تاريخ انتشار: 11 بهمن 1398 ساعت 00:22:30
اخلاق گریزی ما ایرانیان

* مصطفی رحماندوست را باید از گنجینه های تکرار ناپذیر ادبیات کودکان ایران دانست که گویی ما ایرانیان جز نابودی و تحقیر گنجینه های انسانی چیزی نمی دانیم ، مصطفای دنیای شعر کودکان ایران هر کجا بود جز ایران قطعا به اسطوره بشری می شناختیم.
* حضرت فاطمه سلام الله علیه در فرازی از خطبه فدکیه بی آنکه اهل مطالعه و تدبر در فرازهای نورانی و انسان سازش باشیم متاسفانه به دروغ به ناسزا گویی علیه خلفا می شناسانیم که می فرماید اجْتِنَابَ الْقَذْفِ حِجَاباً عَنِ اللَّعْنَةِ
که ای مردم پرهیز از تهمت حجابی در برابر غضب پروردگار است که ایکاش همه می فهمیدیم در دریایی از اتهام سازی و تهمت پراکنی در کجای قصه مسلمانی و انسانیت قرار داشته و غضب خداوندی را استقبال می کنیم.
* فاطمه زهرا سلام الله علیها در فرازی دیگر از خطبه فدکیه چه زیبا در حال و روز فرهنگ به انحطاط رفته ما می فرماید: مسلمانانی که براى شنیدن حرف‌هاى بیهوده شتابان بوده و کردار زشت را نادیده می‌گیرید آیا در قرآن نمى‌‏اندیشید یا بر دلهای شما مهر زده شده است نه چنین است بلکه اعمال زشتتان بر دل هایتان تیرگى آورده و گوش‌ها و چشمانتان را فراگرفته و بسیار بد آیات قرآن را تأویل کردید.
* غیبت ، دروغ و تهمت سه رذیله اخلاقی که بسیار توسط آیات قرآن و احادیث اولیاء الهی با تندترین الفاظ و تعابیر مورد نکوهش قرار گرفته و چه بسیار مورد علاقه و مبتلابه جامعه ما شدند . غیبت ، دروغ و تهمت که ریشه ها را می سوزانند و اثری از مسلمانی و انسانیت نمی گذارند که بسیار شنیده ایم که گناه غیبت بالاتر از زنا ، گناه تهمت بالاتر از ویران سازی کعبه و دروغ نشان خروج از اسلام محمدی (ص) و شیعه علوی (ع) است.
* مصطفی رحماندوست را از آثار ماندگار و فاخر چند دهه مجاهدت فرهنگی می شناسم و به رسم ادب تعظیم می کنم ، اما لطافت و عمق شیفتگی مصطفی را در زمان شریفی دیدم که حدود دو دهه قبل بر حسب اتفاق در برابر درِ خانه فاطمه سلام الله علیها در مسجد النبی لحظاتی کوتاه در باب کرامت بانوی بی مثال خلقت گفتگو داشتیم.
* اما مجتبی رحماندوست را به مناسبت فعالیت بی نظیر و خستگی ناپذیرش در ایجاد و سازماندهی جمعیت دفاع از مردم فلسطین و جمعیت دفاع از ایثارگران می شناسم . ادیبی شاعر و استاد عالی دانشگاه تهران با دست و پایی قطع شده به یاد دوران مبارزه و جانبازی در راه انقلاب و مردم ایرانی که فرزندانش با اشعار مصطفی به شادابی ، دینداری و بزرگی جان می گیرند.
* دلنوشته فرزندان استاد مایه فخر فرهنگ ایران اسلامی است . مصطفی رحماندوست در دفاع از اندیشه ناب و دوست آشنای پدر آزرده خاطرم کرد ، خاطره ی تلخ نامه سرگشاده همسر بزرگوار مجتبی را در دفاع از آزادگی و تلاش خستگی ناپذیرش یادآور شد . علی الظاهر برادران کم نظیر رحمان دوست که حتما مایه مباحات رحمان نیز خواهند بود کسب تجربه مظلومانه و محفوظ به حیاء تهمت ستیزی است.
* مصطفی و مجتبی رحماندوست در روزهای واسط بین سالروز شهادت و ولادت حضرت فاطمه سلام الله علیها نیک می دانند که نعوذُ بالله حتی اگر رسول مکرم خدا ، علی ولی خدا و فاطمه باشید از تهمت معاندان ، حسودان و جاهلان خلاصی نخواهید داشت.
* اما فرزندان مصطفی خالق شعرهای پاک فرزندان ایران ، باید بدانند که بخشی از کجی و اخلاق گریزی ما ریشه در فرار از اندیشیدن و قرآن باوری دارد که همواره مسلمانان را به تدبر و توجه می خواند که اصلاح را بدون قیام به تفکر و تعقل ناممکن اعلام می کند و مکرر یادآوری می نماید که خداوند پس از خلق و نمایش عقل ، بر خود مباهات کرد و فرشتگان را بر سجده در برابر انسان فرمان داد که شیطان بدلیل تکبر در فرمان خدا و سرپیچی از سجده در برابر مخلوق برتر رانده شد.
* ما امروزه گرفتار قضاوت هایی به کلمه هستیم ، همه آموخته و عادت کرده ایم که افراد را در کلامی بریده و تحریف شده قضاوت و مورد دروغ و تهمت قرار دهیم ، فرهنگ منحطی که هر روز بیش از قبل ما را به منجلاب اخلاق گریزی  و دین ستیزی می رساند.
* ایکاش در حاکمیت فضای وهم آلود و سیاه سیاست بازی و بازار مکاره ی دروغ فروشی اهل قلم در رسانه ، بسیار قبل و فراتر از فرزندان استاد ادب رحماندوست به تکریم مصطفای ادبیات کودکانه انسان ساز ایران اسلامی قیام می کردند ، تا به خود اخلاق را متذکر شده باشند.

  تعداد بازديدها: 2999
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85361
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.