تاريخ انتشار: 17 مهر 1398 ساعت 22:28:10
ما کُنْتُ اَعْبُدُ رَبّا لَمْ أرَهُ

گفتم: آقاجون این روزها ادبیات مورد استفاده همزمان برخی افراد در مورد مقام معظم رهبری موجب مباحث و سوء برداشت های داخلی و البته غرض ورزی برخی منابع خارجی شده است.
گفت: تعابیر مورد استفاده در وصف مقام معظم رهبری علی رغم اینکه بدلایل متفاوت مورد نقد فقهی تا سیاسی قرار گرفت اما احتمالا همزمانی اظهارات مذکور نگرانی از اهداف سیاسی و اجرایی احتمالی جریان های سیاسی را فراهم کرده باشد.
گفتم: یعنی اصل مطالب و تعابیر از اعتبار عقلی و نقلی برخوردارند؟ یعنی می توان افراد با هر جایگاه علمی ، فقهی و... را مورد تقدیس قرار داد؟
گفت: البته که بارها همچون امام خمینی(ره) تاکید رهبری مبنی بر ضرورت پرهیز از زیاده گویی ، غلو و تمجید و غیره را شاهد بودیم در عین حال اشخاصی چون آیت الله مصباح ، آیت الله یزدی یا حجه الاسلام صدیقی گمان می کنند توضیح موقعیت معنوی و فقهی رهبری ضروری است.
گفتم: آیت الله یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز گذشته اظهار کرد ولی‌فقیه مرز جغرافیایی ندارد یعنی هر کجا که مسلمانان هستند حاکمیت فقیه هم هست لذا مرز یا مقررات سازمان ملل محدود کننده تشریعی ولایت‌فقیه برای تبیین اسلام در بین مردم نیست و همان‌گونه که حاکمیت پیامبر و امیرالمؤمنین برای همه انسان‌هاست.
گفت: اولا اندیشه قابل مهار و مقید به حدود خاص مکانی و زمانی مشخصی نیست. ثانیا تمام ادیان ، مذاهب و حتی مکاتب الحادی در تمام اعصار جهان شمول و فارغ از زمان و مکان بودند. ثالثا مردم مخیر به پذیرش مذاهب و مکاتب هستند و طبیعتا مبتنی بر انتخاب مقید به تبعیت خود خواسته نیز خواهند بود. رابعا حتی در دوران حاکمیت رسول مکرم (ص) و امیرالمومنین(ع) نیز کسی حتی در جامعه اسلامی ناچار از پذیرش اسلام نبودن لذا حکم جدیدی در خصوص ولی فقیه تبیین نشده و در خصوص رهبران فکری تمام مکاتب به شرط پذیرش جاری است.د
گفتم: آیت الله مصباح هم دیروز در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی با ذکر مطالبی تاکید کرد هیچ رهبری قابل‌ مقایسه با ایشان نیست رهبری داریم که کشورهای دیگر به تبعیت از ایشان افتخار می‌کنند خداوند برای رهبر معظم انقلاب یارانی مقدر فرمود که در قواهای مختلف اهداف ایشان را محقق کنند و مایه سعادت مردم باشند.
گفت: اینکه سال های بسیاری می خوانیم هنر نزد ایرانیان است و بس به معنای خودستایی صرف و انکار چشم بسته دیگران نیست بلکه تاکید بر داشته هایی است که شاید مورد غفلت قرار می گیرند اینکه فرمودند خداوند یارانی را برای همراهی مقدر فرمود نیز چیزی جز سنت الهی نیست که رهبران به وسعتی عجیب از انبیا الهی تا مغضوب و رانده شده از پیشگاه باریتعالی توسط علاقمندان تا شیفتگان و حتی حواریون به دلایل عقلی و قلبی تا تحقق اهداف تبعیت و تمکین خواهند شد چنانکه به صراحت از امام رحمت الله علیه آموختیم که ولایت فقیه ادامه راه انبیاست.
گفتم: حجه الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران نیز در خطبه این هفته اشاره کرد رهبری اولین حرف را در راس هرم طراحی می‌کند که خودش می‌جوشد خودش وجود دارد خودش حضور دارد خودش علم دارد خودش معرفت دارد خودش خودش نیست و خدا در وجود او تجلی کرده است.
گفت: امام رحمت الله علیه در تفسیر ناتمام بسم الله الرحمن الرحیم سوره حمد فرمودند که همه چیز جلوه خداست و در آزادی خرمشهر نیز فرمودند خدا خرمشهر را آزاد کرد در حالیکه ما در میدان جنگ رودرروی دشمن می جنگیدیم مگر نفرمود وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِید طبیعی است که حرکت در مسیر حق و تحقق فرامین الهی در اولین گام به رنگ و بوی خالق نزدیکمان کند مگر نشست و برخاست با عالمان و مومنان و پاکان به همین مناسبت توصیه و تاکید نمی شود.
گفتم: اینکه محمود کریمی مداح معروف در مراسم مولودی خوانی با ذکر نام رهبری خواند تو نورالهدی هستی ، تو شمس الضحی هستی ، تو عین خدا هستی نباید مورد برخورد قرار گیرد؟
گفت: اولا قرار نیست مضامین شاعرانه لزوما مقید به قواعد منطق باشد. ثانیا شعر ماقبل و بعد دارد که در نقل مجلس نیامده است. ثالثا بسیاری از اشارات به شدت محتاج شرح و توضیح هستند چنانکه باریتعالی خطاب به درخواست موسی نبی (س) فرمود  قَالَ لَنْ تَرَانِي در عین حال امیر المومنین(ع)  فرمود ما کُنْتُ اَعْبُدُ رَبّا لَمْ أرَهُ
گفتم: یعنی بر بیانات آقایان اشکالی وارد نیست؟
گفت: آقاجون انتظار از بزرگان جریانات فکری و سیاسی کشور دقت در شرایط مکانی و زمانی بیان مطالب ، پرهیز از ابهام آفرینی و تاکید دائمی بر انکار ناپذیری حق انتخاب مردم است.

  تعداد بازديدها: 4037
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84300
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.