تاريخ انتشار: 09 دي 1398 ساعت 21:11:45
پدیده قتل متهم در زندان

گفتم: آقاجون نوشتند دادگاه متهمان پرونده قتل وحید مرادی شرور معروف که خود به اتهام قتل در زندان بود و  پس از انتقال به زندان رجایی‌ شهر در تیر۹۷ توسط تعدادی از زندانیان به قتل رسید، ۲۳ دی در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی حسینی محاکمه خواهند شد.
گفت: خبر بی مقدمه و کوتاه بود، حمیدرضا خلیل زاده یکى از متهمان پرونده قتل زندان فشافویه پس از تایید حکم در زندان رجایى شهر به دار مجازات آویخته شد.
گفتم: حمیدرضا و محمدرضا دو زندانی مجرم محکوم به قتل و قاجاق مواد مخدر بودند که جوان ۲۱ ساله زندانی به جرم مسائل امنیتی در فضای مجازی را در زندان فشافویه به شکلی فجیع به قتل رساندند؟
گفت: علیرضا شیرمحمدعلی جوان ۲۱ ساله و اهل تهران بود که در تیر۹۷ به جرم فعالیت سیاسی و ضد امنیتی در فضای مجازی بازداشت و به ۸ سال زندان محکوم شد، شیر محمدعلی ۲۰خرداد امسال توسط حمیدرضا قاتل محکوم به اعدام و محمدرضا محکوم قاچاق مواد مخدر با ۳۰ ضربه چاقو در محوطه زندان به قتل رسید.
گفتم: مقامات قضایی و زندان نمی دانستند مجاز به حبس جوان ۲۱ ساله در بند مجرمین خطرناک و محکوم به اعدام نیستند؟
گفت: مرحوم شیرمحمدعلی چند روز قبل از وقوع جنایت مذکور با ارسال نامه ضمن اعتراض به شرایط مذکور و اعلام عدم امنیت جانی خواستار انتقال به بند زندانیان سیاسی شده بود که با بی توجهی مقامات قضایی و زندان روبرو شد.
گفتم: چرا دادگاه قاتلان جوان ۲۱ ساله شیدمحمدعلی زندانی سیاسی مانند دادگاه قاتلان شرور حمید مرادی قبل از برگزاری ، صدور و اجرای فوری حکم برای آگاهی نردم و جامعه اطلاع رسانی نشد؟
گفت: پس اعمال سکوت و ممنوعیت انتشار اخبار مرتبط با قتل جوانان مقتول زندان کهریزک در سال ۸۸ شاهد وقوع قتل شیرمحمدعلی در زندان فشافویه بودیم که اگر دادگاه قاتلین کهریزک علنی و با جدیت و دقت برگزار شده بود حتما هرگز شاهد جنایت هولناک فشافویه نبودیم.
گفتم: شاید اطلاع رسانی در مورد دادگاه قاتلان زندانی شرور مرادی بخاطر حمله چند روز گذشته به گنده لات تهران، هانی کرده باشد.
گفت: شاید حمله تعدادی قمه به دست علیه گنده لات تهران، هانی کرده که البته بنابر اطلاع با تلاش ده ساعته تیم پزشکی از مرگ رهایی یافته و به گفته رییس بیمارستان برای پیشگیری از سوء قصد احتمالی تحت مراقبت است از نگاه برخی دستگاهها حائز اهمیت ویژه باشد، که برگزاری دادگاه قاتلان زندانی شرور حمید مرادی را پیشاپیش اطلاع رسانی کردند.
گفتم: برگزاری علنی دادگاه زندانیان شرور حمیدرضا و محمدرضا قاتلان زندانی سیاسی ۲۱ ساله شیرمحمدعلی می توانست به فرصتی برای عبرت آموزی مسئولین و جلب توجه مردم نسبت به ضرورت اصلاح نگاه حاکمیتی به زندانی سیاسی را فراهم آورد.
گفت: آقاجون شاید اگر مرحوم شیرمحمدعلی هم فرزند روح الامینی از مقامات ارشد کشوری و وابسته به شعبه سرلشکر محسن رضایی از جناح فکری اصولگرای بود روند برگزاری دادگاه حمیدرضا و محمدرضا زندانیان شرور و قاتل شیر محمد علی با فرایند دیگری طی می شد، شاید امروز هم شاهد اعتراف هر چند دست و پا شکسته بخش دیگری از مسئولین مانند قاضی مرتضوی ناچار به کهریزک دیگری بودند.

  تعداد بازديدها: 2672
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84999
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.