تاريخ انتشار: 15 مرداد 1398 ساعت 23:04:14
وقتی ظریف را با ترامپ اشتباه می‌گیرند!

آقای رسایی در کجای دنیا، فرماندهی را که به خط مقدم جبهه رفته است محاکمه می‌کنند؟ این دشمن است که آتش بس را زیر پا گذاشته است و لایق محاکمه! ظریف در عرصه دیپلماسی کاری کرده است که امروز آمریکا برای ایجاد ائتلاف علیه ایران در تنگه هرمز با مشکل مواجه شده و کمتر کشوری حاضر است به ساز ایالات متحده برقصد بعد در داخل عده‌ای اینگونه خواستار محاکمه ظریف هستند.

عصرایران؛ مصطفی داننده- حمید رسایی، نماینده سابق مجلس و البته نامزد رد صلاحیت شده انتخابات مجلس دهم در توییتی به صحبت‌‎های ظریف که گفته بود:« نگران ۱۴۰۰ نباشید و به خاطر نگرانی از سال ۱۴۰۰ مانع کار من نشوید و مخلص همه شما هستم. محضر هم بخواهید می‌آیم و محضری امضا می‌کنم در سال ۱۴۰۰ یا دانشگاه هستم یا منزل.» واکنش نشان داد و نوشت:«نه دانشگاه هستی نه منزل، پشت میز محاکمه هستی!»

میز محاکمه؟ کاش آقای رسایی می‌گفت محاکمه برای چه؟ محاکمه به خاطر اینکه ظریف تلاش کرد، زندگی بهتری برای مردم ایران بعد از آن 8 سال سخت، به وجود بیاورد.

این رسم را از کجا به ارث برده‌ایم که بر هر کسی دلمان می‌خواهد برچسب می‌زنیم و خواستار محاکمه او هستیم.

بیایید یک بار تعابیری که رهبرمعظم انقلاب درباره ظریف به کار برده‌اند را با هم مرور کنیم:« فرزند انقلاب، امین، غیور، شجاع و متدین، خستگی‌ناپذیر، مدافع اهداف، باوجدان و صاحب احساس مسئولیت و دوست عزیز».

برخی خود را مدافع رهبری می‌دانند اما مشخص نیست چرا بعد از شنیدن حرف‌های مقام رهبری در مورد تلاش‌های ظریف در عرصه دیپلماسی، بازهم وزیر خارجه دولت را متهم به خیانت به کشور می‌کنند؟

همین که آمریکا، بر خلاف تمام آداب دیپلماتیک، ظریف را تحریم کرده است، نشان می‌دهد که تلاش‌های ظریف جای خوبی نشسته است. آمریکا همانقدر که از سلیمانی عصبانی است از ظریف هم عصبانی است.

آقای رسایی احتمالا فراموش کرده‌اند که مردم در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس، نظر خود را در مورد برجام اعلام کردند. آنها با رای خود نشان دادند که خواستار تداوم برجام هستند چون تاثیر توافق هسته‌ای را در زندگی خود می‌دیدند. آنها ظریف را «قهرمان ملی» خطاب کردند، چون زندگی‌شان را تغییر داد.

حالا هم که چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد، جدا از تمام بی‌تدبیری‌ها داخلی، به خاطر این است که دیوانه‌ای در ینگه دنیا زیر توافق زده است.

مردم هنوز خاطرات خوب برجام را فراموش نکرده‌اند.

آقای رسایی در کجای دنیا، فرماندهی را که به خط مقدم جبهه رفته است محاکمه می‌کنند؟ این دشمن است که آتش بس را زیر پا گذاشته است و لایق محاکمه!

ظریف در عرصه دیپلماسی کاری کرده است که امروز آمریکا برای ایجاد ائتلاف علیه ایران در تنگه هرمز با مشکل مواجه شده و کمتر کشوری حاضر است به ساز ایالات متحده برقصد بعد در داخل عده‌ای اینگونه خواستار محاکمه ظریف هستند.

به نظر می‌رسد فراموش کرده‌اند که در زمانی نه چندان دور، انگشت اتهام بسیاری از کشورهای جهان علیه ایران بود و گوشه چشمی از آمریکا، تحریم‌های ریز و درشت را علیه ایران اعمال می‌کردند. زمانی که تیم مذاکره کننده ایران به جای مذاکره درس تاریخ و فلسفه به کشورهای 1+5 می‌دادند.

ظریف را قبول ندارید، درست، روش او را اشتباه می‌دانید، درست اما بنا بر فرمایش امام حسین «اگر دین ندارید؛آزاده باشید».

  تعداد بازديدها: 1026
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83968
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.