تاريخ انتشار: 14 تير 1398 ساعت 10:33:10
حوثی‌ها بار دیگر به فرودگاه‌ جیزان عربستان حمله پهپادی کردند

نیروهای انصارالله یمن می‌گویند که باردیگر به فردگاه جیزان و أبها در عربستان سعودی حمله پهپادی کرده‌اند , عربستان حمله به جیزان را تایید کرده است.

تصویری که شبکه المسیره از پهپاد یمنی که عربستان می‌گوید سرنگون کرده منتشر کرد .

به گزارش رویترز، شبکه المسیره وابسته به حوثی‌های یمن شامگاه ۴ ژوئیه/ ۱۳ تیر اعلام کرد که پهپادهای نیروهای انصارالله به فرودگاه جیزان در عربستان سعودی حمله کردند.

نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی که در جنگ یمن درگیر هستند می‌گویند که پهپاد یمنی را سرنگون کرده‌اند.

سخنگوی ائتلاف عربی، ترکی المالکی، در بیانیه‌ای گفت که هواپیمای بدون سرنشین حوثی‌ها را نیروهای این ائتلاف سرنگون کرده‌اند. او در ادامه گفت که ترافیک در فرودگاه جیزان به حالت عادی بازگشته است.

المالکی در ادامه گفت: “تروریست‌های حوثی همچنان به حملات پهپادی برای انجام اعمال خصمانه و تروریستی با هدف قرار دادن افراد غیرنظامی و امکانات عمومی ادامه می‌دهند.”

هنوز تلفات و خسارات حمله شامگاه ۴ ژوئیه مشخص نیست.

در حالی که رویترز و العربیه نوشته‌اند که حمله پهپادی به فرودگاه جیزان بوده، وب سایت المسیره به نقل از سخنگوی نیروهای مسلح انصار الله گفته است که پهپاد یمنی هم فرودگاه جیزان و هم فرودگاه أبها را هدف قرار داده. این دو فرودگاه در شش هفته گذشته چندین بار هدف حمله نیروهای حوثی قرار گرفتند.

المسیره همچنین نوع پهپاد استفاده شده در این حمله را “قاصف ۲ کی” (قاصف ۲K) اعلام کرده است.

دو فرودگاه أبها و جیزان در جنوب غربی عربستان و نزدیکی مرز این کشور با یمن قرار دارند. هردو فرودگاه کوچک هستند و در مقاطعی کاربرد نظامی داشته‌اند. پیش از این جنگنده‌های شکاری ائتلاف عربی از این فرودگاه‌ها مناطقی از یمن را بمباران کرده بودند.

آخرین حمله به فرودگاه أبها، دو روز پیش در بامداد سه‌شنبه دو ژوئیه/ ۱۱ تیر صورت گرفت که در نتیجه این حمله پهپادی ۹ غیر نظامی از جمله هشت شهروند عربستان سعودی و یک شهروند با تابعیت هند زخمی شدند.

موضوع شدت گرفتن حملات نیروهای انصارالله به فرودگاه‌های عربستان در جلسه سه‌شنبه ۲۵ ژوئن/ چهار تیر کابینه عربستان سعودی به ریاست ملک سلمان مطرح شد. در این جلسه، حملات حوثی‌ها به ایران نسبت داده شد و به آنها عنوان “جنایات جنگی” داده شد.

در حملات گذشته به این دو فرودگاه، رسانه‌های عربستان سعودی گزارش داده بودند که ائتلاف عربی در پاسخ به این حملات مواضع حوثی‌ها در صنعا و در استان حجه در شمال غربی یمن را بمباران کرده است.

واکنش عربستان سعودی به آخرین حمله حوثی‌ها فعلا سرنگونی پهپاد یمنی گزارش شده است.

  تعداد بازديدها: 1092
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83725
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.