تاريخ انتشار: 17 دي 1398 ساعت 00:08:20
انگلیس شمار کارکنانش در سفارت ایران و عراق را کاهش داد

یک رسانه انگلیسی گزارش داده وزارت خارجه این کشور به دلیل آنچه «نگرانی‌های امنیتی» خوانده شده شمار کارکنانش در سفارتخانه‌‌های خود در ایران و عراق را کاهش داده است.

اسکای‌نیوز گزارش داده بریتانیا، به دلیل نگرانی‌های امنیتی بعد از ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شمار کارکنان سفارتخانه‌های خودش در ایران و عراق را به پایین‌ترین سطح کاهش داده است.

منابع دیپلماتیک در گفت‌وگو با این شبکه خبری گفته‌اند خروج دیپلمات‌های انگلیس از ایران و عراق یک گام احتیاطی است و تصمیمی نیست که بر اساس اطلاعات خاص درباره وجود تهدید گرفته شده باشد.

طبق این گزارش، سفیران انگلیس در دو کشور، یعنی «راب مک‌کر» در تهران و «استفان هکی» در بغداد در سفارتخانه‌ها باقی خواهند ماند.

اسکای‌نیوز علاوه بر این گزارش داده وزارت خارجه انگلیس در نتیجه ترور سردار سلیمانی وارد «وضعیت بحران» شده است. این وضعیتی رسمی است که معمولاً در شرایط اضطراری اتفاق می‌افتد.

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت: «ایمنی و امنیت کارکنان ما حائز بیشترین اهمیت است و ما وضعیت امنیتی خودمان را دائماً تحت نظر می‌گیریم. سفارتخانه‌ها ما در عراق و ایران، هر دو باز هستند.»

ترور سردار سلیمانی

بامداد جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

در بیانیه پنتاگون آمده است: «ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است.»

پنتاگون در ادامه این بیانیه در ادعایی بی‌اساس گفت، سردار سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود.

*فارس

  تعداد بازديدها: 963
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85100
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.