تاريخ انتشار: 29 اسفند 1398 ساعت 00:09:42
تلاش پشت پرده انگلیس برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران

نشریه گاردین روز چهارشنبه در گزارشی از تلاش پشت پرده دولت انگلیس برای کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ایران در بحبوحه شیوع ویروس کرونا خبر داد.

این نشریه انگلیسی افزود، دولت دونالد ترامپ ادعا می‌کند که مواد دارویی از طریق سازوکار مالی سوئیس قابل دسترسی است اما مقام‌های دولت انگلیس نگران هستند که این فرایند به حدی پیچیده و مشروط باشد که در عمل ناکارآمد است.

مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرد هرکشوری که تمایل دارد به ایران مساعدت دارویی صورت دهد باید خواستار آزادی تمام اتباع دو تابعیتی در این کشور شود. گاردین نوشت با این حال انگلیس رویکرد نرم‌تری را در پیش گرفته و چنین درخواستی را مطرح نکرده است.

وزارت تجارت آمریکا همزمان با گسترش شیوع کرونا در جهان و ایران ۲۴ فرد حقیقی و حقوقی از جمله مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران را به بهانه آنچه همکاری در فعالیت هسته‌ای ایران و پاکستان خوانده است، در فهرست اشخاص تحریم شده قرار داد.

وزارت تجارت آمریکا تاکید کرده است هرگونه تعامل با این افراد به مجوزهای اضافی‌تری نیاز دارد.

سفیر کشورمان در لندن امروز (چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸) خواستار مشارکت رسانه‌های انگلیس علیه تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا شد.

«حمید بعیدی نژاد» با انتشار پیامی در توییتر نوشت: به‌ دلیل عدم امکان برگزاری جلسه با رسانه های انگلیس بخاطر شیوع کرونا، طی نامه‌ای از آنها درخواست گردید که بنابر وظیفه انسانی، ضمن افزایش آگاهی جهانیان پیرامون آثار ضدبشری تحریم‌های آمریکا در محدود کردن منابع پزشکی واقتصادی/مالی ایران برای مقابله با کرونا، خواستار لغو این تحریم‌ها گردند.

پیش از این سفارت کشورمان نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد که مقابله با اپیدمی کرونا نیازمند بهره‌برداری از تمام منابع در سطح ملی و بین‌المللی است.

در این بیانیه آمده است که در ایران هزاران نفر بر اثر کرونا رنج می‌کشند و میلیون‌ها نفر خود را قرنطینه کرده‌اند. بیمارستان‌ها تحت فشار هستند، پزشکان، پرستاران و کل نظام سلامت به صورت خستگی ناپذیر و با تمام ظرفیت تلاش می کنند تا به مردم خدمت می کنند. اما تحریم های یکجانبه آمریکا مانع شده که نهادهای دولتی و غیر دولتی اطمینان حاصل کنند افراد نیازمند برای مقابله با کرونا به دارو دسترسی داشته باشند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر در ایران به کرونا مبتلا شده و یک هزار و ۱۳۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

*ایرنا

  تعداد بازديدها: 1042
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85781
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.