تاريخ انتشار: 14 مهر 1398 ساعت 23:35:26
گزارش نشنال اینترست از قدرت نیروی دریایی ایران: «ایرانی‌ها از تجهیزات عجیبی برخوردارند»

ایران از تجهیزات عجیبی برخوردار است. نیروی دریایی ارتش مجهز به ناو‌های جنگی تندرو، ناو‌های پاسور و قایق‌های موشک اندازاست. هم چنین از حدود بیست فروند زیردریایی که منطقه عملیاتی آن تنگه هرمز، دریای عمان و اقیانوس هند است برخوردار است. وجود ۲۲ فروند زیردریایی غدیر، ایران را آماده درگیری در مناطق سخت دریایی کرده است.

به گزارش ایلنا؛ نشنال اینترست در تحلیلی به قدرت‌ دریایی ایران اذعان کرد.

بایران در زمینه تجهیزات نظامی به قابلیت‌های بالایی دست یافته است. ایران توانسته است موشک‌هایی را بر قایق‌ها نصب کند و در خلیج فارس حضور داشته باشد. ایران از مدت‌ها قبل به این قابلیت دست یافته است و توسط قایق‌های موتوری می‌تواند حمله‌ای را علیه تجهیزات دریایی سایر نیروها در منطقه انجام دهد. 

علاوه براین موشک‌های بالستیک ضد کشتی ایران را نیز می‌توان برای حمله به اهداف دریایی استفاده کرد.

کشتی‌ها نظامی و غیرنظامی در خلیج فارس، هر دو شدیدا در معرض تهدید مین، موشک‌های کروز و حملات قایق‌های تندرو قرار دارند، زیرا کشتی‌های غول پیکر به ناچار مجبورند از تنگه‌های کم عمق منطقه رفت و آمد کنند.

ایران از تجهیزات عجیبی برخوردار است.  نیروی دریایی ارتش مجهز به ناو‌های جنگی تندرو، ناو‌های پاسور و قایق‌های موشک اندازاست. هم چنین از حدود بیست فروند زیردریایی که منطقه عملیاتی آن تنگه هرمز، دریای عمان و اقیانوس هند است برخوردار است. وجود ۲۲ فروند زیردریایی غدیر، ایران را آماده درگیری در مناطق سخت دریایی کرده است. 

از سوی دیگر سپاه ایران  بیش از ۱۵۰۰ قایق تندرو دارد که می‌تواند در حملات دریایی به کار گرفته شود.

با این وجود ایران در حال تولید قایق‌های تندرو خاص با قابلیت‌های کاملا حیرت انگیز است. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد این قایق‌ها به سیستم پرتابگر چندگانه موشک و همچنین مسلسل‌های سنگین ضدهوایی مجهز است.

ایران هم چنین یک قایق تندرو به نام «ذوالفقار» دارد که حداکثر سرعت آن به ۷۰ گره دریایی رسیده و از سیستم تلفیقی رادار و موشک‌های کروز نصر-استفاده می‌کند. نصر نیز نام قایق دیگر ایران است. نصر-۱۲۲ مایل برد دارد و از سیستم‌های هدایت شونده راداری یا تلویزیونی مادون قرمز استفاده می‌کند.

 قایق‌های زیردریایی ایران نیز بسیار شگفت‌انگیز است از قابلیتی برخوردار است که می‌تواند مورد شناسایی قرار نگیرد.

برخورداری ایران از بیش از سه هزار مین دریایی، پهپاد و زیر دریایی و موشک‌های کروز ایران را به قدرت بالایی رسانده است. 

بنابراین نیروی دریایی ایران تهدیدی برای آمریکا است و می‌تواند عاملی باشد تا آمریکا سیاست‌های تهاجمی خود را بازبینی کند.

  تعداد بازديدها: 936
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84276
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.