تاريخ انتشار: 28 آذر 1398 ساعت 23:16:35
پولشویی ۲۸ هزار میلیارد تومانی

گفتم: آقاجون بنابر اظهارات دیروز رییس هلال احمر استان کردستان کولاک و سقوط بهمن باعث مرگ دو کولبر و مفقودی کولبر نوجوان ‌۱۴ ساله شد.
گفت: اتفاقا معاون دادستان کل کشور هم دیروز اظهار داشت: قاچاقچی مواد مخدر ملقب به تمساح خلیج با گردش مالی بالغ بر ٢٨ هزار میلیارد تومان دستگیر شد.
گفتم: رئیس جمهور هم دیروز در جمع ایرانیان مالزی اظهار کرد: سانتریفیوژهای IR6 فعال و IR9 در مرحله آزمایش قرار دارند.
گفت: بنابر اظهارات دیروز مراکز مسئول بازهم بخشی از مدارس کشور به دلیل آب گرفتگی ، برودت و یخ زدگی معابر ، آلودگی هوا ، دشواری تنفس و شیوغ آنفلانزا تعطیل و البته ۱۸ دستگاه مسئول همچنان برای چندمین سال متوالی در مورد منشاء انتشار بوی نامطبوع پایتخت اختلاف و مناقشه دارند.
گفتم: همزمان با برپایی مراسم شعر و مداحی سازمان تبلیغات اسلامی علیه رئیس جمهور و رئیس مجلس که به میزبانی حوزه هنری و با حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی و مدعوین برگزار شد، مقام معظم رهبری بر ضرورت و وجوب حفظ کرامت رئیس جمهور و مجلس بعنوان منتخبان مستقیم مردم تاکید فرمودند.
گفت: برای درک عمق فاجعه ممانعت از اجرای جدی قواعد مبارزه با پولشویی توجه به اشاره معاون دادستان به گردش سهل الوصول بالغ بر ۲۸هزار میلیارد تومانی درآمد حاصله از قاچاق مواد مخدر در کشور توسط فردی ملقب به تمساح خلیج کافی است.
گفتم: چرا علی رغم اعلام معاون دادستان مبنی بر وقوع فاجعه گردش مالی ۲۸ هزار میلیارد تومانی قاچاق مواد مخدر توسط جناب تمساح جریانی همچنان مُصرّ به مقابله با اجرای قواعد و قوانین پولشویی هستند و چرا دادستانی ساکت است؟
گفت: وقوع هر سطح و حجمی از اشکال مختلف فساد اعم از قاچاق کالا تا مواد مخدر یا قاچاق سوخت تا انسان بدون دسترسی به امکان پولشویی ممکن نیست، اقتصاد متکی یا مبتلا به فعالیت مافیا که مفهوم رایج حوزه اقتصادی و اجتماعی ایران است هیچ معنایی جز پویایی مجاری پولشویی یا تبدیل پول های با منشاء غیر قانونی به پول تمیز ندارد.
گفتم: یعنی مقاومت و مخالفت با اجرای قوانین پولشویی به هر بهانه و تحت هر عنوانی در گام اول می تواند دال بر ابتلاء و ارتزاق خواسته یا نادانسته بسیاری از افراد و جریانات فکری و سیاسی ذی نفوذ به پول کثیف باشد.
گفت: اینکه ادعای مخالفت و مقاومت در برابر ایجاد فضای قانونی مبارزه با پولشویی بدلیل ابتلاء مخالفین به پول کثیف با منشاء نامشروع قابل اثبات و تعقیب باشد، باید جناب دادستان و دستگاه های نظارتی پاسخگو باشند اما مخالفت و کارشکنی با اجرای مبارزه با پولشویی قطعا دستاوردی جز گردش بدون ریسک درآمدهای نامشروع افرادی چون تمساح خلیج ندارد، گردش وجوهی که در اولین گام به نابودی اقتصاد سالم و پویا می انجامد.
گفتم: پس از صدور فرمان رهبری و تشکیل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مدام موضوع گردش مالی ۲۰ میلیارد دلاری حاصل از قاچاق کالا مطرح گردید مبلغی که با پایه ارزش پولی امروز سالانه بالغ بر ۲۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.
*آیا سوال درست و مهم این نیست که مخالفین تصویب قوانین مبارزه با پولشویی توضیح دهند، گردش ۲۴۰ هزار میلیارد تومانی اقتصاد قاچاق کالا با چه مکانیسمی طی ۲۰ سال گذشته در حوزه مالی کشور گردش داشته است.
گفت: آقاجون طی روز گذشته، خبر طی مراحل تصویب قوانین جدید بانکداری اسلامی اطلاع رسانی شد قانونی که علاوه بر ایرادات ماهیتی وارده قادر به توضیح رابطه قانون و پولشویی نیست، قانونی که قواعد پیچیده پولشویی را نمی شناسد و صرفا بر نحو تنظیم نسبت پرداخت تسهیلات و دریافت سود و دیرکرد یا جذب سپرده  و پرداخت سود در سیستم بانکی تمرکز دارد، یعنی جناب تمساح و دیگر دوستان و همکارانش در حوزه های مختلف آسوده و اطمینان داشته باشند هنوز مباحث بسیار حیاتی پولشویی و گردش وجوه با منشاء غیر قانونی کمافی السابق دغدغه و دلمشغولی ما نیست.

  تعداد بازديدها: 2717
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84886
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.