تاريخ انتشار: 08 آذر 1398 ساعت 10:23:25
5 راز مهم برای این که شب ها راحت تر بخوابید

یکی از مشکلات رایج انسانهای امروزی مشکل و اختلالات خواب است. درواقع بسیاری از افراد در به خواب رفتن مشکل دارند و نمی توانند به راحتی بخوابند.

به گزارش انتخاب، برخی از افراد هنگام خواب با مشکلاتی جدی مواجه می شوند. این افراد نمی توانند به راحتی بخوابند و حتی برای به خواب رفتن از قرص های خواب استفاده می کنند. اما ما برای شما پنج راهکار ویژه داریم تا بهتر بخوابید:

سعی کنید به پهلوی خود بخوابید

طبق نظر اکثر متخصصان بهترین روش برای حل بی خوابی، خوابیدن به پهلو است راحت ترین حالت خوابیدن به پهلو شامل شامل خم کردن زانوها به سمت بالا و به سمت قفسه سینه است.

ماهی بیشتری بخورید

در یک تحقیق در سال 2017 ، محققان دانشگاه پنسیلوانیا دریافتند که خوردن ماهی می تواند باعث خواب بهتر و آرامش بخش شود. دلیل این امر این است که ماهی حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است که به نظر می رسد تولید هورمون تنظیم کننده خواب ملاتونین را افزایش می دهد. اگر نمی توانید عطر و طعم ماهی را تحمل کنید ، به جای آن مقداری کپسول امگا 3 بخورید.

از دستگاههای حباب ساز استفاده کنید

مطمئناً ممکن است با خواندن این تیتر تعجب کرده باشید، اما راشل سالاس ، دکتر ، استادیار گروه عصب شناسی جان هاپکینز ، می گوید استفاده از ابزارهای بازی کودکانه مثل حباب ساز و دمیدن در آن برای ایجاد حباب ها دارای اثر آرامش بخش است ، به ویژه وقتی مغز می بیند حباب خاموش و ناپدید می شود.

قبل از خواب یادداشت بنویسید

وقتی در مورد آنچه به آرامش شما کمک می کند فکر می کنید ، آخرین چیزی که احتمالاً به ذهن می رسد نوشتن است. بنابراین سعی کنید پیش از خواب یادداشت بنویسید. یک مطالعه سال 2018 در ژورنال روانشناسی تجربی معتقد است نوشتن پیش از خواب می تواند به شما کمک کند راحت تر بخوابید.

برای یاداوری ساعت خواب از زنگ هشدار استفاده کنید

برای مشخص کردن زمان خواب خود از زنگ هشدار استفاده کنید، این موضوع می تواند به شما کمک کند خواب خود را بهتر تنظیم کنید. تنظیم ساعت خواب گزینه ای مهم در خواب بهتر است.

  تعداد بازديدها: 962
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84706
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.