تاريخ انتشار: 16 خرداد 1399 ساعت 22:52:52
امام و رهبری

✍️[برخی] کانالهای خبری [...] پس از انتشار فایل صوتی مقام معظم رهبری توسط دفتر معظم له مبنی بر اینکه امام در دیداری محرمانه پس از استماع دغدغه ی سران قوا در مورد تبعات پس از عزل قائم مقام رهبری فرمودند: آقای خامنه ای رهبر بشوند . در تلاش برای ابهام آفرینی نوشتند چه ضرورتی ایجاب کرده دفتر رهبری با طرح ادعایی که هیچ یک از افراد مورد ادعا زنده نبوده و قبلا نیز به چنین موردی اشاره نکردند در صدد اثبات انتخاب رهبری توسط امام باشند؟
✍️آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و رییس مجلس خبرگان نیز در برنامه تلویزیونی دیدار شبکه یک ، ضمن توضیح آشفتگی مباحث مربوط به انتخاب رهبری اظهار کرد: آقای هاشمی را خداوند رحمت کند جمله ای از امام (ره) بیان کرد و مشکل را حل کرد که نظر امام (ره) همین بود که بعد از خود ایشان آیت‌الله خامنه ای می تواند جای ایشان باشد.
✍️آیت الله خامنه ای در جلسه ۱۴خرداد۶۸ خبرگان اشاره کردند که مرحوم آیت الله هاشمی دو هفته قبل هم در مورد طرح عمومی نظر امام در مورد انتخاب رئیس جمهور بعنوان رهبری صحبت کردند که من مُصر به مکتوم ماندن موضوع شدم ، بنابراین سران قوا بعلاوه ی نخست وزیر و مرحوم حاج احمدآقا در جریان ماوقع بودند  ، چنانکه مرحوم آیت الله هاشمی بنابر اصرار رئیس جمهور راسا مطلبی نگفته و در پاسخ به مطالبه برخی نمایندگان خبرگان  و با شهادت همزمان مرحوم آیت الله اردبیلی و رهبری در جلسه و شهادت مرحوم حاج احمدآقا در روزهای بعد نظر امام را بیان فرمودند.
✍️کانالهای مذکور که اصولا در مخالفت با باورهای امام ایجاد و شکل گرفتند در تلاش برای تشکیک در این نکته هم هستند که عمل مرحوم آیت الله هاشمی و رهبری در استناد به نقل قولی از امام در مغایرت آشکار با وصیت مکتوب امام بود که تاکید فرمودند: هیچ نقل قولی از ایشان بدون سند تصویری صدا و سیما یا ارائه سند بنیاد حفظ آثار و تائید کارشناسان قابل استناد نخواهد بود.
✍️همانطور که در مطلب سالروز رحلت امام ذکر شد ، اولا مرحوم آیت الله هاشمی در نقل قول مذکور که به فرمایش جنتی کار را تمام کرد ، ذی نفع نبودند ، ثانیا رهبری به شدت مخالف طرح نقل قول بودند ، ثالثا اعضای مجلس خبرگان پس از نقل قول از امام وارد بحث جدی کارشناسی شده و علی رغم استدلال جدی رئیس جمهور در مخالفت اقدام به تصمیم گیری کردند.
✍️اینکه چرا دفتر رهبری در آستانه عبور از سه دهه رهبری معظم له تصمیم به انتشار مطلبی در موضوع مذکور گرفتند حتما در صورت صلاحدید توضیح خواهند داد ، اما در پاسخ به ابهام آفرینی کانالهای مذکور باید تاکید کرد که رهبری نیز طی سه دهه مدیریت عالی جامعه علی رغم تمامی دقت نظر و صرف ملاحظات قطعا مبرا و مدعی مصونیت از اشتباه و خطا نبوده و نیستند.
✍️برخلاف تلاش برای تردید سازی کانالهای مذکور باید تاکید کرد که بازگشت به گذشته بر اساس معرفی و تائید رهبری توسط امام در شرایطی که قابلیت معدل گیری و مطالعه هزینه - فایده ناشی از سی سال رهبری و مدیریت عالی کشور ممکن و قابل دسترس است کارساز نخواهد بود.
✍️ضروری است مسئولین دفتر و سایت رهبری نیز از طرح مباحث و مسائل حاشیه ساز پرهیز و بیش از هر زمان بر طرح مطالبات رهبری در وحدت ملی و عمل به مسئولیت های قوای مختلف در ارتقاء خدمت رسانی به مردم و کشور متمرکز گردند که چیزی جز خواست دائمی امام رحمت الله علیه نبوده و نیست. ۱۶خرداد۹۹

  تعداد بازديدها: 4105
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86461
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.