تاريخ انتشار: 25 تير 1398 ساعت 20:19:10
بازنشستگان و سالمندان

گفتم: آقاجون همزمان با انتقال فتاح از ریاست کمیته امداد به بنیاد مستضعفان سید فرید موسوی ، سیده حمیده زرآبادی و سید احسان قاضی زاده هاشمی از اعضای فراکسیون جوانان مجلس و از طراحان قانون منع بکارگیری بازنشستگان نسبت به عدم اجرای کامل قانون اعتراض داشتند.
*سیده زرآبادی تاکید کرد مجلس قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را تصویب کرد اما هرکس لابی قوی‌تری دارد باقی می ماند.
گفت: اولا مطالب نمایندگان با اشاره به دور جدید ریاست فتاح در آستانه پنجمین دهه مدیدیتش نبود.
*ثانیا منصوبان مستقیم رهبری در هر سطحی از مناصب کشوری (فرهنگی ، مذهبی.  اجرایی ، سیاسی ، بین المللی ، اقتصادی ، تصمیم سازی ، امنیتی ، قضایی ، سیاست گذاری ، قانونگداری ، نظارتی و ....) و فرمانده کل قوا (نیروهای ستا کل ، ارتش ، سپاه ، سپاه قدس ، ناجا ، پدافند) براساس قانون ممنوعیت بکارگیری مجدد بازنشستگان از این امر مستثنی هستند.

گفتم: علی رغم اینکه قانونگذار بر روند قانونی انتصاب افراد بازنشسته و سالمند در مراکز کشوری و لشگری تحت مدیریت رهبری تصریح و تاکید دارد آیا رویه مذکور علی الخصوص با حجم بالای  مدیران منصوب در مغایرت آشکار با اهداف ذاتی و منطقی ممنوعیت ادامه فعالیت یا بازگشت بکار مدیران بازنشسته و سالخورده قرار ندارد؟
گفت: اینکه قانون گذار یا ناظر بر قانون گذاری بکارگیری بازنشستگان و سالمندان را در مناصب اجرایی تا مذهبی و سیاست گذاری یا ریاست بر نیروهای نظامی و ... توسط رهبری و فرماندهی کل قوا  را از قانون خدمات کشوری استثنا کردند طبیعتا باید توضیح منطقی و مشروعی برای تقابل نداشتن با ذات قانون منع بکارگیری بازنشستگان و سالمندان داشته باشند.
*برای همه هم قابل درک است که بزرگانی چون امام خمینی (ره)، علامه جوادی آملی ، پروفسور سمیعی و استاد فرشچیان و بسیاری دیگر در ایران و هر نقطه از جهان نمی توانند و نباید به بازنشستگی بیندیشند.

گفتم: قانون منع بکارگیری بازنشستگان حتما برای بازداشتن جامعه از نخبگان و اندیشمندان تدوین نشده است که بسیاری از بزرگان سالمند سرمایه بزرگ و بی بدیل بشریت محسوب می شوند.
*اعتراض نمایندگان به افرادی است که علی رغم سالمندی و سابقه چند دهه حضور در مسند مدیریت متصل به بودجه عمومی (حکومتی و دولتی) همچنان با تکرار خود عرصه مدیریت در کشور را برای اثرگذاری نیروهای جوان و دارای اندوخته های جدید و به روز تنگ و غیر قابل دسترس می کنند.
گفت: اصولا قانون منع بکارگیری بازنشستگان و سالمندان با هدف ایجاد شرایط گردش نخبگان تصویب و ابلاغ شده است بنابراین باید ضمن رعایت قانون به سمت کاهش سریع استفاده از استثنائات حرکت کرد، روندی که هر چند محدود و بطی اما در رویه انتصابات اخیر رهبری نیز قابل مشاهده است.
گفتم: منسوبین رهبری قاعدتا بدلیل ضرورت تبعیت از فرمان ولی فقیه شاید شخصا و علی رغم سالمندی و تکرار مدیریت قادر به امتناع از پذیرش مدیریت ابلاغی نباشند.
گفت: آقاجون حتما همینطور است اما رویه معقول و توام با تبعیت بخشی از منسوبین مانند تعدادی از ائمه جمعه، سرپرست حجاج و حتی برخی فرماندهان عالی رتبه یا حاج ناطق نوری ریاست بازرسی دفتر می تواند بیانگر ضرورت همراهی و پیشقدمی منسوبین در ایجاد فضای لازم برای جوان سازی در بخش استثنائات قانون منع بکارگیری بازنشستگان و سالمندان باشد.

  تعداد بازديدها: 4397
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83820
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.