تاريخ انتشار: 13 بهمن 1398 ساعت 22:04:59
چند نکته

* پانزده نماینده مجلس با تدوین طرحی خواستار خروج از پیمان منع گسترش سلاح های هسته‌ای در صورت (ارجاع مجدد پرونده ایران به شورای امنیت) شدند . خروج از NPT عملا به معنای پذیرش ریسک اعلام فعالیت مشکوک هسته ای ایران است.
* اما نکته قابل توجه شاید این باشد.
اولا هیچ یک از نمایندگان مذکور تحصیلات عالی سیاسی و روابط بین المللی یا رشته های مرتبط ندارند.
ثانیا هیچکدام عضو کمیسیون سیاست خارجه و امنیت ملی نیستند.
ثالثا علی الظاهر نمی دانند که تصمیم گیری در خصوص کم و کیف اقدام متقابل ایران توسط کمیته ناظر بر اجرای برجام که به فرمان رهبری تشکیل گردید اتخاذ می شود.
* اظهارات اولیور استون کارگردان سرشناس آمریکایی مبنی بر اینکه ایالات متحده آمریکا به یک نیروی اهریمنی مقابل آنهایی که خواستار اصلاح امور هستند تبدیل شده است ، همزمان با خبر آزادی با قرار التزام خانم سلحشوری نماینده مجلس که به جرم تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام احضار شد در رسانه های کشورمان بازتاب گسترده داشت.
* چرا استون می تواند علیه مقامات عالی و کشورش ایالات متحده آمریکا اظهار نظر کند اما خانم سلحشوری حتی بعنوان نماینده مردم از چنین فرصتی برخوردار نیست؟ چرا ما مانند آنها قادر به گفتن نیستیم؟
* اینکه سردار دهقان مشاور فرمانده کل قوا در امور نظامی فرمودند: اگر در کنار کشوری می‌ایستیم برای خودمان چیزی نمی‌خواهیم بلکه به دنبال ایجاد صلح، آرامش و امنیت برای آن کشور هستیم! قابل قبول نیست علی الخصوص که در چنین ایستادنی مردم ایران ناچار از تقدیم ۳-۲ هزار شهید ، پرداخت چند هزار میلیارد هزینه اولیه و تحمل هزینه های بلند مدت سیاسی ، امنیتی و اقتصادی باشد.
* ایشان باید توضیح دهند این استدلال با کدام منطق سیاسی ، نظامی و حتی مذهبی سازگار است ، باید پیش از هر چیز مابه ازاء معنوی و مالی کوتاه تا بلند مدت حاصله از چنین هزینه پردازی جانی ، مالی  و آینده مردم و کشورمان برای افکار عمومی تبیین و بطور مشخص و روشن اعلام گردد ، شاید نیت برخی همراهی کنندگان با شعارهایی مانند نه غزه نه لبنان نیز بعنوان آحادی از مردم ایران خطاب به امثال سردار دهقان بوده و تاکید بر در خواستی ساده اما جدی به همین معنا است.
 *محمد علاوی نخست وزیر انتخابی عراق در اولین اظهار نظر به نکته جالبی در خصوص تجمعات خیابانی گروه های مختلف مردمی اشاره کرد ، علاوی تاکید کرد: اگر شجاعت مردم عراق نبود این تغییرات اتفاق نمی‌افتاد لذا قبل از رسیدن به تمام اهداف خود تجمعات را رها نکنید باید تا زمان مشخص شدن  تاریخ برگزاری انتخابات و مبارزه با فساد و اصلاحات اقتصادی در صحنه بمانید.
 *برخی سایت های خبری خاص با انتشار تصویر مکاتبه آیت الله مصباح یزدی خطاب به مرحوم آیت الله هاشمی نوشتند: اگر آمریکا آنقدر بد است بنظر شما چرا مصباح برای سفر به کشوری که آن را ام الفساد می داند ۱۵۰ هزار دلار از مرحوم آیت الله هاشمی کمک مالی دریافت کرده اند.
* متاسفانه جعل و تحریف از عناصر مهم خبرسازی تخریبی است.
اولا درخواست مصباح متعلق به سی سال قبل است.
ثانیا سفر آموزشی ۳۰ روزه مربوط به اعزام  گروه ۲۰ نفره دانشجویان فلسفه مدارس حوزوی است.
ثالثا هیچ مقام و شخصیت سیاسی تا مذهبی تاکنون سفر علمی ، آموزشی ، تبلیغی و تفریحی را حتی به آمریکا منع نکرده است.

  تعداد بازديدها: 2920
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85390
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.