تاريخ انتشار: 04 خرداد 1399 ساعت 23:59:13
استهلال سیاسی

✍️مجددا به اختلاف نظر مراجع در استهلال رسیدیم ، اینکه چنین برداشتی از مبانی منطقی و علمی برخوردار است یا به زعم برخی باید به علم انکاری برداشت فقهی یا دیدگاه برخی فقها در عرصه دنیای اطلاعات خون گریه کرد مورد بحث نیست.
✍️برخی مراجع هم نظر با ستاد استهلال دفتر رهبری ، امروز را اول شوال و ضمن دعوت مومنین و روزه داران به اقامه نماز عید سعید فطر طبیعتا روزه امروز را حرام می دانند . برخی دیگر از مراجع نیز به دلیل عدم مشاهده هلال ماه فردا را اول شوال و روزه امروز را واجب و حتی برای افطار سهوی صبح نیز ضمن ادامه روزه قضای یک روز را واجب می دانند.
✍️اینکه تفاوت افق اولین و آخرین نقطه مرزی در شرق و غرب کشور با حدود دو ساعت اختلاف چگونه مانع از اعلام یک استهلال هلال در یک افق برای کشور نمی شود هم مورد بحث نیست.
✍️نکته اول اختلاف منطقی یا غیرمنطقی مراجع(متخصصین فقه) در اعلام مشاهده هلال ماه در زمان و نقطه مشخصی از افق است که روزه امروز را برای مومنین واجب یا حرام می کند.
✍️نکته دوم این که دو گروه حکم خود را برای سایر متخصصین و مقلدین نافذ و واجب ندانسته و مراجع و مقلدین گروه دیگر را به بیسوادی ، ضعف ایمان ، ابتلاء به حرام و کفر و غیره متهم یا مستحق توهین ، تحقیر و تهدید اعلام نمی کنند.
✍️نکته سوم اینکه علی رغم مغایرت حکم مراجع و مقلدین گروه دوم با حکم فقهی تا حکومتی ستاد استهلال و مشاهده هلال توسط ستاد استهلال رهبری ، هرگز به تلاش برای بی اعتبار ساختن حکم مشاهده هلال یا ضدیت با رهبری متهم و محکوم نمی شوند.
✍️نکته چهارم اینکه امروز بخشی از مردم به حکم جمعی از مراجع و در مغایرت با حکم سایر مراجع تقلید مجاز به آشامیدن و خوردن طعام در انظار هستند بی آنکه به روزه خواری متهم یا مورد برخورد باشند.
✍️نکته پنجم اینکه هر گروه مراجع و مقلدین به حکم فقه به فهم و برداشت خود عمل کرده و علی رعم اینکه تنها یکی از دو گروه در مشاهده یا عدم مشاهده هلال ماه صحت عمل دارند م، ستحق مجازات شرعی دنیایی و اخروی نخواهند بود.
✍️معتقدین به دموکراسی صدور حکم متخصصین فقه و عمل مقلدین به حکمی مغایر با نظر ستاد متکی بر حداقل صد گروه استهلال و اعلام دیدن هلال ماه در زمان و نقطه مشخصی از افق ، متاسفانه هرگز چنین حقی برای اندیشمندان حوزه های تخصصی علم سیاست تا اقتصادی ، فرهنگ تا علوم اجتماعی یا دیپلماسی و امور دفاعی قائل نبوده و معتقدین به دیدگاه مغایر را به مخالفت با ولی ، بیسوادی ، مشتاق دشمن تا مبتلا به خیانت متهم و مورد پیگرد تا برخورد قرار می دهند.
✍️پاسخ به اینکه چرا در شزایطی که گروهی از مراجع تقلید حتی در دیدن هلال ماه اول شوال در زمان و نقطه مشخص مجاز هستند و می توانند صحت ادعای ستاد استهلال رهبری را مورد تردید و مخافت قرار دهند اما هیچ اندیشمندی در سایر حوزه های علوم بسیار تخصصی و پیچیده از چنین حق و امکانی برای بیان دیدگاه های تخصصی برخوردار نیستند ، نکته ای است که باید این روزها فارغ از سیاست زدگی و به جد مورد کنکاش قرار گیرد.
✍️دکتر فلاحت پیشه عضو پرسابقه مجلس و رییس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اخیرا به دلیل اشاره کوتاه به تعیین تکلیف حدود هزینه پرداختی ایران (۳۰-۲۰ میلیارد دلار) در سوریه و حفظ حاکمیت بشار اسد به شدت مورد توهین ، فحاشی ، تخریب و تهدید یکی از جریانات سیاسی قرار گرفت.
✍️ضمن تاکید مکرر بر ضرورت حفظ و گسترش عمق استراتژیک ایران بعنوان یکی از مولفه های قدرت فرامرزی ضروری می دانم بدور از سیاست زدگی و محرمانه سازی هزینه های برون مرزی و نظامی نسبت به فایده منافع و امنیت ملی و متقابلا هزینه انسانی ، معنومی ، سیاسی ، امنیتی و عدد و رقم اعلامی دکتر فلاحت پیشه رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گزارش شفافی توسط دفاتر مسئول و سپاه قدس به مردم یا لااقل کمیسیون امنیت ملی ارائه گردد.
✍️نکته آخر اینکه حمایت از حوزه شامات بعنوان عمق استراتژیک با ما و بعد از انقلاب انتخاب و آغاز نشده ، حکومت پهلوی نیز براساس اسناد و مدارک ، علی رغم تمام تفاوت های فرهنگی و اعتقادی تا سیاسی و امنیتی با جمهوری اسلامی ایران با اهدافی متناسب با تحقق عمق استراتژیک دارای خط ارتباطی و انتقال کمک به شیعیان لبنان و علویون سوریه بوده است.

  تعداد بازديدها: 4119
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86372
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.