تاريخ انتشار: 02 خرداد 1399 ساعت 23:18:21
تحرکات توسعه‌طلبانه اسرائیل به تشدید خشونت در منطقه منجر می‌شود

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای نسبت به تشدید تنش‌ها در غرب آسیا در پی برنامه‌های توسعه‌طلبانه اسرائیل برای اشغال کرانه باختری هشدار داد.

به گزارش فارس، وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه هشدار داد اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی، به تشدید خشونت در منطقه منجر خواهد شد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، دفتر مطبوعاتی این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: چنین تحرکات توسعه‌طلبانه‌ای ممکن است موجی از خشونت را در سرزمین فلسطین برانگیزد و موجب بی‌ثباتی در کل خاورمیانه شود.

این بیانیه‌ می‌افزاید طرف روسی به اسرائیل درباره اجرای برنامه‌های یکجانبه که به چارچوب بین‌المللی کاهش تنش در غرب آسیا پایبند نیست، هشدار داده است.

بنابر اعلام این وزارتخانه، اشغال دره اردن و سایر بخش‌های کرانه باختری تمامیت ارضی کرانه باختری را که برای پایداری کشور آینده فلسطین بر اساس مرزهای [قبل از] ۱۹۶۷ ضروری است، تضعیف می‌کند.

این وازرتخانه افزود بر موضع اصلی روسیه در حمایت از حل‌وفصل جامع و پایدار درگیری میان طرف اسرائیلی و فلسطینی از طریق راه‌حل دو کشوری بر مبنای شرایط قانونی بین‌المللی ارائه شده، تاکید دارد.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد مسکو ارتباط با نمایندگان سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا را برای برگزاری جلسه‌ای درباره این موضوع حفظ خواهد کرد.

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه چهارشنبه شب در گفت‌وگو با همتای صهیونیستی خود به شدت از طرح اشغال بخشهایی از کرانه باختری انتقاد کرده بود.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه از رژیم صهیونیستی خواست تا از اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری خودداری کند.

وی در سخنانی گفت: «اتحادیه اروپا تشکیل کابینه جدید اسرائیل را تبریک می‌گوید و قویا از اسرائیل می‌خواهد تا از هرگونه تصمیم یکجانبه که به الحاق سرزمین‌های اشغال شده فلسطینی منجر می‌شود، خودداری کند چون این اقدام بر خلاف قوانین بین‌المللی است.»

بورل چند روز پیش نیز گفته بود که اتحادیه اروپا هر کاری بتواند انجام می‌دهد تا به اسرائیل علیه اجرای این طرح فشار بیاورد.

تصمیم اخیر مقامات صهیونیست از نظر تحلیلگران و فلسطینی‌ها در راستای اجرای این طرح ضد فلسطینی بوده و تل‌آویو با حمایت های آمریکا، به دنبال پایان دادن به راهکار دودولتی (دولت فلسطین و دولت اسرائیل) است تا بتواند از این طریق همه اراضی فلسطین تاریخی را تصاحب و اشغال کند.

  تعداد بازديدها: 984
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86360
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.