تاريخ انتشار: 20 مرداد 1398 ساعت 00:20:31
حاشیه ای بر یک کار خوب

این روزها خبرهای بسیاری که البته برخی از آنها به طور رسمی مورد تأیید قرار نگرفته،درباره برخوردهای دستگاه قضایی با نیروهای همان دستگاه منتشر می شود. 

 هیچ اطلاعی از چند و چون این مطلب ندارم و حتی صرف اتهام را مساوی با مجرمیت نمی دانم و معتقدم انسانهای بزرگ همواره در معرض اتهام هستند و لذا تا این اتهامات ثابت نشده نمی توان ایشان را مجرم دانست. اما بدون اینکه به ماهیت این پرونده ها ورود کنم نمی توانم به نکته ای مثبت در این باره اشاره نکنم. حقیقت آن است که با دستمال کثیف نمی توان محیط سالم و تمیز پدید آورد. اینکه قوه قضاییه در دوره مدیریت جدید برخورد با مفاسد و اتهامات را از خود شروع کرده باشد، در نوبه خود کاری بسیار ارزشمند و اثرگذار است. همین نکته البته در مورد سایر نهادهای مطرح در حوزه مبارزه با مفاسد هم صادق است. 

از این همه که بگذریم یک نکته را هم بهتر است دوستان قضایی مد نظر قرار دهند تا ارزش این کار بیشتر شود و یا دستخوش عوارض نگردد و آن هم حضور فعال در عرصه اطلاع رسانی است. واقعیت آن است که امروزه « اصل هیچ خبری» پنهان نمی ماند و توضیح به موقع باعث می شود تا دست دشمنان مردم از دروغ پردازی کوتاه گردد. اینکه نامه ای که آثار جعل در آن هویداست به سرعت دست به دست می شود،بخشی از آن ناشی از تأخیر در بیان موضوعات مهم در حوزه های مشابه است. 

این را نیز اضافه کنید که قوه قضاییه به طور معمول در سایر حوزه ها اطلاع رسانی سریع تر و شفاف تری دارد و همین انتظارات در پرونده های مربوط به افراد شاغل در این قوه را بیشتر می کند. 

خلاصه کلام آنکه توجه قوه قضاییه به خویش و زدودن اشکالات محتمل را باید به فال نیک گرفت و ضمن اینکه همواره باید از حق تک تک مردم و متهمین دفاع نمود اما نباید از اطلاع رسانی شفاف نیز غافل شد  تا خدای نکرده دشمنان  به موج سواری اقدام کنند.

*جماران

  تعداد بازديدها: 2459
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83988
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.