تاريخ انتشار: 05 دي 1398 ساعت 00:20:05
اصالت احادیث و روایات

گفتم: آقاجان دیروز سایت ها به نقل از فلورانس اسکاول شین از حضرت مسیح سلام الله علیه روایت کردند که فرمود: داوری نکنید تا بر شما داوری نشود حکم نکنید تا بر شما حکم نشود.
گفت: مسیح سلام الله علیه مانند رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و آقا امام علی علیه السلام هرگز بر دیگران داوری نکرده و حکم نداند اما بیش از همه مورد داوری و حکم ظالمانه قرار گرفتند.
گفتم: یعنی نعوذبالله پیامبر خدا صحیح نفرمودند؟
گفت: فرمود وَمَا عَلَى الرَّسُولِ إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ و تاکید فرمود إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ در عین حال مورد قضاوت ظالمانه بود که امام صادق علیه السلام فرمود در زمان خود پیامبر بر آن حضرت دروغ بستند به حدّی که پیامبر فرمود ‌ای مردم دروغ‌ پردازان بر من فراوان شده‌اند هرکه عمداً بر من دروغ ببندد جایگاهش آتش است.
گفتم: ما مسلمانان تصویر سازی از نبی مکرم اسلام و ما شیعیان از ائمه اطهار(علیهم السلام) را هم جایز ندانسته و در شرایطی برخورد می کنیم آیا در انتشار سخنان منسوب به پیامبر صلی الله علیه و آله و ائمه اطهار علیه السلام هم که اندیشه و روحمان را به شدت متاثر و در مواقعی مسیر زندگی فردی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهد چنین حساسیت و جدیتی وجود دارد؟
گفت: متاسفانه در خصوص برخورد با نقل حدیث مانند چاپ و انتشار تصویر حساسیت و جدیتی وجود نداشته و ندارد، آحاد مردم می توانند به سادگی راوی حدیث باشند، راویگری که متاسفانه در سال های گذشته به فاجعه وصف حال یعنی به هر شکلی دلم خواست تعبیر و ترسیم می کنم ختم گردید، وصف حالی که مانند سناریست همه چیز را می سازند.
گفتم: در عین حال در روایات نیز محکمات قابل استنادی هست که می توان در بررسی سایر احادیث به آنها رجوع کرد.
گفت: بهرحال روایات همواره در معرض تفسیر و انکار قرار دارند، چنانکه اخیرا وقتی روحانی رییس جمهور در موضوع سیاست خارجی به روایت متواتر از پيامبر اکرم صلی الله عليه و آله که فرمود إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ استناد کرد واعظ سیاسی شیخ پناهیان تاکید کرد رسول خدا(ص) يك سياستمدار بزرگ بود كه به‌دنبال قدرت بود چون نجات بشر بدون قدرت امكان ندارد! تا وقتي قدرت در جامعه اصلاح نشود جامعه اصلاح نخواهد شد، چرا حديث بُعِثتُ لِاُتَمّمَ مَكارِمَ الاخلاق مشهور شده با اينكه سند محكمي ندارد؟ تمام درگيري انبياء سرِ مسائل سياسي بوده نه سرِ برگزاري كلاس اخلاق!
گفتم: وقتی پس از صدها سال تکیه علما و وعاظ به حدیث مکارم الاخلاق بدلیل اختلاف سیاسی واعظی منکر صحت و عقلانیت حدیث می شود تکلیف مردم با قرآن گریزی و انبوه روایت خوانی بر منبر چیست؟
گفت: آقاجون اولا باید به قرآن بازگشت، ثانیا باید برای منبر از علما بهره گرفت، ثالثا باید از علمای منبر روایت از قرآن را مطالبه کرد، رابعا به نقل از پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم به صورت متواتر نقل است که فرمود آنچه از جانب من به شما رسید و موافق قرآن بود بپذیرید و آنچه مخالف قرآن بود نپذیرید.

  تعداد بازديدها: 2849
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84949
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.