تاريخ انتشار: 21 مرداد 1398 ساعت 00:51:59
توضیح پلیس درباره پیامک‌های امنیت اخلاقی: به پوشش افراد در محیط‌های خصوصی کاری نداریم

رئیس پلیس تهران گفت: بنا داریم اگر پیامکی اشتباه برود، واحد رسیدگی به اعتراضات به آن رسیدگی کند و موارد هر مورد نیز به فرد ارائه می‌شود، اینکه بر اساس خصومت شخصی اینکار انجام شود، صحیح نیست.

به گزارش تسنیم، سردار حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب‌رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران افسران تلاشگر جبهه جنگ نرم هستند. بهترین خبرنگاران در کشورمان حضور دارند و با اعتقاد و باور فعالیت دارند، امنیت داخلی کشور مهمترین نیاز اساسی جامعه است که پلیس در راستای ایجاد این امنیت تلاش می‌کند و خبرنگاران این تلاش را به عرصه نمایش می‌گذارند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران جریانی شفاف از خدمات انتظامی را به اطلاع مردم می‌رسانند، گفت: همواره امنیت پایتخت حائز اهمیت است.

این مقام انتظامی ادامه داد: هیچ خبرنگاری با خبرنگار دیگر برای ما فرقی نمی‌کند و کاری به نگرش و بینش خبرنگاران نداریم.

رحیمی با بیان اینکه دو سال پیش سهم تهران از وقوع جرایم حدود ۲۹ درصد بود که امروز این سهم به ۲۱ درصد رسیده است گفت: در چهار ماه گذشته بالغ بر هشت تن موادمخدر از قاچاقچیان کشف شده که ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه گذشته افزایش کشف داشتیم.

وی به دستگیری یک قاچاقچی بین‌المللی با هفت باند وابسته خبر داد و گفت: چهار تن مواد مخدر از این قاچاقچی کشف شده است.

رئیس پلیس کشور ادامه داد: در چهار ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حوزه سرقتهای مهم و به عنف در مجموع سه درصد، در حوزه سرقت اتومبیل هفت درصد و در حوزه سرقت موتورسیکلت ۹ درصد کاهش روی داده و در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت ۴۹ درصد افزیش کشف داشتیم.

رحیمی یادآور شد: تیراندازی‌های خطا و اشتباه پلیس که افراد دچار مصدویت شوند به شدت کاهش پیدا کرده اما در برخی از موارد مجبور به تیراندازی می‌شویم که در این رابطه یک درصد افزایش در چهار ماه گذشته نسبت به مدت مشابه گذشته داشتیم.

وی درباره پیامکهای امنیت اخلاقی نیز گفت: بنا داریم اگر پیامکی اشتباه برود، واحد رسیدگی به اعتراضات به آن رسیدگی کند و موارد هر مورد نیز به فرد ارائه می‌شود، اینکه بر اساس خصومت شخصی اینکار انجام شود، صحیح نیست.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست در مکانهای عمومی برابر قوانین، مقررات را رعایت کنند و متذکر شد: به پوشش افراد در محیطهای خصوصی کاری نداریم اما شئونات در اماکن عمومی باید رعایت شود.

رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: مرکز رصد فضای مجازی در پلیس‌های تخصصی فعال شده و هر کدام به سهم خود با هنجارشکنان در فضای مجازی نیز برخورد می‌کنند.

رحیمی با بیان اینکه اولویت پلیس رسیدگی به امور مردم است، اظهار کرد: رد نمی‌کنم که ماموری در پایگاه انتظامی رفتار خارج از عرف داشته باشد اما مردم می‌توانند در تماس با سامانه ۱۹۷ موارد تقدیر، تشکر، انتقاد و پیشنهاد را با این مرکز درمیان بگذارند.

وی متذکر شد: پلیس با سرعت و سبقت غیرمجاز، مخدوش کردن، باز کردن و پوشاندن پلاک، فاقد پلاک بودن وسیله‌نقلیه به جدیت برخورد می‌کند.

  تعداد بازديدها: 1087
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83991
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.