تاريخ انتشار: 07 آذر 1398 ساعت 12:52:06
اعتراض و اغتشاش

گفتم: آقاجون براساس آمار برخی مقامات رسمی طی اقدامات اغتشاشی جمعه تا دوشنبه حداقل بیش از ۵۰ پایگاه و پاسگاه نظامی و انتظامی مورد حمله قرار گرفت ۳۴ آمبولانس ، ۷۳۱ بانک ، ۱۴۰ مکان عمومی ، ۹ مرکز مذهبی ، ۷۰ پمپ بنزین ، ۳۰۷ خودرو شخصی ، ۱۸۳ خودرو نظامی و ۱۰۷۶ موتور سیکلت شخصی آتش زده یا تخریب شد.
گفت: هزینه های مذکور خسارت مستقیم وارده است خسارت مالی و اقتصادی ناشی از تعطیلی فعالیت های اقتصادی و خدماتی در مناطق درگیر ، فعالیت های بسیار گسترده اقتصادی نوین در بستر اینترنت و آسیب های مادی و معنوی ناشی از مشاهده درگیری خشونت آمیز ، تلفات ، جراحات جانی ، روحی و روانی فردی و اجتماعی بخش بزرگتر نیازمند مطالعه علمی است که معمولا مورد بررسی قرار نمی گیرند.
گفتم: علی رغم سنگینی هزینه تحمیلی اقدامات آشوب طلبانه که به عنوان مجرمانه مورد اشاره مسئولین نیز قرار دارد نمی توان با اقدامات نسل شما در انقلاب ۵۷ مشابه سازی و اقدامی اجتناب ناپذیر و مشروع اعلام کرد؟
گفت: حتما قصور و کم کاری نسل انقلاب در تعبیر غلط از مشابه سازی اقدامات ایام انقلاب و حوادث آشوب طلبانه اخیر موثر بوده است.
گفتم: بنابراین اقدامات تهاجمی و تخریبی انقلابیون علیه مراکز ، تاسیسات و نیروهای وفادار به حکومت چه توجیهی داشت و وجه تمایزش با اقدامات تخریبی هفته گذشته چیست؟
گفت: انقلاب اسلامی ایران از آغاز تا بهمن سال ۵۷ حامل ملاحظاتی مانند موارد ذیل بود.
*انقلاب اسلامی ایران حاصل حضور آحاد مردم ایران در اعتراض به اعتقادات و اعمال حکومت و وابستگی کشور بود.
*تمامی گروه های سیاسی از مذهبی تا ملی و حتی کمونیست از کارمندان تا کارگران و کشاورزان از شاغلین دولتی تا نیروهای نظامی از جوانان تا سالمندان یا اقشار کم سواد تا دانشگاهی و روحانی همه جزیی از حرکت انقلاب بودند.
*مردم صرفا مراکزی که به ادامه فعالیت های غیر اخلاقی اصرار داشتند مانند برخی سینماهای خاص ، کازینوها و ... یا برخی شعب بانکی ایران و اسرائیل را منهدم کردند ، بخشی نیز توسط ارازل و اوباش منهدم شد . بهرحال در اعتراضات ده ماهه سراسری انقلاب حتی نیمی از تخریب سه روزه تهران واقع نشد.
*مردم علی رغم تهاجم نیروهای گارد و غیره و مشاهده حوادثی مانند ۱۷ شهریور میدان شهدا و ۹ بهمن میدان انقلاب هرگز در صدد آسیب رساندن به نیروهای نظامی و انتظامی نبوده و به فرمان امام (ره) با گل به مقابله با گلوله رفتند.
*در تمامی روزهای انقلاب هیچ تخریبی علیه اموال عمومی و علی الخصوص شخصی مردم انجام نمی شد ، حتی نظامیان و ماموران شهربانی در محل زندگی از امنیت و آرامش کامل برخوردار بودند.
*برای مردم ایران در انقلاب اسلامی اصل بر تحول ، جذب و همراه سازی نیروهای حکومت بود و تخریب و ایجاد رعب و وحشت هرگز جایی نداشت.
*صدها هزار قبضه سلاح در جریان انقلاب توسط مردم از مراکز نظامی خارج که پس از تثبیت انقلاب و عدم بکارگیری حتی علیه نیروهای گارد و ساواک به مراکز مسئول عودت گردید.

گفتم: یعنی انقلاب شما در ۵۷ گل و بلبل بود و خون از دماغ کسی نیامد؟
گفت: طی ماه های منتهی به روزهای خونین بهمن ۵۷ مردم ، شهدا و مجروحان بسیاری داشتند که با صبر ، مهربانی با نیروهای وفادار یا تحت امر حکومت و البته آمادگی اقدام نظامی و بدون توسل به کشتار متقابل به سرانجام رسید.
گفتم: صبر و مهربانی در برابر اعمال خشن و خونین نیروهای حکومتی هزینه سنگینی نداشت؟
گفت: تعداد شهدا و جانبازان انقلاب در برابر خیزشی عمومی و فراگیر علیه حکومتی تا دندان مسلح و متکی به حمایت سیاسی و نظامی آمریکا و سایر متحدین کمترین هزینه ممکن بود صبر و مهربانی چند ماهه مردم ایران بود که ارتش کشور را از حکومت پهلوی جدا و به دامان مردم بازگرداند.
گفتم: الگوی رفتاری معترضین در هفته گذشته شکل جدیدی از اعتراض و مطالبه حقوق فردی و اجتماعی نیست؟
گفت: تخریب و غارت اموال عمومی و شخصی در قاموس هیچ فرهنگ و ملتی اعتراض نیست ، غارتگر و ضرب و شتم کننده مردم هرگز نمی تواند حامی حقوق اجتماعی باشد ، مخرب اموال مردم توسط هیچ منطق و ملتی سازنده و آباد کننده شناخته نمی شود ، کسانی که آگاهانه و خود خواسته دست به خون دیگران آلوده می کنند هرگز نمی توانند خواهان آرامش و آسایش باشند. محصول آشوب طلبی چیزی جز ویرانی نیست.
گفتم: مردم با تکیه بر تجربه انقلاب اسلامی ، مقابله با جنگ مسلحانه برخی گروهک های محارب ، دفاع مقدس و برخی حوادث مشابه چرا راسا به مقابله با آشوب طلبی و عناصر تخریب کننده اقدام نکردند؟
گفت: آقاجون هر اقدام خودجوش غیر سازمان یافته متقابل و موازی در شرایط اغتشاشی مانند حوادث هفته گذشته شرایط بحرانی را تشدید و تشخیص سره از ناسره را دشوار می کند البته باید چون دوران انقلاب ، دفاع مقدس و بلایای طبیعی در برخورد با آشوب بر بسیج مردم متمرکز و تکیه کرد.

  تعداد بازديدها: 4597
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84697
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.