تاريخ انتشار: 18 شهريور 1398 ساعت 13:01:59
مجید انصاری: امروز انقلاب اسلامی در دو راهی «عزت» «و ذلت» قرار گرفته است/ دشمنان تلاش نکنند بین دولت و ملت ما تفرقه ایجاد کنند

مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی(ع) با حضور مردم عزادار و بیت گرامی حضرت امام(س) در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه از نقش تبلیغات منفی دشمنان غافل نباشید، گفت: امام حسین(ع) را قبل از اینکه خنجر شمر به شهادت برساند، نیش زبان مبلغین دین فروش بر بالای منبرهای اموی به شهادت رساند. 

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در مراسم عزاداری شب تاسوعای حرم مطهر امام خمینی(س) با اشاره به روز عاشورا گفت: آنچه در روز عاشورا توسط یزیدیان اتفاق افتاد فراتر از همه درنده خویی ها بود. این نشان می دهد که اگر جامعه از مسیر حق، هدایت و سعادت جدا شود، حدی برای بدبختی آن متصور نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: بعد از پیامبر(ص) امامت از مسیر خود منحرف شد. امیرالمؤمنین برای حفظ اساس اسلام سوگمندانه سکوت کرد. اگر سکوت نمی کرد اساس اسلام در خطر بود. لذا سکوت کرد و جفاهایی که بر او و خاندانش رفت را برای حفظ مصلحت بزرگتر نادیده گرفت.

وی افزود: امام علی(ع) در دوره پنج ساله زعامت خود تلاش کرد ارزش های فراموش شده اسلام مثل عدالت، رعایت بیت المال مسلمین، استمرار آزادی و آزادگی، احیای حق اظهار عقیده و حیات سیاسی برای مردم را انجام دهد. او معیاری از حکومتداری بر جای گذاشت که تا روز قیامت الگوی حکومت های دنیا برای حکمرانی مطلوب خواهد بود.

انصاری اظهار داشت: معاویه بعد از امام علی(ع) برای استمرار حکومت بنی امیه، و در واقع تبدیل خلافت و امامت اسلامی به سلطنت موروثی جاهلانه، برنامه وسیعی تدارک دید و در درجه اول دست به دامن علما شد. وای به حال امتی که علما و معتمدین دین آن از مسیر حق خارج شوند و دینشان را به دنیای دیگران یا خود بفروشند.

وی ادامه داد: معاویه برای اینکه برای خود مشروعیت به وجود آورد دست به دامن جاعلین حدیث شد و دهها هزار حدیث در مدح معاویه جعل کردند. بر اساس دستور معاویه شروع به لعن علی(ع) در نماز جمعه کردند. مکتب اسلام ظلم ستیزی و عدالت خواهی بود. جامعه اسلامی را به رانت خواری آلوده و بنی امیه را به عنوان مالکان بیت المال حاکم کرد و فاجعه را به آنجا رساند که آل علی(ع) در تحریم مالی قرار گرفتند. همه اینها به نام اسلام و خلیفه پیامبر(ص) انجام می شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه از نقش تبلیغات منفی دشمنان غافل نباشید، گفت: امام حسین(ع) را قبل از اینکه خنجر شمر به شهادت برساند، نیش زبان مبلغین دین فروش بر بالای منبرهای اموی به شهادت رساند. در دوران معاویه آنچنان تبلیغات دامنه دار، وسیع و مسموم بود که وقتی امیرالمؤمنین(ع) در محراب شهید شد بسیاری می پرسیدند مگر علی نماز هم می خوانده است؟

وی تاکید کرد: تبلیغات می تواند ایمان جامعه ای را دگرگون کند. تبلیغات مسموم می تواند چهره های محبوب و برجسته انقلاب را منکوک و ارزش های والای انقلاب امام را دگرگون کند. باید دنبال شناخت حق باشیم و نهضت امام حسین(ع) را درست بشناسیم. امام حسینی که دید اگر سکوت کند پسر معاویه بدون هرگونه حیاء و شرمی به میدان آمده تا اساس اسلام را برچیند.

انصاری ادامه داد: امام حسین(ع) فرمود فاتحه اسلام را باید خواند، اگر جامعه اسلامی گرفتار پیشوا و رهبری مثل یزید شود. لذا حسین(ع) باید اقدامی کند. آیا با نصیحت و موعظه کار درست می شود؟! پنبه های جهل و نادانی به قدری در گوش مردم فرو رفته بود که روز عاشورا در مقابل نصیحت سیدالشهدا(ع) همهمه می کردند و اجازه نمی دادند امام حسین(ع) صحبت کند. به ناچار امام حسین(ع) باید ابزاری دیگر به کار می برد.

وی با اشاره به اینکه ابزار شهادت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کارآمدی خود را نشان داد، گفت: امام حسین(ع) از این ابزار کارآمد استفاده مطلوب کرد و در کربلا مصاف حق و باطل شکل گرفت. امام حسین(ع) احساس می کند بیعت با یزید به معنای خداحافظی با اسلام است. لذا با نثار جان خود اسلام را از خطر سقوط حفظ می کند؛ کاری که امروز هم نیازمند آن هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی در دو راهی «عزت» «و ذلت»ی تاریخی قرار گرفته است. انقلاب و ارزش های امام یعنی ایستادن در برابر دشمنان و مبارزه با زورگویی؛ و البته تحمل سختی ها و تحریم ها. راه دیگر، خدای ناکرده، بازگشت به دوران ذلت و اسارت ملت ایران و حاکمیت زورگویان است. ملت ایران ۴۰ سال به پای نام امام حسین(ع) و پرچم انقلاب ایستاده است و امروز هم به پای انقلاب و شعارهای نهضت، و در برابر استکبار ایستاده ایم.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش نکنند بین دولت و ملت ما تفرقه ایجاد کنند، افزود: اختلاف سلیقه هست اما اختلاف عقیده نیست. اختلاف روش هست اما اختلاف در مبانی نیست. ما امروز توانسته ایم در برابر زورگویان بایستیم و منطق مقاومت را احیاء کنیم و مطمئنا ملت ایران با بهره گیری از عبرت های عاشورا این مسیر را ادامه خواهد داد.

  تعداد بازديدها: 2721
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84133
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.