تاريخ انتشار: 29 دي 1398 ساعت 20:05:53
خطبه نماز جمعه مقام معظم رهبری

*پس از اعلام اقامه نماز جمعه به امامت مقام معظم رهبری ، گمانه زنی های زیادی در مورد اهم محورهای احتمالی مورد اشاره معظم له از سوی افراد و منابع داخلی و خارجی مطرح گردید.
*اما سخنان رهبری به مذاق برخی خوش نیامده یا با فضاسازی ابتدایی مطابق نبود ، لذا جریانات مختلف داخلی و خارجی برخورد متفاوتی از سکوت تا سیاه نمایی کامل دارند.
*بخشی از علاقمندان حتی حاضرین در شبستان و مصلا سخنان رهبری را فاقد نقاط عطف شورانگیز معمول دیدند ، سخنانی که بر کلمات آتشین و تند متکی نبود ، سخنانی که فاقد قابلیت بالای تیتر سازی است ، حتی برخی نمازگزاران صحن اصلی در انتخاب نقاط عطف مناسب ذکر تکبیر و طرح شعارهای تایید و همراهی مشکل داشتند.
*بخشی از مخالفین و معاندین بیرونی نیز از تحلیل و تفسیر خطبه رهبری عبور و کلیت مطالب معظم له را فاقد وجه روشنگری ، پاسخگویی و خلاقیت اعلام و با ویژگی های ذیل توصیف کردند.
- فاقد ایده و طرحی مشخص
- عادی و بلاتکلیف
- اثبات درماندگی و بن‌بست
- بازگشت به دوگانه خودی و غیر خودی
- حمایت تمام از سپاه
*اما مقام معظم رهبری در خطبه نماز جمعه این هفته که به فاصله هشت سال اقامه فرمودند باید چه می گفتند که نگفتند؟ باید به چه نکاتی اشاره می کردند که ذکر نکردند؟ باید کدام ابهامات و مسائل. ذهنی و تحلیلی جامعه را رفع می کردند که نکردند؟ باید چه پیامی به مخاطب بیرونی ارسال می شد که نشد؟
*نکته اول رهبری طی روزهای گذشته کوتاه اما گویا و رسا به تبیین شرایط سه موضوع کلیدی ترور رسمی سردار سلیمانی ، برخورد انتقامی ایران و سقوط هواپیما اشاره فرمودند.
*رهبری با پرهیز از تکرار مواضع قبلی شاید بر ادامه روند صحیح اتخاذی کشور طی دو هفته گذشته چنانکه در خطبه بر پاسخگویی درست و به موقع مقامات کشورمان ، به اقدامات اخیر سه کشور اروپایی نیز تاکید فرمودند.
*رهبری در این خطبه بر اقدامات حداکثری آمریکا و متحدینش علیه کشورمان بعنوان واقعیتی ملموس صحه گذاشتند ، چنانکه رئیس جمهور آمریکا به صراحت از به زانو در آوردن ایران سخن می گوید.
*رهبری برای تعمیق درک نسل های جوان از مفهوم و معنای صدور فرمان ترور جنایتکارانه سردار سلیمانی به سوابق جنایات مشابه قبلی اشاره فرمودند تا جوانان بدانند با موضوع جدیدی روبرو نیستند ، هر چند تا کید شد که اتفاق جدید و بی نظیر قابل اشاره اقدام شجاعانه و مقتدرانه انتقامی ایران است.
*رهبری فارغ از رویه معمول در خطبه ها که غالبا با شور و حال خاصی همراه است مردم و مسئولین کشورمان را به وعده مورد تاکید خداوند در آیات قران توجه دادند که می فرماید باید بر الطاف لایزال الهی امیدوار و ایمان داشته باشیم.
*اللَّه إِنَّ فی ذٰلِکَ لَآیاتٍ لِکُلِّ صَبّارٍ شَکورٍ رمز پیروزی مومنان بر استکبار را استقامت و شناخت نعمات و داشته ها اعلام فرمودند.
*رهبری ضمن توضیح خباثت استکبار و ایستادگی ستودنی مردم ایران با اتکا بر آیات و وعده روشن الهی همه را به آیه شریفه  وَ إِذ قالَ مُوسی‌ لِقَومِهِ اذکُرُوا نِعمَةَ اللَّهِ عَلَیکُم إِذ أَنجاکُم مِن آلِ فِرعَونَ متذکر شدند تا فراموش نکنیم که به وعده حق در شرایط غلبه ظاهری استکبار نجات در پیش روست.
*اما باید یادمان بماند سردرِ کنسولگری ایران در نجف را شبانه تخریب کردند ، سفارت آمریکا در بغداد در روز روشن به مدت چند روز اشغال و تخریب شد ، سردار سلیمانی را ناجوانمردانه ترور کردند ، بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق را نابود کردیم ، ناتوانی سامانه ضد موشکی این کشور را به اثبات رساندیم ، باعث سقوط هواپیمای مسافری شدند تا در دامی سخت گرفتار مان کنند ، با صدای رسا و مطمئن اعلام کردیم جز به بیرون راندن از عراق و منطقه رضایت نخواهیم داد.
*مقام معظم رهبری با ذکر لحظات حضور پیامبر عظیم الشان (ص) در غار ثور که به فرمان الهی و با تاری از عنکبوت خباثت و هجوم مشرکین را رفع و جان پیامبر را حفظ کرد ، متذکرمان شدند وعده خداوند را که خطاب به وجود مبارک پیامبر (ص) فرمود لا تَحزَن اِنَّ اللهَ مَعَنا که یادمان باشد خدا با ما است.

  تعداد بازديدها: 2761
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85242
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.