تاريخ انتشار: 29 مهر 1398 ساعت 23:49:35
از حجه الاسلام تا روح الله زم

گفتم: آقاجون حالا که برخورد با کانال تلگرامی آمد نیوز به مدیریت روح الله زم این روزها نقل محافل است و هر کس از طرفی و به منظوری به زم می پردازد باید پرسید زم کیست و مسئله زم چیست؟
گفت: بهمن ۵۷ تصویر طلبه جوانی در حالیکه بر سقف خودرو مینی بوس ایستاده و شعار می داد منتشر شد محمد علی زم که در کنار روحانیون محله فلاح شناخته می شد، زم مانند بسیاری به عشق امام فرزندش را حتما با هزار امید و آرزو روح الله نامید.
گفتم: حجه الاسلام زم پس از انقلاب به چه اموری مشغول بود.
گفت: زم پس از انقلاب بلافاصله در مناصب ذیل مسئولیت گرفت.
مدیریت داخلی سازمان تبلیغات اسلامی (۱۳۶۰) و قائم مقام جنتی در سازمان تبلیغات اسلامی (۶۸–۶۰)
سرپرست حوزه هنری (۸۰–۵۹)
عضو شورای سیاستگذاری صدا و سیما (۷۵–۶۹)
عضو گروه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(۶۲–۶۰)
رئیس ستاد فرهنگی هنری دفاع مقدس(۶۸–۶۰)
عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی (۶۵–۵۹)
همکاری با سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش (۶۲–۵۸)
نماینده دوم قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا و سیما (۷۵–۶۹)
مدیر مسئول یازده مجله تخصصی هنری و ادبی (سوره، سوره نوجوان، شعر، ادبیات داستانی، هنرهای تجسمی، صحنه (تئاتر)، نقد سینما، مقام (موسیقی)، مهر، بازار فرهنگ، عروس) (۸۰–۷۰)
رئیس مدرسه کارگاهی فیلمنامه‌نویسی (۸۰–۷۰)
رئیس دانشگاه سوره (۸۰–۷۵)
رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس (۸۰–۷۸)
مؤسس تعاونی اعتباری شهر (بانک شهر ۷۹)
مؤسس مؤسسه قرض الحسنه برگ سبز هنرمندان  با هدف رسیدن به تأسیس بانک فرهنگ ۷۳)
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران (۸۲–۷۹ )
معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تهران (۸۲–۸۰)
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی ویدئو رسانه کشور (۹۰–۸۴)
عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات ویدئو رسانه (۹۲–۸۹)
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بنیان فرهنگ و هنری ایرانیان (۸۲ تاکنون)
تأسیس خانه خورشید مرکز الگوسازی تولید و ارائه غذاهای اسلامی (۸۴–۸۹)

گفتم: چرا فرزندان مقامات پر مشغله مانند زم ، جنتی ، خزعلی و بسیاری دیگر چنین به گمراهی منجر می شوند؟
گفت: گمراهی حتما سرنوشت فرزندان بسیاری از مقامات و روحانیون نیست، اما گمراهی فرزندان ملقب به ژن خوب و آقازاده ها هم فارغ از انتخاب غلط و تربیت اشتباه پدرانشان نیست.
گفتم: مقامات و روحانیونی از این دست برای اصلاح تربیت فرزندانشان چه اقداماتی می توانستند داشته باشند؟
گفت: پدران در هر لباس ، کسوت ، پست و جایگاهی با پایبندی به اخلاق اسلامی و رفتار متکی بر عدالت اجتماعی که باید در منش و روش زندگی جاری و ملموس باشد به تربیت عملی فرزندان پرداخته تا بیش از این شاهد سقوط فرزندان و خانواده هایی از این دست نباشیم، نمی شود در ۹۴ سالگی بر مسند نشست و مدام از لزوم جوانگرایی فریاد کرد و انتظار پرهیز از دروغ فرزندان داشت.
گفتم: روح الله زم امروز توسط اطلاعات سپاه بدلیل عملکرد کانال آمد نیوز در حال بازجویی است و خود نیز در مصاحبه ابتدایی به اشتباهات و درج اخبار محرمانه خریداری شده در آمد نیوز اذعان دارد.
گفت: روح الله زم در مراحل مقدماتی بازجویی است و با تکمیل پرونده باید جهت تصمیم گیری و صدور رای قضایی در اختیار دادگاه صالحه قرار گیرد، لذا علی رغم اتهامات وارده علیه زم براساس قانون اساسی و قوانین جزایی نمی توان نامبرده را مجرم و در برابر دوربین قرار داد علی الخصوص که اخیرا اشتباه در رسیدگی به پرونده مشابه جنجال ساز شد.
گفتم: یعنی زم مدیر آمد نیوز می تواند بیگناه باشد؟
گفت: پاسخ به چنین سوالی صرفا در انتهای برپایی دادگاه صالحه ممکن خواهد بود، لذا خبرسازی این روزهای مرتبط با آمد نیوز فارغ از اثبات جرم یا رفع اتهام تخلف از شرع و قانون می باشد و علی الظاهر باید توسط دادستانی یا دادگاه ذیربط مورد برخورد قرار گیرد.
گفتم: داستان روح الله زم آقازاده پدری که تمام روزهای پس از انقلاب را مسند نشینی را تجربه و از فرهنگ به اقتصاد رسیده است می تواند و باید سرمشق بسیاری دیگر باشد که کشور را حق خود می دانند.
گفت: آقاجون مظفر وزیر اسبق آموزش و پرورش و نماینده چند دوره مجلس روزی در پاسخ به این سوال که بر چه اساس آقازاده ۲۴ ساله اش یک شبه و بی هیچ تجربه به ریاست تاکسیرانی رسیده است فرمود: اولا که از مدیریت فرزندم بر تاکسیرانی اطلاع نداشتم، ثانیا فرزندم لیاقتی بسیار بیشتر از مدیریت مذکور دارد، بنابراین باید به پذیریم که بسیاری از پدران مهمترین عامل و دلیل فساد پذیری و گمراهی فرزندانشان هستند.

  تعداد بازديدها: 4025
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84408
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.