تاريخ انتشار: 06 آذر 1398 ساعت 22:09:29
مدیریت یا حصر اینترنت اجتماعی

گفتم: آقاجون لحظاتی قبل شبکه اینترنت تلفن همراه چند استان از جمله تهران متصل گردید تا علاوه بر تبادل اخبار و روابط شبکه ای مردم شاهد از سرگیری صدها هزار فعالیت اقتصادی - سیاسی تا فرهنگی و مذهبی باشیم.
گفت: ابعاد بسیار گسترده و درهم آمیخته فعالیت اجتماعی آحاد مردم در بستر شبکه جهانی اینترنت توجه ویژه حاکمیتی به این مهم را ضروری می نماید تا در شرایط مشابه و بنابر ضرورت های امنیتی ناچار از تحمل هزینه های بسیار سنگین و شاید غیر قابل محاسبه اجتماعی ناشی از قطع اینترنت یا قطع حجم بسیار بسیار گسترده مبادلات و روابط اجتماعی نباشیم.
گفتم: تمامی مقامات سیاسی تا نظامی و فنی تا امنیتی مدیریت تهاجم تبلیغی دشمن در آشوب سازی و افزایش اقدامات تخریبی را مهمترین عنوان تصمیم به قطع یکباره ارتباطات اجتماعی در بستر اینترنت اعلام کردند اما واقعا انتخاب راهکار دیگر و کم هزینه تری ممکن نبود؟
گفت: قطع اینترنت در سومین روز اغتشاش و آشوب های مخرب شهری انجام شد یعنی تا بعد از ظهر یکشنبه فعالیت در بستر اینترنت به طور عادی در جریان بود در حالی که بسیاری از شبکه های خبری و تحلیلی بیرونی تا معاند در مجاری مختلف مانند تلگرام بر تشدید و افزایش درگیری ها اصرار و متمرکز بودند که دستگاه های ذی ربط براساس مصوبه شورای امنیت ملی و قطعا طی راهکارهای مختلف ناچار از قطع کامل اینترنت شدند.
گفتم: اما باید پدیرفت که قطع اینترنت علاوه بر هزینه های بعضا جبران ناپذیر اقتصادی بخش خصوصی به کاهش امنیت روانی جامعه منجر و احساس الزام به پذیرش اخبار دستوری مبتنی بر تحدید حق انتخاب را تشدید می کند.
گفت: قطعا همینطور است در عین حال باید بپذیریم که اگر توسل به راهکار غیر مطلوب مذکور مانع از گسترش خشونت و تشدید درگیری و خون ریزی شده باشد قابل تحمل و اعمال تحدید حق انتخاب اجتماعی شاید قابل تحمل باشد.
گفتم: یعنی می توان به رفع مشکلاتی از این دست در شرایط ناخواسته مشابه امیدوار بود؟
گفت: آقاجون رئیسی بعنوان رئیس قوه قضاییه که بطور معمول مورد نقد این قلم بوده و خواهد بود به اتفاق دادستان کل کشور طی هفته و روزهای گذشته از برخی بازداشتگاه‌های محل نگهداری دستگیر شدگان اغتشاشات بازدید و با برخی از افراد بازداشتی مستقیما گفتگو داشتند که نسبت به شرایط ۷۸ ، ۸۸ و ۹۶ گامی بسیار مثبت  و ارزشمند تلقی می شود.
*تلویزیون برخلاف موارد قبل از ساعات اولیه بروز تجمعات و حتی حرکت های تخریبی و آشوب طلبانه به انعکاس بخشی از وقایع جاری پرداخت که به زعم و ادعای کارشناسان و مدیران رسانه می توانست تا سطوح بالاتری ادامه یابد.
*چنانکه دبیر شورای امنیت و رییس شورای امنیت کشور در یکشنبه فورا و راسا مسئولیت قطع اینترنت را بعهده گرفتند که به نظرم عالی بود.
*لذا حتما می توان امیدوار بود که خدای ناکرده در شرایط بروز موارد مشابه از مدیریت بحران کم نقص و کم هزینه تری برای مردم برخوردار باشیم.

  تعداد بازديدها: 4192
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84679
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.