تاريخ انتشار: 09 ارديبهشت 1399 ساعت 23:56:03
بچه مهندس و مسافری اوکراین

✍️خط داستانی فصل سوم سریال بچه مهندس یتیم خانه خورشید با برش تند زمانی به سبک قصه گویی سریال گاندو رسید ، روایتی شیرین از اقتدار بخشی از عوامل سامانه دفاعی کشور که با هر سطح و نوعی از تهدید با منشاء داخلی و خارجی برخورد می کند.
 ✍️سازندگان فصل سوم با طرح داستان اقدام ضد امنیتی سه جوان دوست داشتنی ، نخبه و علاقمند به اتمام تحصیل در دانشگاه اروپایی و آمریکایی بچه مهندس با روایت به پرواز درآوردن کواد کوپتر در منطقه ممنوعه شاید در صدد توضیح غیر رسمی و غیر مستقیم احتمال منشاء داخلی خطای تشخیص هدفگیری هواپیمای مسافری اوکراینی باشند.
✍️اینکه در قصه بچه مهندس جواد ، کمک جواد و  قاسم سریال با شوق رشد و پیشرفت علمی و شغلی به بازی دشمن گرفتار شده باشند یا با عملکرد و برخورد سازنده پشت میز همکاری با افسران پدافند و نبرد هکرها بنشینند حتما سریالی جذاب ، پر کشش و قابل پیگیری خواهد بود ، اما مانع از باز تولید سوالات و ابهامات عدیده نخواهد شد.
✍️سازندگان فصل سوم بچه مهندس البته توضیح نمی دهند چرا بدون اعلام هشدار سامانه یکپارچه پدافند ملی مبنی بر ورود مهاجم به فضای کشور با چنین وضعیت متزلزلی در محوطه مهمترین فرودگاه کشور پرواز مسافری خروجی از فرودگاه را دشمن تشخیص و مورد هدفگیری قرار دادند.
✍️امیر سرتیپ فرماندهی پدافند ملی بارها اعلام فرمودند: سامانه یکپارچه پدافند ملی قادر است هر پرنده و موشک پرتابی به سمت کشور را دهها کیلومتر قبل از رسیدن به صفر مرزی مورد شناسایی و هدفگیری قرار دهد در حالیکه پدافند محدوده فرودگاه بدون دریافت هشدار عبور مهاجم از صفر مرزی هواپیمای مسافری را هدف تشخیص داد.
✍️فیلم و سریال هایی سیاسی پر حاشیه مانند قلاده های طلا ، رئیس جمهور ، گاندو یا فصل سوم بچه مهندس با تکیه بر معیار و شاخص های معمول فیلم سازی قابل نقد و بررسی نیست بلکه باید به انگیزه و هدفگذاری سازنده ارجاع و توجه داشت ، اینکه سازنده با روایت قصه به دنبال القاء و انتشار چه پیامی است؟
✍️ ۴۰۰ نفر از طلاب ، فضلا و روحانیون از ۶۵ شهر کشور با ارسال نامه ی خطاب به حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ، رئیس قوه قضاییه خواستار دستگیری و محاکمه وزیر ارتباطات و دبیر شورای عالی فضای مجازی به دلیل ولنگاری فضای مجازی شدند . روحانیون ، فضلا و طلابی که در برابر صدها فاجعه مانند میزبانی از ملحدی به نام تتلو ، تلاش برای کتمان واقعیت هدف قرار دادن هواپیمای مسافری ، پروژه آشوب سازی از مشهد علیه دولت ، زایش دهها موسسه مالی و اعتباری مفسده ساز در شهر مقدس مشهد و ...‌ جز سکوت و شاید همراهی تام چیزی نمی شناسند.
✍️روزنامه صهیونیستی جروزالم پست امروز بر نگرانی اصلی آمریکا  و اسرائیل از پایان یافتن تحریم‌های تسلیحاتی بین المللی جمهوری اسلامی ایران براساس قطعنامه ۲۲۳۱  تاکید و معتقد است کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران با اعلام اتمام تحریم تسلیحاتی ایران درهم شکسته و به تقویت حکومت ایران منجر خواهد شد لذا باید از راه ممکن مانع از خاتمه تحریم تسلیحاتی شد.
✍️افزایش تنش در مواضع اعلامی متقابل مقامات آمریکا و اروپایی در مورد قدرت سامانه های پرتابی ماهواره برها که معادل معادل موشک های بالستیک قاده پیما می دانند و ستاد کل نیروهای مسلح و برخی فرماندهان ارشد نظامی تا رییس جمهور کشورمان می تواند زمینه تهدید رفع تحریم های تسلیحاتی کشورمان باشد که باید به دقت تا رفع تحریم مدیریت گردد.
✍️سخن اردشیر زاهدی داماد شاه و فرزند عامل کودتای ۲۸ مرداد علیه دولت دکتر مصدق در دفاع جانانه از پرتاب ماهواره نور ، عملکرد و اقدامات سردار شهید سلیمانی و تلاش برای اقتدار نظامی ایران نیز با باز تولید و استقبال گسترده برخی جریانات سیاسی و رسانه های کشورمان همراه بود که شاید این همزمانی نیازمند پرهیز از هیجان زدگی و تامل جدی است.

  تعداد بازديدها: 3349
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86124
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.