تاريخ انتشار: 27 ارديبهشت 1399 ساعت 00:07:59
شیوع یک بیماری جدید در گیلان/ بستری شدن 14 کودک

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام اینکه این بیماری نشأت گرفته از انواع ویروس‌ها است و یقیناً هیچ ارتباطی بین آن و بیماری کرونا وجود ندارد خاطرنشان کرد: بدن کودکان علائم بیماری را نسبت به بدن بزرگسالان زودتر نشان می‌دهد و باید کمی زمان بگذرد تا اطلاعات کامل‌تری نسبت به علائم و نحوه عملکرد این بیماری به‌دست آوریم.

به گزارش تسنیم؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شیوع بیماری گوارشی در استان خبر داد و گفت: ۱۴ کودک آستارایی دارای علائم گوارشی در بیمارستان بستری شدند.

آبتین حیدرزاده امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید دکتر بهشتی آستارا و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به بستری شدن تعدادی کودک بر اثر بیماری گوارشی و اسهال و استفراغ در بیمارستان آستارا و با در نظر گرفتن گزارشات مسئولان بهداشتی این شهرستان به نتایجی دست یافتیم که نیازمند انجام آزمایشات بیشتر برای حصول نتیجه نهایی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این نتایج با بررسی وضعیت بیماران و محیط زندگی آنها به‌دست آمده است تصریح کرد: چند بیمار بزرگسال نیز که احتمالاً تاریخ ابتلای آنها با کودکان مذکور یکی بوده به بیمارستان مراجعه کردند و آزمایشات مربوطه برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه مرکزی رشت ارسال شد.

وی با اعلام اینکه این بیماری نشأت گرفته از انواع ویروس‌ها است و یقیناً هیچ ارتباطی بین آن و بیماری کرونا وجود ندارد خاطرنشان کرد: بدن کودکان علائم بیماری را نسبت به بدن بزرگسالان زودتر نشان می‌دهد و باید کمی زمان بگذرد تا اطلاعات کامل‌تری نسبت به علائم و نحوه عملکرد این بیماری به‌دست آوریم.

حیدرزاده به نگرانی این روزهای مردم درباره احتمال ابتلا به کرونا اشاره کرد و ابراز داشت: از همه این بیماران آزمایش کرونا گرفته شده و هیچکدام علائم تنفسی و مشکلات از این دست ندارند و بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد که این بیماران با افراد مبتلا به ویروس کرونا نیز در تماس نبوده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به آهک‌پاشی در مناطقی که آنجا فاضلاب رها شده است خاطرنشان کرد و عنوان داشت: در برخی مناطق شهرستان نیز فاضلاب رها شده است که عملیات آهک‌پاشی به‌منظور کنترل روند شیوع این بیماری جدید را آغاز کردیم و از مسئولان خواستیم که میزان کلر آب منطقه را نیز افزایش دهند.

حیدرزاده ضمن تاکید بر شست‌وشو و ضدعفونی کامل میوه و سبزیجات بیان کرد: از روز سه‌شنبه تاکنون 14 کودک به‌دلیل مشکلات گوارشی و اسهال و استفراغ در بیمارستان شهید بهشتی آستارا بستری شدند اما بزرگسالان دارای علائم مشابه بستری نشدند و به‌صورت سرپایی درمان شدند.

وی با بیان اینکه 17 نفر در مجموع با علائم گوارشی به بیمارستان شهید بهشتی آستارا مراجعه کردند که 14 کودک بستری شدند گفت: تعدادی از این کودکان زیر 5 سال و تعدادی نیز بالای 5 سال بودند و ما به مردم منطقه درباره رعایت نکات بهداشتی هشدارهای لازم را دادیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه به‌نظر می‌رسد این بیماری از همان بیماری‌های ویروسی شایع فصل باشد افزود: تعدادی از افراد دارای علائم گوارشی در رشت نیز به مراکز درمانی مراجعه کردند اما تعداد این بیماران در شهرستان آستارا بیشتر و قابل توجه و بررسی است.

  تعداد بازديدها: 1018
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86280
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.