تاريخ انتشار: 27 اسفند 1398 ساعت 23:13:33
حاجی احرام دگر بند

✍️نافرمانی جمعی از مجاورین و شاید زائرین از حکم حکومتی ، شرعی و عقلی ولی فقیه تحت عنوان دین داری و عرض ارادت به خاندان اهل بیت علیهم السلام را نباید به سرعت به جنس خوارج کور و قاتل امام علی علیه اسلام نسبت داد ، یا نشان از اثرپذیری و همراهی با دشمنان دانست . اما مراجع ، علما و حوزه ها باید پاسخگوی سطحی نگری و تحریف پذیری مذهبی مردمشان باشند.
✍️موضوع ماهیت عبادت را در سال ۵۶ برای نوشتن انشاء موضوع آزاد انتخاب کردم تا با ذکر روایتی از امام سجاد علیه السلام که خطاب به امام محمد باقر علیه السلام فرمودند چه کسي را می توان در عبادت مانند جدم امير مؤمنان نام برد؟ به این سوال بپردازم که اگر امام علی علیه السلام برترین عبادت کنندگان خداست چرا امام علی ابن الحسین علیه السلام را به ویژگی سجاد و زین العابدین می شناسیم؟ سوالی که علی الظاهر هنوز هم باید برای بسیاری توضیح داد.
✍️همواره فکر می کردم وقتی حکم نیم خطی تحریم تنباکو توسط آیت الله میرزای شیرازی ، حتی اندرونی ناصرالدین شاه را به شورش علیه قلیان کشاند چرا مراجع تقلید و علما توان و قدرت لازم برای ممانعت از گسترش تحریف ، جعل و ورود هجویات به مراسم عالی مذهبی علی الخصوص محرم را نداشته و ندارند؟
✍️چرا مراجع و علما هم در بسیاری از مواقع ناچار از پذیرش ، تبعیت ، تکرار و حتی ترغیب آحاد مردم به پذیرش تعبیری انحرافی و مملو از تحریف در روضه خوانی و مداحی تحت عنوان وصف حال هستند؟ وصف حالی که متاسفانه به مرور زمان قدرتمند و به سادگی جایگزین تاریخ وقایع ، معرفت و معارف دینی شده است.
✍️کرونا با ورود به موضوع ضرورت ممانعت از برپایی هر نوع تجمع ، بالاخره پس از دستور شرعی و حکومتی ولی فقیه منجر به اعلام تعطیلی بسیار با تاخیر حرم های شریف و مطهر در مشهد ، قم ، شیراز و ری گردید . اقدام ضروری که با هجوم تعدادی از مجاورین و شاید زائرین  و شکستن درِ ورودی حرمین و کنار گذاشتن موانع به سرعت مورد مخالفت قرار گرفته و شکسته شد.
✍️بخشی از تجمع کنندگان حرم علی ابن موسی الرضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیه فریاد می کردند که درِ حرم تاکنون بسته نبوده در حالیکه میزبانی ۲۴ ساعته از زائرین با الگو گیری از مسجدالحرام از نیمه دوم دهه شصت در مشهد و همزمان با سفر رهبری در نیمه دوم دهه هفتاد در قم انجام و مسبوق به سابقه نبود.
✍️شاید فارغ از اشتباه عقلی و شرعی تجمع کنندگان که ان شاءالله قصد جسارت و حریم شکنی نداشتند ، تلنگری جدی است که ولایت تا مراجع عظام و علمای حوزه ها برای عوام زدگی به نام دین و فاصله دین تا دین عوامزده اندیشیده و چاره کنند.
✍️باید مراجع و علما آستین همت بالا زده و گام در مسیر پر مخاطره آفت زدایی و مقابله با تحریف دین بپردازند ، مجاهدت عظمائی که متاسفانه با شهادت استاد مرتضی مطهری رها و ابتر ماند.
✍️بدیهی است مهاجمین دیروز که حتما مدعی ارادتمندی ائمه اطهار و دین داری اند از درک حداقلی ضرورت تبعیت از فرمان ولی فقیه برخوردار نیستند . هنوز نمی دانند چگونه در دو مقطع زمانی با فاصله سی سال به حکم ولی فقیه حتی انجام فریضه حج که از واجبات و فروع دین است را به منظور حفظ حرمت و سلامت مسلمانان منع و قطع کردیم.
✍️برخی طی ساعات گذشته تلاش کردند اصرار به حضور تعدادی از مجاورین و زائرین در حرمین را به دلیل ازدحام و شلوغی جمعیت از عوامل جدی ابتلا و انتقال کرونا معرفی کنند و البته نسخه تنبیهی هم پیچیدند . اما فراموش نکنیم مراکز خرید حتی در گیلان و قم و تهران هنوز شلوغ و پر تردند . به یاد داشته باشیم علی رغم همه تمهیدات فقط ۲۵٪ از حجم سفرهای سیاحتی کشور کم شده است . هنوز مسیرهای منتهی به شهرهای گیلان و مازندران بطور خطرناکی متراکم است.
✍️اما انتظار از مشتاقان زیارت حرمین برای درک و تبعیت از فرامین شرعی صادره از سوی ولی فقیه و مراجع عظام ، بسیار بسیار بیش از انتظاری است که از علاقمندان به مسافرت تفریحی و غیره می توان داشت . و زائرینی که نباید به سادگی متحجر و سرسپرده شیعه انگلیسی نامید.
✍️محب اهل بیت (ع)که البته و با اطمینان به هر ایرانی شریفی قابل اطلاق است باید که بیش از دیگران به سلامت هموطنان بیاندیشند چنانکه همه می دانیم خادمین و ماموران ممانعت کننده دیروز در حرمین اگر در عرض ارادت بیش از دیگران نباشند کمتر از هیچ کس نیستند.
✍️اهل زیارت باید بدانند محضر معصوم و حرم ائمه اطهار (ع) همسان مسجد الحرام ، مکانی شریف برای تربیت ما است ، تربیتی که اگر حاصل نشده باشد زیارت ما زیارت نیست و می تواند چیزی در ردیف شرک و بت پرستی باشد . همانکه مراجع عظام طی سال های گذشته مکرر بر شکل گیری اش در بستر هیئت های عراداری مورد هشدار قرار دادند . چنانکه نماز ناتوان از ممانعت از ابتلا نمازگزار به فحشا و منکر هرگز نماز نیست. ۲۷اسفند۹۸

  تعداد بازديدها: 2679
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85762
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.