تاريخ انتشار: 05 آبان 1398 ساعت 22:00:23
همه پرسی!؟

گفتم: آقاجون چرا وقتی رئیس جمهور در دانشگاه تهران ضمن دعوت دانشگاهیان به توجه در مسائل راهبردی کشور برگزاری همه پرسی را هم آخرین راه تصمیم گیری در امور اختلافی مهم اعلام کرد با تهاجم یکپارچه جریان فکری مقابل همراه شد.
گفت: اولا براساس نص اصول ۶ ، ۵۶ ، ۵۹ و ۹۹ قانون اساسی مراجعه به رای مستقیم مردم در موارد کلیدی یا اختلافی کشور مشروع و حتی ضروری است.
ثانیا قبل از رئیس جمهور هم بسیاری بر همه پرسی تاکید کرند.
ثالثا همواره حتی رهبری به حضور بخشی از مردم در مناسبت های مختلف بعنوان نوعی از همه پرسی تاکید می کنند.

گفتم: مسایل بسیار مهم اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی مندرج در اصل ۵۹ قانون اساسی چیست؟ که باید راه مراجعه مستقیم به آراء مردم تعیین تکلیف شوند. آیا تا کنون هیچ مسئله مهمی از این دست در کشور نداشتیم؟ آیا تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام مندرج در اصل ۱۱۲ قانون اساسی عملا ناقض اصل ۵۶ ، ۵۹ و ۹۹ قانون اساسی نیست؟
گفت: اولا مسئولین عالی اصرار دارند که تصمیمات مهم کشور همواره به خواست و رای مردم اتخاذ می شود.
ثانیا حضور مردم در برخی مناسبت ها مانند انتخابات ، ۲۲ بهمن ، نماز جمعه و غیره بارها معادل همه پرسی تلقی شده است.
ثالثا مجمع تشخیص مصلحت که به ضرورت شرایط جنگی تشکیل گردید متاسفانه دقیقا جایگزین مردم مندرج در اصل ۵۹ قانون اساسی است.

گفتم: برخی ضمن توهین به رئیس جمهور مدعی شدند: پیداست رئیس جمهورخواستار برگزاری همه‌پرسی درباره مذاکره با آمریکا هستند!
گفت: روحانی طی ماه های گذشته مکرر بر اهمیت اتمام فرایند عضویت ایران در جمع ۲۰۰ کشور عضو سازمان مبارزه با پولشویی تاکید کردند تا کشور به مشکل جدید و فراگیر تحریم خود ساخته گرفتار نشود روندی که از دولت احمدی نزاد آغاز و با همراهی دولت روحانی و مجلس پیگیری شده است.
گفتم: جریان مخالف دولت چرا علی رغم اطلاع از مصوبه دولت و مجلس تلاش می کنند همه پرسی را به موضوع مذاکره با آمریکا تعبیر کند؟
گفت: مقام معظم رهبری مکرر تصریح فرمودند: مذاکره با آمریکا با موافقت من و در دولت قبل آغاز شد همانطور که در مورد افغانستان و عراق هم قبلا به درستی با موافقت رهبری در دولت نهم با آمریکا مذاکره و تعامل شده بود.
گفتم: نوشتند شما که امضای جان کری را تضمین دانستید.
گفت: اولا امضای پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل ، نماینده اتحادیه اروپا و آلمان بود.
ثانیا مگر پیامبر اسلام با نماینده مشرکین ، امام علی با معاویه (عمرعاص) ، امام حسن با معاویه ، دولت شهید رجایی دوره امام راحل با آمریکا و دولت مرحوم هاشمی دوره رهبری با صدام مذاکره و امضاء توافق نداشتند.
ثالثا مگر مذاکره با دشمن راهی جز امضای تفاهم با نماینده دشمن دارد؟

گفتم: نوشتند چرا صنعت هسته‌ای کشور را از بین بردید؟ ده‌ها امتیاز نقد به حریف دادید، بسیاری از امکانات و ظرفیت‌های کشور را هزینه کردید، به جای لغو تحریم‌ها که هدف اصلی مذاکره بود تحریم‌های فراوان دیگری را هم به ملت تحمیل کردید.
گفت: اولا هرگز به نخبگان و مردم اجازه داده نشده تا در مورد صنعت هسته ای مستقیما اعلام نظر کنند، شاید به همین دلیل همواره نیازمند استفاده از عنوان شهدای معظم هسته ای بودیم. ثانیا مگر ظرف کمتر از چهار ماه آبشار سانتریفوژهای نسل ۶ و ۸ با تایید سازمان بین المللی انرژی اتمی راه اندازی نشدند مگر فاز دوم آب سنگین در شرف بهره برداری بعنوان گام چهارم نیست؟
ثالثا تولید سلاح اتمی حرام قطعی است، چرا کسی از هزینه برق هسته ای نمی گوید. رابعا عدم پایبندی مشرکان با پیامبر(ص) ، معاویه با امام علی(غ) و امام حسن(ع) ، اهل کوفه با امام حسین(ع) ، آمریکا با ایران دوره امام و عراق و آمریکا با ایران دوره رهبری به عهده کیست؟

گفتم: خطاب به رییس جمهور نوشتند برای تسلیم شدن نیم متر پارچه سفید کافی است تا در مقابل آمریکا روی دست بلند کنید!
گفت: اولا رهبری مکرر فرمودند: بر اساس قانون اساسی تعیین سیاست خارجی به عهده رهبری است و بی اذن رهبری مذاکره و تفاهم ناممکن است.
ثانیا چرا تلاش دوره احمدی نژاد - جلیلی که با اذن رهبری به مذاکره مستقیم با آمریکا منجر و بی نتیجه ماند مورد هجمه قرار نمی گیرد.
ثالثا مگر سیاست خارجی و داخلی کشور طی چهار دهه موضوعی مهمتر از آمریکا داشته است، جریان مخالف شاید نداند که رهبری طی سه دهه گذشته حداقل بیش از ۹۰۰۰ بار از سه کلمه آمریکا ، دشمن و استکبار در سخنانشان استفاده کردند.
رابعا بفرمایند مردم دقیقا برای اعلام عدم تمایل به ادامه رویارویی مستقیم با آمریکا یا عدم تمایل به ادامه فعالیت اتمی چه راهکار معقولی جز همه پرسی به دارند؟

گفتم: نوشتند روحانی پیش از این به درستی مذاکره با آمریکا را دیوانگی اعلام کرد.
گفت: آقاجون نکته همین جاست که پس از چهل سال مردم چه راه کم خطری برای اعلام نظر مغایر با گفتمان مسلط مذکور پیشرو دارند.

  تعداد بازديدها: 4328
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84452
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.