تاريخ انتشار: 24 ارديبهشت 1399 ساعت 01:04:06
۲۰ هزار نفر در آسایشگاه‌های انگلیس بر اثر کرونا جان باخته‌اند

یک رسانه انگلیسی با مقایسه آمار مرگ‌ومیر در آسایشگاه‌های سالمندان و معلولان در انگلیس طی ماه‌های مارس و آوریل با دوره مشابه سال‌های قبل، برآورد کرد که تاکنون دست‌کم ۲۰ هزار نفر نفر در این آسایشگاه‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه در گزارشی اختصاصی اعلام کرد که مقایسه آمار مرگ‌ومیر در آسایشگاه‌های انگلیس طی دوره ۸ هفته‌ای منتهی به اول می (۱۲ اردیبهشت) با دوره مشابه سال‌های قبل نشان می‌دهد که طی این دوره ۸ هفته‌ای ۲۰ هزار نفر از ساکنان این آسایشگاه‌ها بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش که با استناد به آمار‌های رسمی دفتر ملی آمار انگلیس (ONS) تدوین شده، طی دوره ۸ هفته‌ای منتهی به اول می ۳۷۶۲۷ نفر به دلایل مختلف در آسایشگاه‌های سالمندان و معلولین در انگلیس و ولز جان باخته‌اند که با مقایسه این رقم با آمار‌های ثبت شده برای دوره مشابه در پنج سال گذشته برآورد می‌شود که طی این دوره ۸ هفته‌ای ۱۹۹۰۰ مورد مرگ‌ومیر اضافه بر رقم عادی (میانگین سال‌های گذشته) در آسایشگاه‌ها به ثبت رسیده است که این افزایش چشمگیر به احتمال قریب به یقین ناشی از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ است.

رویترز با احتساب آمار مرگ‌ومیر در آسایشگاه‌های اسکاتلند -که صد‌ها مورد برآورد می‌شود- تعداد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آسایشگاه‌های بریتانیا را بالغ بر ۲۰ هزار نفر برآورد می‌کند.

آماری که وزارت بهداشت انگلیس به‌عنوان آمار رسمی مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در این کشور منتشر می‌کند، در واقع آمار مبتلایان فوت‌شده در بیمارستان‌ها است و به همین دلیل آمار واقعی مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در انگلیس بسیار بیشتر از رقم اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت این کشور برآورد می‌شود.

چندی پیش نشریه انگلیسی «فایننشال تایمز» با استناد به آمار‌های دفتر ملی آمار انگلیس (ONS) فاش کرد که با احتساب بیمارانی که خارج از بیمارستان‌های این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند، شمار قربانیان ویروس کرونا در انگلیس به بیش از ۴۱ هزار نفر می‌رسد؛ این رقم بیش از ۲ برابر آمار رسمی اعلام‌شده از سوی مقامات بخش بهداشت و درمان انگلیس تا روز انتشار گزارش فایننشال تایمز (چهارشنبه ۲۲ آوریل) بود.

بر اساس آخرین آمار‌های رسمی وزارت بهداشت انگلیس، تاکنون بیش از ۳۲۵۰۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور در بیمارستان‌ها جان باخته‌اند. انگلیس از لحاظ آمار قربانیان ویروس کرونا، رتبه اول اروپا و رتبه دوم جهان را در اختیار دارد.

*تسنیم

  تعداد بازديدها: 1032
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86261
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.