تاريخ انتشار: 06 بهمن 1398 ساعت 22:38:27
حضرت سبحانی چه باید کرد؟

* حضرت  آیت الله سبحانی از مراجع معظم تقلید فرمودند: جای شگفتی است که ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس رد صلاحیت شده اند کاش این رقم را اعلام نمی کردند.
* بسیاری از بزرگان در روزهای شکل گیری و استقرار سوختن صلاحیت نمایندگان قانون گذار ، مدیران حقوق نجومی ، دریافت کنندگان املاک نجومی ، همسایگی مدیران عالی رتبه با کاخ سعدآباد و نیاوران ، تحصیل فرزندان در مدارس لاکچری ، مفاسد چند هزار میلیارد تومانی و ... به چه کاری مشغول و چه می کردند؟
* حضرت آیت الله مکارم حتما به یاد دارید که چندی قبل آیت الله شیخ محمد یزدی رییس شورای عالی حوزه علمیه قم و آیت الله شیخ صادق لاریجانی رئیس حوزه علمیه که هر دو عضو فقهای شورای نگهبان بوده و هر دو به مدت ده سال ریاست قوه قضائیه کشور را عهده دار بودند در فضای عمومی و در منظر مردم یکدیگر را به بسیاری صفات غیر اخلاقی و مفاسد رفتاری تا مالی متهم کردند.
* حضرات محترم سپس با انتشار عکس جلسه شورا نگهبان که در کنار یکدیگر نشسته و لبخند بر چهره داشتند علی الظاهر همه چیز را به فراموشی سپردند.
* حضرات آیات شیخ یزدی و شیخ لاریجانی که به نوبت مدت بیست سال بر جایگاه قاضی القضاتی کشور تکیه داشتند و هر یک ریاست حوزه علمیه و درس خارج را عهده دارند ، حتما معنای ایراد اتهام در برابر افکار عمومی را می دانند.
* برای مجادله آیات شیخ یزدی و شیخ لاریجانی سه حالت متصور است.
اول هر دو بدلایل شخصی و از سر عصبانیت بی هیچ دلیل و مدرکی اتهاماتی را به هم نسبت دادند.
دوم یکی از آقایان واقعیت را بیان و دیگری موارد غیر واقع را متقابلا نسبت داده باشد.
سوم هر دو به هر دلیل متقابلا واقعیت را علیه دیگری بیان کردند.
* بسیاری از علمای معظم باید در برابر امت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و شیعیان علی ابن ابیطالب علیه السلام توصیح دهند ، آیا افرادی که مبتلا به هر یک از سه گزینه مذکور باشند از شرایط تعیین صلاحیت در شورای نگهبان و حضور در خبرگان و نظارت بر رهبری کشور برخوردارند؟
* آیا به قضاوت و شهادت افرادی مبتلا به موارد مذکور می توان اعتماد و اعتنا کرد؟ اگر قابل اعتماد و اعتنا نیستند ، رد یا تائید صلاحیت دیگران توسط ایشان به چه معنا است؟
* آیا حضرات در مورد فساد رفتاری و مالی یا ایراد اتهام علیه دیگران از آقایان بازخواست کردند؟
*آیا رد صلاحیت توسط افرادی مانند شیخ محمد یزدی و شیخ صادق لاریجانی با اتهامات متقابلی که آشکارا و در برابر افکار عمومی به هم نسبت دادند برای بسیاری موجب مباحات و افتخار خواهد بود؟

  تعداد بازديدها: 2851
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85322
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.