تاريخ انتشار: 11 بهمن 1398 ساعت 21:02:03
دلیل رد صلاحیت محمود صادقی از زبان خودش

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من هم مثل بسیاری از نمایندگان مجلس کنونی به موضوع تاییدنشدن صلاحیتم توسط شورای نگهبان اعتراض کرده‌ام.

به گزارش ایرنا؛ عضو فراکسیون امید مجلس دهم با تاکید بر اعتقاد راسخ خود به نظام جمهوری اسلامی، گفت: معتقدم نماینده مردم در همه امور حق اظهارنظر دارد و کسی از نقد و نظارت مصون نیست.

«محمود صادقی» درباره سخنان حجت السلام والمسلمین حسن روحانی در جمع استانداران و فرمانداران،  گفت: اظهارات رییس جمهوری در مقام ایفای مسوولیتی است که برای اجرای قانون اساسی دارد و روحانی در دفاع از حقوق شهروندی خواستار فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات توسط دستگاه‌های نظارتی شد.

وی، دغدغه رییس‌جمهوری را حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم در انتخابات دانست و افزود: حسن روحانی تذکر داد که نهادهای نظارتی کار نظارت را انجام دهند و به کار اجرا ورود نکنند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره ردصلاحیت‌ها نیز اظهار داشت: من هم مثل بسیاری از نمایندگان مجلس کنونی به موضوع تاییدنشدن صلاحیتم توسط شورای نگهبان اعتراض کرده‌ام.

وی، دلیل احراز نشدن صلاحیت خود را استناد شورای نگهبان به بند دوم ماده ۲۸ قانون اساسی عنوان کرد و افزود: بند ۲ مربوط به التزام به نظام جمهوری اسلامی می‌شود و استدلال شورای نگهبان این بود که مواضعی که اینجانب در سخنرانی‌ها، توییت‌ها و مصاحبه‌ها داشته‌ام التزام به نظام را نشان نمی‌دهد.

صادقی افزود: هفته گذشته در شورای نگهبان حضور پیدا کردم و به من اعلام شد که از جهات اخلاقی و مالی منزه هستید و تاکید شد که در حسن نیت شما هم تردیدی نیست ولی نطق‌ها، توییت‌ها و سخنرانی‌ها ایراد دارد.

وی از پاسخ کتبی خود به سوالات اعضای شورای نگهبان در این جلسه خبر داد و گفت: در جلسه تاکید کردم که اعتقاد راسخ به جمهوری اسلامی دارم و برای این نظام خون داده‌ام و تا آخر هم پای این نظام ایستاده‌ام.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: به اقتضای همین نظام، معتقدم که نماینده حق اظهارنظر در همه امور را دارد و به اقتضای اعتقادی که به ولایت فقیه دارم، معتقدم که در نظام جمهوری اسلامی، کسی از نقد و نظارت مصون نیست.

صادقی تصریح کرد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی حق دارند که مسائل را نقد و نظارت کنند.

وی با اشاره به انتقادهای ضدانقلاب از خود به خاطر دفاع از نظام جمهوری اسلامی گفت: وضعیت جریان اصلاحات همین طور است؛ از یک طرف، ضد انقلاب به آنها به خاطر دفاع از نظام می‌تازند و از طرف دیگر هم، دستگاه‌ها آنها را ملتزم به نظام محسوب نمی‌کنند.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینکه طبق قانون تا ۱۲ بهمن‌ماه نظر شورای نگهبان اعلام می‌شود و منتظریم تا نتایج اعتراض‌ها اعلام شود، افزود: البته تا ۲۲ بهمن، امکان اعتراض و پیگیری وجود دارد.

صادقی در مورد گمانه‌زنی‌هایی که درباره تایید صلاحیت برخی نامزدهای انتخاباتی وجود دارد نیز گفت: در مورد گمانه‌زنی‌ها اطلاع خاصی ندارم اما بعضی‌ها را در یکی، دو روز گذشته شنیدم که تایید شده‌اند اما از وضعیت خودم بی‌خبرم.

رییس جمهوری روز دوشنبه در همایش استانداران و فرمانداران در سخنانی مشارکت، نظارت، سلامت و  امنیت انتخابات و ایجاد نشاط  در جامعه را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: بزرگترین خطر برای حاکمیت ملی ما روزی‌ است که انتخابات به تشریفات تبدیل شود.

  تعداد بازديدها: 1158
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85372
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.