تاريخ انتشار: 14 آذر 1398 ساعت 20:21:37
افزایش ۳۰۰/۰۰۰ درصدی

گفتمL: آقاجون بخشی از مقامات اصرار دارند که نحوه ی اجرای طرح افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین زمینه ای مناسب برای تجمعات اعتراض مردم و اغتشاش اوباش و وابستگان بیگانه بود.
گفت: تجربه ۱۱ نوبت افزایش قیمت بنزین و ۳ نوبت سهمیه بندی افزایش قیمت دقیقا به همین سبک و سیاق انجام شده است ، بنابراین شیوه اجرای طرح نمی تواند علت اصلی اعتراض و اغتشاش گسترده و فراگیر باشد.  
گفتم: شاید فشار اقتصادی ناشی از افزایش ۲۰۰درصدی قیمت بنزین دلیل اصلی اعتراض اجتماعی یا استقبال و بی تفاوتی عمومی در برابر اقدامات تخریبی اغتشاشگران باشد.
گفت: توزیع بنزین در دهه ۶۰ با دو هدف واقعی سازی قیمت و مدیریت مصرف کوپنی و در سال ۵۹ با ۳۰۰درصد افزایش از ۱ به ۳ تومان رسید.
سال ۶۹ کوپن (سهمیه) حذف و قیمت بنزین با ۶۵٪ افزایش از ۳ به ۵ تومان افزایش داشت در سال ۷۴ با ۱۰۰٪ افزایش به ۱۰ تومان و در سال ۷۶ با ۶۰٪ افزایش به ۱۶ تومان رسید.
قیمت بنزین در سال ۸۰ با ۱۴۰٪ افزایش به ۳۸ تومان و در سال ۸۳ با ۱۱۰٪ افزایش به ۸۰ تومان و در سال ۸۶ با ۲۵٪ افزایش ۱۰۰ تومان رسید.

گفتم: افزایش قیمت بنزین به همین منوال افزایش داشت؟
گفت: خیر سال ۸۹ علاوه بر افزایش قیمت سهمیه بندی حامل های انرژی از جمله بنزین به چرخه اقتصاد کشور بازگشت ، ضمنا مقرر شد با توجه به دو هدف واقعی سازی قیمت و مدیریت مصرف به سهمیه بندی بازگشته و مانع از قاچاق بالغ بر ۲۰تا۲۵ میلیون لیتر سوخت روزانه گردیم ، هزینه تحمیلی ناشی از افزایش قیمت نیز بعنوان جبرانی ماهانه به حساب مردم ایران واریز شود.
گفتم: سال ۸۹ سهمیه بندی اعمال و افزایش قیمت ۴۰۰و۷۰۰ درصدی داشتیم اما خبری از اعتراض و اغتشاش نبود.
گفت: پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ حرکت های اعتراضی گسترده و اغتشاش چند ماهه را داشتیم که از ۹دی تا ۲۲ بهمن ۸۸ آخرین روزهای خود را طی کرده و خاتمه یافت ، بنابر پیشنهاد کمیته های تخصصی ذی ربط با توجه به شرایط مذکور آغاز سهمیه بندی و افزایش قیمت بجای اواخر بهمن ۸۸ با ۶ ماه تاخیر به تیر۸۹ منتقل شد.
گفتم: تیر۸۹ افزایش ۴۰۰و۷۰۰درصدی قیمت و سهمیه بندی بی هیچ مشکلی آغاز شد؟
گفت: خیر علی رغم اطلاع و آماده باش تمام نیروها و استقرار یگان های نیروی انتظامی در نقاط مهم ، معابر و مقابل پمپ بنزین ها همچنان شاهد درگیری ، تخریب و به آتش کشیدن تعدادی از شعب بانک ها و پمپ بنزین ها بودیم.
گفتم: چرا علی رغم اعمال سهمیه بندی و بالاترین سطح افزایش قیمت در تیر۸۹ خشونت گرایی و رفتار تخریبی کمتر از آبان امسال بود؟
گفت: سال ۸۹ علاوه بر افزایش تند قیمت گازوئیل ، نفت ، بنزین و گاز  متحمل افزایش قیمت آب و برق هم بودیم در عین حال خستگی ناشی از حدود ۸ ماه تجمعات اعتراضی و اقدامات تخریبی پس از انتخابات ۸۸ نیروهای نظامی و انتظامی بر شرایط مسلط و تبعات ناشی از تحریم همه جانبه شورای امنیت سازمان ملل هنوز آغاز و در زندگی مردم ملموس نبود ، لذا اعتراض و اغتشاش پس از افزایش قیمت ها محدود بود.
گفتم: افزایش قیمت بنزین بهانه اعتراض به چه مواردی می تواند باشد؟
گفت: نیروهای انقلاب پس از ورود به ساختمان های ساواک ، زندان اوین و بسیاری از مراکز حکومتی فنجان چای داغ را روی میز کارشناسان و افسران مشاهده کرده بودند ، یعنی ارکان تحلیلی حکومت هیچ درکی از شرایط جامعه نداشتند ، ما نیز برای درک و پاسخگویی به سوالاتی از این دست به شدت نیازمند پرهیز از ساده سازی و اتکا بر نتایج تحقیقات مراکز مطالعاتی و علمی هستیم.
گفتم: ساده سازی مسائل و مشکلات اجتماعی چگونه و چرا انجام می شود؟
گفت: امروز دیدیم که برای فرار از مسئله کودکان کار زباله گرد بخشنامه ی مضحک ممنوعیت زباله گردی کودکان کار صادر گردید ، یعنی قرار نیست طی سال ها و شاید دهه های آینده هم کسی به عمق فراگیر فقر به فرمایش دولت حدود ۲۵ میلیون خانواده ایرانی با ۷۵ میلیون جمعیت بیندیشد ، کافی است مقابل چشمان کم سوی مقامات نباشند ، باید درک کنیم که قیمت بنزین طی سال های حاکمیت دولت ما نسبت به بهمن ۵۷ با ۳۰۰۰۰۰٪ رشد از یک به سه هزار تومان افزایش داشته است.
گفتم: اعتراضات می تواند به انکار نظامی برخواسته از مجاهدت های فراوان در دهه های گذشته بیانجامد؟
گفت: آقاجون باید باور کنیم که امام خمینی (ره) پیر روشن ضمیر ما فرمود پیامبر(ص) به دنبال جلب نظر مردم بود ، دولت ، ارتش و پاسداران هم باید همین را مد نظر داشته باشند خطر بزرگ آن است که ملت از حکومت برگردد ، اگر حکومت بخواهد مردم را تحت فشار قرار دهد باید فاتحه آن دولت و حکومت را خواند.
*امام خمینی به صراحت تاکید فرمودند: اگر فشار به زندگی مردم افزایش یابد ، اگر مالیات و جریمه افزایش یابد ، بدون وجه اگر مردم از قضات ناامید شوند ... می تواند زمینه بروز یوم الله دیگری مانند ۲۲بهمن۵۷ را فراهم کند.

  تعداد بازديدها: 4218
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84765
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.