تاريخ انتشار: 22 تير 1398 ساعت 01:47:16
راهبرد صبر مقتدرانه

گفتم: آقاجون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری تصریح کرد واشنگتن به واسطه متحدانش خواستار کاهش تنش‌ در روابط با ایران شده است.
گفت: پنتاگون هم اعلام کرد در حال رایزنی برای تشکیل ائتلافی است تا برای تمامی کشتی‌هایی که از خلیج (فارس) عبور می‌کنند حمایت نظامی تامین کند.
گفتم: مقامات آمریکایی طی دو روز گذشته به رایزنی با مکرون ، مرکل و ترزا می و وزرای خارجه کشورهای فرانسه ، آلمان و انگلیس هم اشاره کردند.
گفت: باید توجه کنیم که آمریکای ترامپ طی دو سال گذشته تا روزهای اخیر در رویارویی با موضوع ایران شکست های متوالی و سنگین ذیل را متحمل شده است.
*همراه سازی اعضای اروپایی ۱+۵ برای خروج از برجام
*مخالفت کشورها با تحریم های یکجانبه علیه ایران
*تشکیل پرونده جدید اتهامی مبنی بر تهدید خطوط بین المللی کشتیرانی و هوایی به شورای امنیت سازمان ملل
*مخالفت قاطع سران G20 با ارجاع اتهام انحراف و تخطی ایران از تعهدات برجامی
*مخالفت شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با اتهام عدم پایبندی ایران به برجام

گفتم: یعنی بدلیل شکست های پی در پی به موضوع توقیف یا به فرمایش دکتر ظریف راهزنی دریایی حقیرانه علیه نفتکش کشورمان اقدام کردند؟
گفت: اتخاذ راهبردی صبر مقتدرانه ایران با هدف کمک به عبور بطی (آهسته) اما واقعی ۱+۴ از آمریکا عملا مقامات آمریکایی را مستأصل و به اتخاذ مواضع متناقض و پر اشتباه دچار کرده است شرایطی که قطعا باید صبر مقتدرانه به نفع کشورمان تشدید گردد.
گفتم: پس از انتشار خبر راهزنی ذلیلانه علیه نفتکش کشورمان بلافاصله فاکس نیوز خبر تلاش سپاه برای توقیف نفتکش انگلیس منتشر  کرد که توسط مقامات سیاسی و نظامی کشورمان تکذیب گردید.
گفت: پس از خبر توقیف نفتکش ایران متاسفانه برخی مقامات مانند جانشین فرمانده کل سپاه ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، رییس مجلس خبرگان تا امام جمعه موقت تهران با استفاده از تریبون های رسمی و عمومی از ضرورت پاسخگویی فوری سپاه و نیروهای مسلح کشورمان در حمله و توقیف متقابل نفتکش ها در خلیج فارس توصیه کردند.
گفتم: برخی مقامات انگلیسی و آمریکایی توقیف نفتکش ایران را در چارچوب قطعنامه های ممنوعیت ارسال کمک به طرفین درگیری در سوریه اعلام کردند.
گفت: اینکه انگلیس علی رغم عدم همراهی با آمریکا در موضوع برجام و تحریم یکجانبه و در آستانه پرداخت خسارت بانک ملت چرا متحمل توهین مستقیم ترامپ به سفیر انگلیس در آمریکا و همراهی در موضوع نفتکش شده است جای تامل دارد ، مقامات ایرانی نیز باید در چارچوب راهبردهای ابلاغی مقامات ستاد کل ، دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیرخارجه به اتخاذ مواضع اقدام و از ایجاد هیجان کاذب و غلط در جامعه بپرهیزند.
گفتم: بنابراین ادعای مقامات آمریکا در فاکس نیوز مبنی بر عقب نشینی قایق های ایرانی مهاجم به نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز کذب بود.
گفت: آقاجون آمریکا پس از پنج شکست پی در پی سیاسی در برابر راهبرد صبر مقتدرانه کشورمان که با سقوط پهپاد تکمیل گردید ، در صدد اجرای راهبرد القاء ناامنی آبراه بین المللی خلیج فارس و تنگه هرمز توسط ایران است. پروژه نفتکش ها برای آغاز پیگیری این هدف که با دعوت به ائتلاف توسط مقامات آمریکایی انجام شد می تواند مفید باشد شرایطی که قطعا با درایت و هم افزایی ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت خارجه کشورمان مدیریت و آمریکا ناچار از تحمل ششمین شکست پیاپی خواهد بود.

  تعداد بازديدها: 3815
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83794
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.