تاريخ انتشار: 05 شهريور 1398 ساعت 23:20:56
حق زندگی

گفتم: آقاجون درخواست پناهندگی دبیر سیاسی خبرگزاری موج به زمینه جنجال آفرینی جدیدی منجر شد.
گفت: نوشتند فلانی که خبرنگار افراطی اصولگرایی بود پس از همکاری با کریمی قدوسی نماینده مجلس در التهاب آفرینی اجتماعی - سیاسی تحت عنوان افشاء فهرست مدیران دو تابعیتی حالا در صف دریافت پناهندگی است و متقابلا نوشتند فاضل نفوذی به اصطلاح اصلاح طلبان در جبهه اصولگرایی بوده است.
گفتم: کیهان نویسان امروز دقیقا مدعی شدند اصلاح طلبان برای بی حیثیت سازی وطن دوستی جبهه اصولگرایان به نفوذ فاضل در جبهه و رسانه اصولگرا اقدام کردند.
گفت: مزدک گزارشگر معروف ورزشی صدا و سیما نسبت به جبهه اصولگرا و اصلاح طلب دقیقا به یک اندازه  بی تفاوت بود و اصولا مانند بسیاری از همکارانش به بیزاری از عالم سیاست زدگی شناخته می شد اما امروز در جای دیگری از جهان مشغول به فعالیت است چنانکه نوشتند خیابانی نیز متن خوانی تولید مستند طبیعی در همان شبکه را پذیرفته است.
گفتم: یعنی درخواست پناهندگی فاضل از سوئد را نباید مورد شماتت و بازخواست قرار داد؟
گفت: اولا فاضل مانند بسیاری که قبلا و بی سر و صدا رفتند درخواست پناهندگی اجتماعی دارد یعنی فقط بدنبال محلی مناسب برای زندگی است.
گفتم: یعنی امثال مزدک و فاضل با دو تفکر و رویه کاملا متمایز و متفاوت معتقدند ایران محل مناسبی برای زندگی نیست؟ این توهین به ما نیست؟
گفت: بسیاری از فعالان اصولگرایی تا اصلاح طلبی طی روز گذشته غرق در فاضل بودند و خبر انتخاب چهار دانشمند ایرانی در میان دریافت کنندگان جوایز مهم اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا برای سال ۲۰۱۹ را ندیدند
*پروفسور مجید حسنی‌زاده ، امیر آقاکوچک ، آرمین سروشیان و کاوه مدنی چهار پژوهشگر ایرانی بودند که جوایز مهم اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا ۲۰۱۹ از جمله مدال رابرت ای هورتون به عنوان بالاترین نشان افتخار این اتحادیه و مدال جیمز مک لوین و همچنین جایزه اسنت و جایزه محققان جوان حوزه علوم آب‌شناسی را بدست آوردند یعنی هنوز مهاجرت نخبگان بسیار جدی است.

گفتم: یعنی بالا نشینان جبهه اصولگرایی و اصلاح طلبی باید برای موفقیت دانشمندان ایرانی شاغل در مراکز مهم علمی آمریکا پیام تبریک ارسال می کردند؟
گفت: البته که با این اقدام احتمالا به جرم ارتباط با ایرانیان وطن گریز و جاسوس اجنبی باید پاسخگوی مراکز بی ربط بودند.
*باید حداقل برای چند ثانیه بیاندیشند به عنوان حاکمان دوره ای ایران چه کرده اند که دانشمندانی از این دست سختی جلای وطن و زندگی در غربت را به جان خریدند کاری که دیروز مزدک و امروز فاضل هم تجربه کردند.

گفتم: طی روزهای گذشته نوشتند که هنوز سالانه حدود ۲۳ هزار ایرانی با تحصیلات عالی برای کسب شغل و ادامه زندگی ایران را ترک می کنند و ما در جایگاه بزرگترین صادر کننده تحصیلکرده  قرار داریم.
گفت برخی عقلای جبهه بندیهای سیاست زدگی تحت عناوین مختلف مانند اصلاح طلبی تا اصولگرایی باید لحظاتی بیندیشند که حداقل چهارصد هزار ایرانی طی سالهای گذشته برای برخورداری ار زندگی معمول راهی کانادا شدند آمار چند میلیون مهاجر ایرانی ساکن آمریکا تکان دهندتر نیست؟
گفتم: شیخ پناهیان پس از سالها آرمانگرایی و اصولگرایی در نشست مشهد از لزوم واقع گرایی و واقع بینی می گفت اینکه بدون کار حزبی اداره شفاف و سالم کشور ممکن نیست بهرحال ماندگاری بیش از هفتاد و پنج میلیون ایرانی در کشور واقعیت انکار ناپذیری نیست؟
گفت: ادامه زندگی ساکنین مناطق فقیر و بی بهره از امکانات اولیه انتخاب نیست. انتخاب مستلزم برخورداری از آگاهی ، امکان مقایسه و جابجایی کم هزینه است.
*مانند مردم کشورهایی که از مسافرت بدون ویزای نامحدود به سایر کشورها برخوردارند یا مردم اتحادیه اروپایی که می توانند بدون هیچ محدودیتی در هر نقطه در نزدیک به سی کشور زندگی کنند اما شهر و کشور خود را انتخاب می کنند.

گفتم: سوابق کاری یا ادامه اشتغال بکار مهاجرین بازگشته به کشور را نباید بررسی کرد؟
گفت: آقاجون خاطرات مرندی وزیر بهداشت میرحسین موسوی و مرحوم هاشمی و مسئول ۳۰ ساله تیم پزشکی مقام معظم رهبری شاید جالب توجه و عبرت آموز باشد.
*پس از پانزده سال زندگی در آمریکا در حالی که حتی فرزندانم گویش فارسی نداشتند در سال ۵۸ به ایران بازگشته و در دوران ریاست جمهوری رهبری و بنابر پیشنهاد دکتر ولایتی وزارت بهداشت را پذیرفته و طرح کاهش جمعیت و افزایش مصرف نمک ید دار را انجام دادم.
*پس از خاتمه دولت موسوی و مقداری کسالت به آمریکا بازگشته و در دانشگاه و محل کار قبلی شاغل به تدریس و فعالیت شدم.
*درخواست مرحوم هاشمی برای وزارت را نپدیرفتم اما مجددا با تماس دکتر ولایتی و نقل قول تاکید رهبری به ایران بازگشته و مجددا وزارت بهداشت را پذیرفتم.
*از اوایل دهه هفتاد افتخار مسئولیت تیم پزشکی مقام معظم رهبری را عهده دار هستم.

  تعداد بازديدها: 3821
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84069
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.