تاريخ انتشار: 27 خرداد 1399 ساعت 23:52:27
قاچاق و پولشویی

✍️براساس ابلاغ مصوبه پنجاهمین  جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی توسط رئیس جمهور که به تایید رهبری نیز رسیده است ورود نامحدود ارز به صورت اسکناس توسط اشخاص حقیقی و حقوقی با مراعات ضوابط بانک مرکزی و قانون مبارزه با پولشویی مجاز است ، انتقال فلزات گرانبها (طلا ، نقره و پلاتین) نیز به صورت خام از حقوق ، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.
✍️اینکه چه کسی و چگونه می تواند از مجاری قانونی که تماما توسط تحریم های هوشمند و فراگیر یکجانبه آمریکا به شدت کنترل و مراقبت می شوند نسبت به تهیه و انتقال ارز و فلزات گرانبها به کشورمان اقدام کنند نیازمند توضیح امضا کنندگان مصوبه می باشد علی الخصوص که حتی در شرایط غیر تحریمی هم انتقال ارز و فلزات گرانبها از مجاری غیر رسمی به هر کشور تحت عنوان قاچاق و پولشویی تعریف و قابل پیگرد سیاسی و قضایی است.
✍️تلاش برای دور زدن تحریم همه جانبه و هوشمند آمریکا علیه کشورمان غالبا بدون توسل به تجارت چمدانی و پرداخت خارج از سیستم بانکی ممکن نیست . مبادله غیر رسمی که از لحاظ شفافیت گریزی و مقابله با رهگیری به بهشت درآمدهای با منشاء نامعلوم نیازمند پولشویی تعبیر و تعریف می شود.
✍️معتقدم اتصال جریان پولی ناسالم یا نیازمند به پولشویی به اقتصاد کشور مانند ورود پول ربوی به زندگی از عوامل ورود و گسترش ناپاکی اقتصادی-اجتماعی است ، معتقدم پول با منشاء نامعلوم یا کثیف مانند پول ربوی که جنگ با خدا است ذاتا نمی تواند دستاوردی جز گسترش آلودگی و فساد داشته باشد. معتقدم صرف تاکید مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی بر لزوم توجه به ضوابط بانک مرکزی و قانون مبارزه با پولشویی قادر به ایجاد اطمینان ممانعت از آلودگی اقتصاد کشور به جریان پر قدرت پول کثیف نخواهد بود.
✍️معتقدم مقامات موثر در مصوبه مذکور باید در خصوص کم و کیف ماهیت و منشاء عرضه و انتقال ارز و فلزات گرانبهای خارج از سیستم و روال قانونی و شفاف جهانی توضیح دهند تا مردم اطمینان یابند که کشور ناخواسته و برای رهایی حداقلی از فشار تحریم متکی و آلوده به پول کثیف نخواهد بود.
✍️رئیس جمهور که طی روزهای گذشته به شدت مورد حمله و توهین تیتر مطبوعات جریان مخالف قرار دارد ، طی دستوری رئیس بانک مرکزی را موظف به پیگیری اخذ و انتقال پول نفت از کره جنوبی کردند ، اما گویی هیچ مقام و مسئولی کمافی السابق مایل و قادر نیست به جای جنجال و هیاهوی بی اثر حداقل برای تحقق چنین مهمی فقط به یک راهکار اجرایی و قابل دسترس هم اشاره کند بهرحال کره جنوبی هم مانند سایر بدهکاران به دلیل تهدید به تنبیه اقتصادی از سوی آمریکا قادر به پرداخت بدهی ایران نیست.
✍️پس از اعلام واگذاری حدود ۳۰ هزار خودرو که با صف حدود ۶ میلیون متقاضی روبرو شد نمایش مضحک قرعه کشی و بخت آزمایی با پخش مستقیم خودرو را داشتیم یعنی همه اطمینان یافتیم که برای جذب سونامی غیر قابل برآورد سرمایه ی سرگردان و نقدینگی ریسک گریز چنته ملی پر از خالی است.
✍️اینکه فرمانده پلیس فروش امتیاز پیش خرید خودرو را برای مالک جرم انگاری و فروشندگان را به برخورد انتظامی و قضایی تهدید می کند یعنی شرایط اقتصادی و اجتماعی با پیچیدگی و ابهام بیشتری روبرو است که با اتکا بر ظرفیت های محدود و شکننده قابل کنترل و مدیریت نبوده و شاید با ورود ارز و فلزات از مجاری غیر رسمی فرجی حاصل شود.
✍️دادگاه طبری معاونت سابق دفتر روسای قوه قضاییه ،  بازپرس قاسم زاده ، قاضی حجت الاسلام منصوری ، قاضی مرتضوی ، سردار شریفی ، سردار یوسفی یا موسوی مجد و  ... قطعا می تواند به منزله ی تایید وقوع غیر قابل اجتناب سطحی از فاجعه فساد در دستگاه های سیاسی ، اجرایی ، قانونگذار  قضایی - نظامی و انتظامی کشور باشد مفاسدی که شاید صرفا در سایه ی شفافیت گریزی تحریمی امکان شکل گیری داشته و قابل کنترل و مدیریت نبودند؟ ۲۷خرداد۹۹

  تعداد بازديدها: 4156
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86534
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.