تاريخ انتشار: 19 تير 1398 ساعت 00:30:36
جنگنده روسی و پهپاد آمریکایی

گفتم: آقاجون سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پس از سقوط پهپاد آمریکایی فرمودند امروز ما گزینه عملیات نظامی دشمن را خنثی کردیم و دشمن تنها منطق قدرت را می شناسد.
گفت: ترکیه نیز پس از ساقط کردن جنگنده سوخو 24 روسیه به دفع تهدید و خطر محور روسیه - ایران در جدار مرزی سوریه - ترکیه اشاره کرد.
گفتم: روس ها  بعنوان دومین قدرت برتر نظامی جهان در برابر اقدام خصمانه و تحقیر آمیز ترکها چه اقدامات انتقامی داشتند؟
گفت: پوتین پس از تهدید فراوان به اعمال چند مورد تحریم اقتصادی و تجاری محدود اکتفا و بلافاصله به بهانه شرکت در نشست سه جانبه روسیه ، ایران و ترکیه موضوع را خاتمه یافته تلقی کرد.
گفتم: اما برخی از مقامات و کارشناسان نظامی-سیاسی کشورمان مانند سردار سرلشگر محسن رضایی و سردار سرلشگر رحیم صفوی یا علی لاریجانی و ... معتقد بودند روسیه با اشتباه راهبردی ترکیه برخورد بسیار جدی و پر هزینه خواهد کرد.
گفت: اما ترکیه ضمن تاکید بر دفاع از مرزهای خود وصرفا به ابراز تاسف و همدردی با خانواده خلبان جنگنده اکتفا و روسیه نیز ضمن اعلام رسمی راهبرد پرهیز از درگیری و افزایش تنش از آمادگی تحویل سامانه فوق پیشرفته ضد موشکی S400 به ترکیه خبر داد.
گفتم: یعنی ترکیه هم مانند ایران به سامانه فوق پیشرفته ضد موشکی S400 روسی تجهیز خواهد شد؟
گفت: خیر ایران پس از روند تاخیری ۱۲ ساله موفق به تحویل سامانه S300 گردید در حالیکه ترکیه به اصرار روسیه و علی رغم مخالفت آمریکا از امروز در حال تحویل و استقرار سامانه فوق پیشرفته ضد موشک S400 است.
گفتم: سردار سلامی فرمودند پشت سر منطق مذاکره ، جنگ و تخلیه شدن از قدرت و تسلیم نهفته است.
گفت: شاید ترکیه با تکیه بر همین منطق پس از ساقط کردن جنگنده سوخو 24  روسیه در خاک سوریه به مذاکره با طرف روس وارد و به اصرار پوتین و علی رغم مخالفت ابتدایی آمریکا و ناتو سامانه S400 را تحویل گرفت.
گفتم: سرلشگر سلامی تاکید کردند ما به پیروزی نزدیک هستیم و تنها راه حل ما مقاومت است.
گفت: سلامی بعنوان نظامی پر سابقه و فرمانده فعلی کل سپاه باید بجای نظریه پردازی فاقد قید زمان و مکان و میزان هزینه احتمالی تعریف مشخص ، روشن ، قابل برآورد ، قابل سنجش و ملموسی از مفهوم تحقق پیروزی ارائه دهد.
گفتم: بله وقتی ترک ها جنگنده روسیه در سوریه را ساقط کرده و خلبانش را کشتند نشست ایران-روسیه به نشست ایران-روسیه-ترکیه تبدیل و امروز سامانه S400 را به اصرار روسیه تحویل گرفتند بنابراین فرمانده سلامی باید توضیح دهند پس از ساقط کردن پهپاد برنامه ما در برابر آمریکا ، روسیه و حتی اروپا و منطقه چیست یا چه باید باشد؟
گفت: آقاجون سرلشگر سلامی باید بپذیرند که دیدگاه برخی مقامات عالی رتبه و کلیدی نظامی و سیاسی کشورمان در روزهای سرنگونی جنگنده روسیه توسط ترک ها و اشغال افغانستان و عراق توسط نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا با خطای فاحش همراه بود؟ حال حداقل انتظار می تواند این باشد که ضمن پرهبز از مبهم گویی توضیح دهند از دیدگاه خودتان شاخص های صحت سنجی نظریه پردازی مبنی بر مذاکره یعنی تسلیم چیست؟

  تعداد بازديدها: 4086
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83767
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.