تاريخ انتشار: 06 آبان 1398 ساعت 23:10:25
تحریف شعائر مذهبی

گفتم: آقاجون امروز به نقل از معاون دادستان دماوند نوشتند: امام زمان دروغین در دماوند توسط پلیس امنیت دستگیر شدT او با خودرویی که روی آن نوشته بود امام زمان هستم در خیابان‌های شهرستان دماوند می‌چرخید.
گفت: سال ها پیش زنی بیسواد در محله ابوذر (فلاح) ادعا کرد که مادر همسر امام زمان است، امکان شفا دارد ظرف کمتر از یک روز هزاران نفر از مناطق تهران و شهرهای اطراف به فلاح سرازیر و چند شب را به امید شفای بیماران در خیابان ها بیتوته کردند، جالب اینکه تا دستگیری و انتقال زن شیاد یا متوهم به زندان حضور روحانیون شناخته شده محل برای برخورد با این انحراف اعتقادی و دروغ پردازی و استقرار تعداد قابل توجهی از ماموران نیروی انتظامی هم راه بجایی نمی برد.
گفتم: سرنوشت خانم متوهم یا شیاد چه شد و کارش به کجا کشید؟
گفت: خانم مذکور هنوز با توهم مذکور در زندان یا بیمارستان روانی است، اما دلایل و چرایی هجوم اقشار مختلف جامعه برای گرفتن شفای بیماران و رفع گرفتاری ها و البته ناتوانی روحانیون به نام و شناخته شده منطقه برای اغناء مردم و اثبات شیادی یا بیماری زن میانسال بی هیچ بحث و بررسی رها گردید.
گفتم: از این قبیل مطالب و موارد انحرافی و مفسده انگیز یا استقبال و گرایش عوام چیز جدیدی نیست؟
گفت: انحراف و سوء استفاده از عواطف و گرفتاری های مردم چیز جدیدی نیست، اما باید در برابر باز تولید اشکال جدید به نام مذهب علی الخصوص باورهای متعالی شیعه به شدت مراقبت کرد، چرا که خرافه و ترغیب یا بی تفاوتی در برابر خرافه پرستی هنوز بهترین، کم هزینه ترین و کارآمدترین شیوه نابودی باورها و ارزش های متعالی دینی است.
گفتم: مانند مواردی که استاد علامه شهید مرتضی مطهری تحت عنوان تحریف های عاشورا فریاد کرد، یا مواردی که طی سال های گذشته شکل گرفته و مانند ترغیب به پارس کردن حاضرین در جلسه هیئت ، دخیل بستن به درِ مساجد در روز اول ربیع و بسیاری دیگر که به سرعت گسترش یافت و اگر نبود فریاد برخی مومنان، مراجع تقلید، علما و مقام معظم رهبری حتما امروز باید در شرایط متفاوتی از حاکمیت انحرافات دینی که به فرمایش برخی مراجع عظام روی دیگر شرک است دست و پا می زدیم.
گفت: دیروز فیلم نفرت انگیزی از گاو پرستان در حالی که در صف آشامیدن ادرار به قول خودشان متبرک! گاو ایستادند منتشر شد، دیروز بلاتشبیه فیلم دیگری در خصوص هموطنان یکی از شهرهای جنوبی کشور منتشر شد که پس از اربعین بطور جمعی به سمت آب رفته و تبرکا به غسل در دریا اقدام می کنند یا مردمانی خوردن نذری را بسیار مهمتر از ادای واجباتی مانند نماز یومیه و دیگر فرایض دینی می دانند.
گفتم: مراجع معظم تقلید بعنوان بالاترین ارکان تبلغ و مروج تفکر و احکام مذهبی طی سال های گذشته خطاب به جامعه مداحان به ضرورت پرهیز از شرک گویی و شرک خوانی به نام شعار و شعائر مذهبی هشدار دادند، هشداری که متاسفانه همچنان با بی توجهی و شاید عدم باور بسیاری همراه می شود در چنین شرایطی چه می توان کرد؟
گفت: آقاجون مراجع تقلید و علمای بزرگ در مرحله اول خود و مدارس در اختیارشان باید مسئولیت نهضت مبارزه با تحریف و انحراف در شعار و شعائر متعالی دینی و مذهبی را به عهده گیرند تا عامه جامعه نیز به مرور با ابعاد و اشکال تحریف و انحرافات آشنایی یافته به آرامی با مبانی درست و متعالی باز گردیم.
علما در گام دوم نیز باید به وجود چند هزار روحانی در تهران و بالغ بر یکصد هزار در کشور، یا وجود مراکز در اختیاری مانند صدا و سیما ، سازمان تبلیغات اسلامی، نمازهای جمعه، بقاء متبرکه، هیت ها، چند ده هزار مسجد و حسینه، نمایندگی در دانشگاه ها و بسیاری دیگر از ظرفیت ها و امکان های مناسب و در اختیار این مجاهدت توجه و تکیه کنند.
همچنین فراموش نکنیم صدها دانشگاه و دانشکده با ده ها هزار استاد و دانشجو نیز می توانند در این مسیر محتاج مطالعه و تحقیق در کنارشان باشند.

  تعداد بازديدها: 4116
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84459
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.