تاريخ انتشار: 23 بهمن 1398 ساعت 23:22:01
حاج منصور ارضی هم لیست انتخاباتی می‌دهد

حاج منصور ارضی مداح معروف اعلام کرد برای انتخابات تهران یک لیست از اصولگرایان می‌دهد.
در بیانیه او آمده است: «با توجه به مراجعات مکرر در چندماه اخیر و از آنجا که لیست‌های ارائه شده آنچه مدنظر طیف وسیعی از دلسوزان انقلاب اسلامی نیست در فرصت باقی‌مانده لیستی از عناصرانقلابی و کارآمد با حمایت هیأت‌های مذهبی و عزیزان حزب‌اللهی و دردمند نظام ارائه خواهد شد و انشاءالله تا 48 ساعت آینده لیست مردمی و انقلابی مقبول معرفی می‌گردد.»

یک فعال سیاسی اصولگرا:
به جز لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری، سایر لیست‌های اصولگرایی فرعی خواهد بود
سایت امتداد نوشت: به رغم ردصلاحیت گسترده چهره‌های سیاسی و نمایندگان اصلاح‌طلب از سوی شورای نگهبان و باز شدن فضای انتخاباتی برای جناح اصولگرا، لیست 30 نفره ائتلافی اصولگرایان از سویی و لیست 60نفره پایداری‌ها در طرف دیگر، نشانگر عدم انسجام و وحدت نیروهای این جناح سیاسی داشته و گمان می رود که در انتخابات پیش رو اصول گرایان چند لیست انتخاباتی داشته باشند.
ناصر ایمانی، فعال سیاسی و تحلیلگر اصولگرا با اشاره به آرایش انتخاباتی این جناح در انتخابات اسفندماه در گفتگو با امتداد، اظهار داشت:
* با توجه به فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان برای حضور در انتخابات پیش رو به نظر می‌رسد که ماحصل این فعالیت‌ها، تنها دو لیست اصلی انتخاباتی از سوی شورای ائتلاف و جبهه پایداری باشد و البته در کنار این نیز ممکن است که افرادی بر اساس سلایق خود، دور هم جمع شده و لیست‌های فرعی را معرفی کنند.
* دو نظر درخصوص منع یا عدم منع افراد درباره حضور هم‌زمان در لیست شورا، جبهه پایداری و سایر لیست‌ها وجود داشت. یک نظر این بود که به مانند دیگر ادوار انتخابات، حضور افراد در سایر لیست‌ها را به جهت شفاف شدن آرا مردم به هر لیست، منع کنیم. یک دیدگاه نیز این بود که این منع را نه برای پایداری و نه هر لیست دیگری نداشته باشیم که اتفاقا، همین نظر دوم، یعنی عدم منع افراد برای حضور در دو یا چند لیست مورد موافقت و تائید قرار گرفت.
* بر همین اساس هم شاهد هستیم که نام تعدادی از افراد حاضر در لیست ائتلاف از میان چهره‌های منتسب به پایداری هستند.
* اختلاف نظرات جبهه پایداری با سایر اصولگرایان را علت جداکردن راه این جریان از شورای ائتلاف است. این عدم همخوانی اصول فکری و سیاسی به این منجر شده که این دو جریان بر سر اسامی مختلف، اختلافاتی داشته باشند و شاهد ارائه لیست واحد از سوی جناح اصولگرا نباشیم.
* از آن جا که قالیباف، بیشترین رای را در رای‌گیری‌های داخلی شورا داشته و نسبت به همه افراد جدید معرفی شده، شناخته شده‌تر بوده، تصمیم بر این شده که نام او به عنوان سرلیست شورای ائتلاف مطرح شود. گرچه، من معتقد هستم که معرفی یک فرد به عنوان سرلیست، تنها مصرف تبلیغات انتخاباتی داشته و هیچ کارکرد خاص دیگری نخواهد داشت.
* تصمیم بر این شده که ظاهرا نام قالیباف به عنوان سرلیست شورا قرار بگیرد. اگرچه شاید تصویر او به عنوان تصویر بزرگ در پوستر نسبت به سایرین نباشد، اما به عنوان کاندیدای اول مطرح خواهد شد.
* اسامی حدود 45 نفر از اصلاح‌طلبان اخیرا نیز منتشر شده که از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرده و اتفاقا، چهره‌های معروفی نیز هستند. بنابراین، اینکه عنوان شده تا 150 اصلاح‌طلب در تهران تائید صلاحیت شده‌اند به نظر من، چندان واقعی نیست.
* اصلاح‌طلبان در انتخابات گذشته تنها با 4 تا 5 چهره معروف لیست انتخاباتی خود را بستند و مابقی نفرات لیست 30 نفره، نامشهور بودند.
* امری که به نظر من در انتخابات آتی نیز قابل انجام بوده و جناح اصلاح‌طلب می‌تواند با چند چهره معروف و استفاده از نفرات نامعروف، لیست انتخاباتی خود را معرفی کند.
* به هر حال، اصلاح‌طلبان در این دوره کم ثبت نام کردند و قاعدتا، تعدادی از افراد ثبت نام کننده نیز مثل همیشه و به مانند انتخابات ادوار گذشته ردصلاحیت شدند. بر این اساس هم اعلام کردند که چون نفری برای ارائه لیست نداریم در این دوره لیست نخواهیم داد. در حالی که خیلی راحت می‌توانستند اعلام کنند که چون رایی در این دوره ندارند، دست به این اقدام خواهند زد.

*بهارنیوز

  تعداد بازديدها: 1042
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85465
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.