تاريخ انتشار: 27 دي 1398 ساعت 22:28:33
پرداخت ۵۰۰ میلیون دلاری عربستان برای حضور نیروهای آمریکایی در این کشور

عربستان برای حضور نیروهای آمریکایی در این کشور ۵۰۰ میلیون دلار پرداخت کرده است. یک مقام آمریکایی به سی‌ان‌ان گفته است که این پرداخت در ماه دسامبر ۲۰۱۹، یک ماه پیش، انجام شده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، هفته گذشته به فاکس‌نیوز گفته بود که «عربستان تاکنون یک میلیارد دلار پول واریز کرده است».

این اولین بار نیست که عربستان در پوشش هزینه‌های نیروهای آمریکایی در منطقه مشارکت می‌کند. در جنگ خلیج فارس در فاصله سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۱ عربستان، کویت و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس ۳۶ میلیارد دلار به آمریکا پرداخت کردند.

ربکا رباریچ، سخنگوی پنتاگون گفته است بر اساس دستور رئیس‌جمهور، برای امنیت منطقه و جلوگیری از خشونت‌ها، وزارت دفاع آمریکا با عربستان پیرامون مشارکت در هزینه‌های حضور نظامی آمریکا در منطقه همکاری می‌کنند و عربستان اکنون اولین پرداخت در این زمینه را انجام داده است.

آمریکا برای مقابله با «تهدیدات ایران»، هزاران نیرو و سیستم‌های پدافند هوایی و موشک به عربستان ارسال کرده است. سپتامبر سال گذشته به تأسیسات نفتی عربستان حمله شد و آمریکا، قدرت‌های اروپایی و عربستان ایران را عامل این حمله معرفی کردند.

  تعداد بازديدها: 906
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85211
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.