تاريخ انتشار: 11 مهر 1398 ساعت 21:09:46
روسیه: فضای عراق در حال بازگشت به آرامش است

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: تا به امروز، وضعیت به طور کلی درحال بازگشت به حالت عادی است. اوضاع تحت کنترل است. بنا به تصمیم دولت، حکومت نظامی در پایتخت عراق و برخی شهرهای مهم برقرار شده است. سفارت روسیه در بغداد و کنسول‌گری‌های واقع در بصره و اربیل به‌طور دقیق در حال دنبال کردن اوضاع هستند و با رهبران عراق و آژانس‌های امنیتی محلی ارتباط دائم دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد اوضاع در عراق در حال بازگشت به آرامش است و دیپلمات‌های روسی با مقامات عراق پیوسته در ارتباط هستند.

به گزارش فارس،‌ «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، دیپلمات‌های روس با مقامات عراق در ارتباط هستند و اوضاع در این کشور در حال بازگشت به حالت عادی است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، زاخاروا روز پنجشنبه گفت: «تا به امروز، وضعیت به طور کلی درحال بازگشت به حالت عادی است. اوضاع تحت کنترل است. بنا به تصمیم دولت، حکومت نظامی در پایتخت عراق و برخی شهرهای مهم برقرار شده است. سفارت روسیه در بغداد و کنسول‌گری‌های واقع در بصره و اربیل به‌طور دقیق در حال دنبال کردن اوضاع هستند و با رهبران عراق و آژانس‌های امنیتی محلی ارتباط دائم دارند».

در روزهای گذشته چند شهر عراق صحنه اعتراضاتی بوده که به بهانه وضعیت بد معیشتی آغاز شده است. نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای ضمن تأکید بر حق تظاهرات‌کنندگان برای اعتراض در چارچوب قانون اساسی این کشور خواستار حفظ نظم عمومی و اجتناب از آسیب زدن به اموال عمومی شده است.

  تعداد بازديدها: 1028
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84258
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.