تاريخ انتشار: 17 تير 1398 ساعت 23:59:57
دروغ بتون ریزی قلب رآکتور اراک

گفتم: آقاجون در نشست خبری دیروز گام دوم کاهش تعهدات برجامی ، خبرنگار شرق بدون توجه به توضیحات کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی پرسید تکلیف هسته بتون ریزی شده راکتور آب سنگین اراک چه می شود که کمالوندی پاسخ داد شما در بازدید هفته گذشته خبرنگاران حاضر در جلسه از تاسیسات آب سنگین اراک غیبت داشتید همه عزیزان دیدند که ادعای بتون ریزی در قلب راکتور آب سنگین یک دروغ بزرگ است.
گفت: اتفاقا سردار حجت الاسلام ذوالنور نماینده سوم قم در مجلس که در کنار افرادی مانند زاکانی و نقوی از مهمترین معترضین به بتون ریزی در قلب راکتور آب سنگین اراک بودند نیز دیروز و بدون توجه به ادعاهای گذشته تاکید کرد ممکن است رآکتور قدیم و جدید اراک را با هم عملیاتی کنیم.
گفتم: کمالوندی در پاسخ به سوال چند خبرنگار در مورد روند افزایش سطح غنی سازی بالاتر از ۳.۶۷ نیز تاکید کرد که غنی سازی ۵٪ با حضور بازرسان آژانس بلافاصله از صبح فردا انجام می شود.
گفت: پس از برجام متاسفانه برخی از مسئولین بجای دفاع از منافع ملی با طرح چند ادعای دروغ مبنی بر نابودی دستاوردهای هسته ای بشدت به تخریب دولت و تیم مذاکره کننده پرداختند دروغگویان مدعی بودند
- قلب راکتور آب سنگین بتون ریزی شد
- توان غنی سازی بیش از ۵٪ از دست رفته
- قادر به افزایش تولید میزان غنی سازی نخواهیم بود.
- امکان تولید و نصب سانتریفوژهای جدید را نخواهیم داشت.

گفتم: یعنی موارد ادعایی مذکور توسط برخی از مسئولین ، نمایندگان و سیاسیون مخالف دولت دروغ و صرفا برای تخریب افکار عمومی و کارشکنی در دستیابی ایران به تفاهم با ۱+۵ و خروج پرونده ایران از فصل هفت منشور سازمان ملل و شورای امنیت بود؟
گفت: اینکه چرا مخالفین دولت چنین دروغ پردازی کردند ختما موضوعی قابل بررسی است اما امروز بر خلاف ادعاهای دورغ گذشته چند واقعیت اثبات شد.
- اولین آبشار ماشین های نسل هشت در گام اول عبور از برجام نصب و راه اندازی شد.
- افزایش سطح غنی سازی از ۳.۶۷٪ به ۵٪ ظرف کمتر از ۲۴ ساعت در حضور بازرسان آژانس انجام شد.
- قلب راکتور آب سنگین سالم  و صرفا لوله های رابط قابل تعویض راکتور بتن ریزی شده بود که در حال تعویض است.
- افزایش سطح تولید اورانیوم ۳.۶۷٪ به بیش از ۳۰۰ کیلو و آب سنگین به بیش از ۱۳۰ تن انجام شد.

گفتم: چرا دادستان بعنوان مدعی العموم به جرم نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام علیه دورغ پردازان هسته ای اعلام جرم نمی کند؟
گفت: آقاجون سردار حجت الاسلام ذوالنور فرمانده سابق سپاه قم و رییس جدید کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن تاکید بر اینکه ممکن است راکتورهای قدیم و جدید اراک همزمان راه اندازی و فعال گردد به فقر عمیق و گسترده مردم اشاره و گفته بسیاری از مردم ایران ‌تنها با پول یارانه (قیمت چهار کیلو سیب زمینی) امرار معاش می‌کنند و آمار طلاق در تهران به ۴۰٪ رسیده است.
-ایکاش امثال ذوالنور بدون طرح ادعاهایی از قبیل نابودی دستاوردهای هسته ای که این روزها و ظرف چند روز بازیابی و در سطحی بالاتر قرار گرفت حداقل یک بار در حضور اندیشمندان دانشگاهی و بدون تکیه به ابزار قدرت توضیح می دادند که رابطه گسترش فقر عمومی با تحریم های همه جانبه اقتصادی آمریکا و اصرار به دستیابی به قدرت اتمی چیست؟

  تعداد بازديدها: 3924
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83765
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.