تاريخ انتشار: 23 آبان 1398 ساعت 21:24:47
در یک جامعه‌ای که می‌خواهند به اسلام خدمت کنند، حنفی، حنبلی، سنی و شیعه مطرح نیست

ما باید توجه به این معنا بکنیم که همه ما مسلمان هستیم و همه ما اهل قرآن و اهل توحید هستیم، و باید براى قرآن و توحید زحمت بکشیم و خدمت بکنیم.

جی پلاس، امام خمینی در جمع فرهنگیان نوسود و فرماندهان سپاه پاوه که در سی ام تیرماه سال 59 در جماران به دیدار امام آمده بودند، با تاکید بر اینکه برادران مسلمان باید از هر اختلافی پرهیز کنند، فرمودند:

«یک دسته از مسلمانان شیعه هستند و یک دسته‌ اى از مسلمانان سنى، یک دسته حنفى و یک دسته‌ اى حنبلى و دسته‌ اى اخبارى هستند؛ اصلًا طرح این معنا، از اول درست نبود.

در یک جامعه‌ اى که همه مى‌ خواهند به اسلام خدمت کنند و براى اسلام باشند، این مسائل نباید طرح شود. ما همه برادر هستیم و با هم هستیم؛ منتها علماى شما یک دسته فتوا به یک چیز دادند و شما تقلید از علماى خود کردید و شدید حنفى؛ یک دسته فتواى شافعى را عمل کردند و یک دسته دیگر فتواى حضرت صادق را عمل کردند، اینها شدند شیعه، اینها دلیل اختلاف نیست. ما نباید با هم اختلاف و یا یک تضادى داشته باشیم، ما همه با هم برادریم. برادران شیعه و سنى باید از هر اختلافى احتراز کنند. امروز اختلاف بین ما، تنها به نفع آنهایى است که نه به مذهب شیعه اعتقاد دارند و نه به مذهب حنفى و یا سایر فِرق، آنها مى‌ خواهند نه این باشد نه آن، راه را این طور مى‌ دانند که بین شما و ما اختلاف بیندازند. ما باید توجه به این معنا بکنیم که همه ما مسلمان هستیم و همه ما اهل قرآن و اهل توحید هستیم، و باید براى قرآن و توحید زحمت بکشیم و خدمت بکنیم.»

 صحیفه امام؛ ج 13، ص 54

  تعداد بازديدها: 2818
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84583
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.