تاريخ انتشار: 14 بهمن 1398 ساعت 20:14:17
متحجرین بزرگترین ضربه را به قیام امام خمینی(س) وارد کردند

متحجرین با هر نوع پیشرفتی در امور اسلامی، مخالف هستند و طبیعتاً آنها در زمان قیام حضرت امام خمینی(ره) بزرگترین ضربه ها را به این قیام زدند.

به گزارش شفقنا،  عضو دفتر استفتائات بیت امام خمینی(ره) و از شاگردان ایشان، گفت: یکسری از متحجرین خود را کاتولیک تر از پاپ و همچنین خود را بسیار مسلمان می دانند، در مقابل فرمایشات رهبر انقلاب و احکام اسلام چه ها که می کنند! راحت دروغ می گویند و به دیگران نسبت های ناروا می دهند و با هر حرف و پیام بی اساسی علیه مسئولین و خدمتگزاران نظام و کشور شاد و خوشحال هستند، معتقدم به طور کلی فکر و ذهن این افراد همین است که از حرف های بی پایه و اساس علیه دیگران خرسند شوند! برخی از این افراد متحجر در داخل کشور حضور دارند و گوش به فرمان خارج نشینان هستند، این متحجرین جدید درصدد ضربه زدن به انقلاب و اسلام بودند و هستند.

آیت الله رحمت، در گفت وگویی به معنا و مفهوم تحجّر و مقدس مأبی گری اشاره و اظهار کرد: تحجّر به معنای مثل سنگ بودن است؛ متحجرین نیز افراد به قول معروف دگمی هستند که مسایلی را در ذهنیت خود دارند که آن مسایل را با نام و عنوان اسلام مطرح می کنند. متحجرین با هر نوع پیشرفتی در امور اسلامی، مخالف هستند و طبیعتاً آنها در زمان قیام حضرت امام خمینی(ره) بزرگترین ضربه ها را به این قیام زدند.

وی ادامه داد: اگر امروز هم دقت کنید، متوجه می شوید که کسانی که خود را کاتولیک تر از پاپ و همچنین خود را بسیار مسلمان می دانند، در مقابل فرمایشات رهبر انقلاب و احکام اسلام چه می کنند! آنان راحت دروغ می گویند و به دیگران نسبت های ناروا می دهند و با هر حرف و پیام بی اساسی علیه مسئولین و خدمتگزاران نظام و کشور شاد و خوشحال هستند، معتقدم به طور کلی فکر و ذهن این افراد همین است که از حرف های بی پایه و اساس علیه دیگران خرسند شوند! برخی از این افراد متحجر در داخل کشور حضور دارند و گوش به فرمان خارج نشینان هستند، این متحجرین جدید درصدد ضربه زدن به انقلاب و اسلام بودند و هستند.

عضو دفتر استفتائات بیت امام خمینی(ره) در پاسخ به این پرسش که چرا امام خمینی(ره) نسبت به خطر مقدس مآبان و متحجرین نگران بودند؟ گفت: متحجرین زمان امام(ره) و حتی متحجرین امروز همانند خوارج زمان حضرت علی(ع) هستند، امیرالمومنین علی(ع) از خوارج چه ضربه ای خوردند!؟ خوارج زمان حضرت علی(ع) کسانی بودند که در رکاب امام علی(ع) شمشیر می زدند، اما در مقابل حضرت قیام کردند و با یک اشتباه خود، در مقابل حضرت علی(ع) ایستادند؛ متحجرین امروز نیز از خارج نیامده اند بلکه در حوزه های علمیه و شهرهای اسلامی وجود داشتند و در مقابل امام(ره) ایستادند چون گمان می کردند که امام(ره) در مسیر اشتباه در حال حرکت است.

وی افزود: حرکت امام(ره) برای استخلاص مستضعفین جهان از زیر بار استکبار بود، حرکت امام(ره)، در یک زمان مشخص، با پیام مشخصی بود. برنامه امام(ره) این بود همان کاری را انجام دهد که ائمه اطهار(ع)، پیامبران و امام زمان(عج) پس از ظهور انجام می دهند، در واقع حضرت امام(ره) در حال فراهم کردن زمینه های لازم برای تحقق این امر بودند؛ اما متحجرین با این حرکت امام(ره) مخالف بودند!

آیت الله رحمت در مورد پیامدها و آثار نفوذ متحجرین و مقدس مآبان در جامعه، حکومت، حوزه های علمیه و دانشگاه ها، گفت: متحجرین تبلیغات سوئی انجام می دهند و برای رسیدن به اهداف خود هر خلافی را جایز می دانند و این همان رویه ای  است که مناقفین در پیش گرفته بودند و براساس هدف، وسیله را توجیه می کردند. این متحجرین به زبان نمی گویند که هدف، وسیله را توجیه می کند، اما عملاً چنین می کنند و به ناحق نسبت دروغ را به هر شخصیتی می دهند، فرض کنید در اخبار و رسانه ها یک کلمه از حرف شخص را جا به جا می کنند و روی آن مانور می دهند که فلانی، خلاف گفت. بر این اساس متحجرین در همه بخش ها مانند هم هستند منتها در ظاهر متفاوتند و در حوزه، دانشگاه و تشکیلات دولت و جامعه نفوذ کردند.

وی ادامه داد: آثار و پیامد نفوذ متحجرین در هر بخشی متناسب با همان جایگاه است، وقتی اینان در حوزه علمیه سلطه تبلیغی خود را گسترش می دهند، طبیعتاً «اذا فسد العالِم، فسد العالَم؛ وقتی یک عالم و دانشمند فاسد شود و کج رود، دنیایی را با خود به انحراف می کشاند». در دانشگاه هم این چنین است، منتها در طبقات مردم طبیعتاً ضعیف تر هستند، چون اینان امکانات تبلیغی آنچنانی ندارند در نتیجه نقششان در جامعه کمرنگ است ولی متأسفانه در حوزه و دانشگاه نقش موثر و پر رنگی دارند.

عضو دفتر استفتائات بیت امام خمینی(ره) با بیان اینکه تحجر و متحجرین ریشه حکومت را به خطر می اندازند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) براساس دین اسلام قیام کرد، آیات قرآن را ببینید، وَیْلٌ لِلْمُکَذِّبِین چقدر در قرآن تأکید شده است، کسانی که دروغ می گویند و قرآن را قبول ندارند و تنها حرف خود را قبول دارند، شناسایی کنید و از صدمه زدن آنها به اصل انقلاب و حرکت اسلام آگاه باشید.

وی ادامه داد: تأکید شده که مردم مسلمان آگاه شوند و یک بُعدی به مسایل نگاه نکنند و گمان نکنند که وحی منزل است، هر چه یک شخص و یک گروه می گویند، صحیح است. معتقدم بهترین راه صحیح یا ناصحیح بودن سخنان عده ای، شناسایی دروغ گفتن و تهمت زدن آنهاست، مردم اگر از افراد، دروغ شنیدن و شاهد تهمت زدن اینان به سایر افراد و گروها بودند، بفهمند که اینان خلاف می روند. اگر مسئولین آمار و ارقام می دهند و اقدامات انجام شده و پیشرفت های حاصله را بیان می کنند، و گروهی مخالف، مدام مطرح می کنند که مسئولین دروغ می گویند، بهترین راه برای اطمینان از تصدیق یا دروغ بودن سخنان مسئولین این است که به دنبال حقیقت باشیم. به عنوان مثال اگر هزاران کارخانه تعطیل بوده و کارگران آن بیکار بودند، دولت در طول این سال ها این کارخانه ها را راه انداخته و همه مشغول شدند. کارگرانی که مشغول شدند و کارخانه هایی که راه افتادند قابل انکار نیست، ولی گروه مخالف در تبلیغات خود این پیشرفت را انکار می کنند. سایر سرمایه گذاری ها در بخش برق، آب، گاز و خدماتی که مسئولین و دلسوزان نظام انجام می دهند را به راحتی زیر سوال می بردند و با وقاحت هتک حرمت می کنند؛ در سخنرانی های خود نسبت هایی را می دهند و یک عده ای که پای سخنرانی آنان می نشینند، حرف آنان را باور می کنند، اینها اثرات افراد متحجر هستند.

آیت الله رحمت گفت: خداوند به حضرت موسی(ع) امر فرمود: «بندگان من را با من دوست کن، حضرت موسی گفت: خدایا چه کنم، خطاب رسید که نعمت های من را برای مردم بگو» معنی این سخن این است که باید مستند صحبت کنیم به عنوان مثال در عسولیه ببینید که جوانان مملکت چه کردند، خارجی ها به عنوان سرمایه گذار آمدند و در نهایت کار را ترک کردند و رفتند، حال پس از رفتن آنها کارها پیش رفته یا پیش نرفته است!؟ اگر پیش رفته چه کسی یا کسانی این کارها را پیش برده است؟ پس از تحقیق و بررسی به این نتیجه می رسیم که همین جوانان مملکت مان بودند، باید از آنها قدردانی کنیم یا تکذیب کنیم و بگوییم که اصلا در عسولیه یا فلان کارخانه فولاد سازی و… کاری نشده است؟!

وی اظهار کرد: زمانی که در دولت اصلاحات به خودکفایی گندم رسیدیم، سالی چند میلیون تن، گندم وارد کشور کردند و کشاورزان ما بیچاره شدند، امروز که بعد از سال ها تلاش، دوباره در گندم، نخود، آرد و شکر در شرف خودکفایی هستیم، آنها را انکار می کنند. باید در این مسایل و موارد مردم را آگاه کنیم و میزان پیشرفت ها و اقدامات انجام شده را بیان کنیم. وقتی مردم از خدمات خدمتگزاران آگاه شوند، به خدمت گزاران خود احترام می گذارند، اما متأسفانه ما در آگاه کردن مردم کوتاهی می کنیم. یعنی راه آگاه کردن را اشتباه می رویم و خیال می کنیم که لازم است به طرف مقابل که از متحجرین هم هستند، انتقاداتی کنیم، در صورتی که بهترین کار این است که در مقابل گروه متحجرین سکوت کنیم و حقیقت را با مستندات برای مردم بیان کنیم. اگر اقدمات و پیشرفت هایی که حاصل شده را برای مردم بازگو کنیم، خود به خود مردم به نظام و مسئولین علاقه مند می شوند.

عضو دفتر استفتائات بیت امام خمینی(ره) در پاسخ به این پرسش که در پایان چهارمین دهه از انقلاب اسلامی تا چه اندازه توانسته ایم از خطر متحجرین و مقدس مأبی مصون بمانیم؟ گفت: متأسفانه با آنچه امام(ره) انتظار داشتند و می خواستند بسیار فاصله داریم. در این مملکت اقدامات و خدمات بسیاری انجام شده است، اما خواسته امام(ره) این بود که مردم از جهت ایمان قلبی آگاه شوند و خدا را ناظر و شاهد در همه امور بدانند؛ این فسادها، اختلاس ها، قاچاق ها، دزدی ها و اقداماتی که انجام می شود نشان از این دارد که برخی از مردم ایمان قلبی به خداوند ندارند. آنچه امام می خواست، این بود که ایمان در مردم تقویت شود. اگر حضرت امام(ره) تأکید می فرمود که از جهت اقتصادی قوی شوید و اصرار داشت که مردم بدانند وقتی خودشان توانستند کار کنند، خدا هم حامی آنهاست. بنابراین باید ایمان به خدا زیاد می شد، اما متأسفانه از این جهت یا کوتاه آمدیم یا اشتباه کردیم. خلاصه راه را اشتباه رفتیم.

آیت الله رحمت در پایان گفت: انشاالله خداوند روزی را برساند که مردم با ایمان و عمل صالح بتوانند راه امام(ره) را ادامه دهند و مملکتی بسازیم عاری از فساد به گونه ای که جای پای امام زمان(عج) باشد.

  تعداد بازديدها: 1712
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85394
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.