تاريخ انتشار: 05 تير 1398 ساعت 20:13:30
پرهیز از دامهای ترامپیسم

گفتم: آقاجون برایان هوک مسئول موضوع ایران در آمریکا تاکید کرد برای مقابله با فعالیت‌ هسته ای ایران خروج از برجام ضروری بود.
گفت: لودریان وزیر امور خارجه فرانسه نیز به اتفاق وزرای خارجه آلمان و انگلیس نیز نسبت به نقض تعهدات ایران در قبال برجام به شدت هشدار داد لودریان تاکید کرد نقض توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ یک اشتباه جدی از سوی ایران خواهد بود و واکنش و فشار شدید ایالات متحده را در پی خواهد داشت.
گفتم: چرا مقامات اروپایی و البته مقامات روسیه و چین ضمن اعتراض و مخالفت صریح با اقدامات یکجانبه آمریکا علیه ایران، نقض برجام را اشتباه استراتژیک ایران می دانند؟
گفت: لودریان وزیر خارجه فرانسه و موگرینی مسئول سیاست خادجه اتحادیه اروپایی پس از نشست غیر علنی روزهای شورای امنیت سازمان ملل  گذشته تاکید کردند ما کاملا تلاش می کنیم ایران درک کند چنین کاری (نقض برجام) به نفع ایران نیست.
گفتم: منظور لودریان و سایر مقامات اروپایی و در کنار روسیه و چین از اعلام هشدار به ایران در خصوص اجتناب از نقض برجام چیست؟
گفت: لودریان وزیر خارجه فرانسه به صراحت توصیح داد که در صورت نقض این توافق خوب (برجام) وارد یک روند تسویه حساب‌های مختلف دو جانبه می‌شویم نقض برجام از طرف ایران به معنای لغو توافق فی مابین ایران و جامعه جهانی است لغو برجام بازگشت پرونده ایران به شورای امنیت است که به هیچ وجه برای منطقه خوب نیست.
*ایران با خروج از برجام عملا پرونده هسته ای را ذیل فصل هفت منشور بعنوان تهدید صلح و امنیت بین المللی به شورای امنیت بازگردانده و برای خاتمه پرونده هیچ راهی جز مذاکره مجدد و جلب نظر آمریکا نخواهد داشت.
گفتم: حتما به همین دلیل بولتون مشاورامنیت ملی آمریکا تلاش می کند تا با ارائه شواهد و مدارک تخطی ایران از برجام و افزایش غنی‌سازی اورانیوم را اثبات و نقض و خاتمه برجام را اعلام کند.
گفت: دقیقا آمریکا در صدد از کار انداختن مهمترین سپر دفاعی دیپلماتیک ایران در مسیر حفظ ، رشد و توسعه توانمندی هسته ای در عین برخورداری از شرایط غیر تحریمی است نکته کلیدی که تیم ترامپ به درستی درک و در تلاش برای ناکارآمد سازی سپر دفاعی مشروع و کارآمد ایران می باشد.
گفتم: آمریکا در صورت ناتوانی از تهیج ایران به خروج از برجام راه دیگری برای خاتمه برجام و بازگرداندن پرونده هسته ای ایران ذیل فصل هفت منشور به شورای امنیت سازمان ملل دارد؟
گفت: آقاجون هشدار مورد تاکید وزیر خارجه فرانسه دقیقا به این نکته است که ایران نباید مطابق خواست و اراده آمریکا به نقض برجام وارد و با دست خود باز گشت پرونده هسته ای به شورای امنیت با حضور محوری آمریکا رقم بزند.
گفتم: آقاجون رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به FATF اظهار کرد اطلاعات کل نظام بانکی و تراکنش ها را در اختیار دیگران قراردادن به مصلحت کشور نیست.
گفت: لاربجانی هم می داند براساس FATF هیچ اطلاعاتی جابجا نمی گردد بلکه دولت ها موظفند با توجه به توصیه های فنی بر تمامی گردش مالی کشورشان نظارت کافی و قابل اعتماد داشته باشند.
گفتم: برخی مکرر ادعا می کنند چند کشور با استفاده از مکانیزمهای FATF در صدد اعمال نظارت بر ایران خواهند بود.
گفت: بیش از ۲۰۰ کشور متعهد به توجه و اجرای توصیه های کمیته مالی می باشند چنانکه نشست اخیر با حضور ۲۰۵ کشور و سازمان جهانی تشکیل شد یعنی تعداد اعضایی بیش از سازمان ملل متحد و ایران همچنان تنها کشور غایب می باشد.
گفتم: لاریجانی مجمع تشخیص اظهار کرد بخش زیادی از عدم همکاری بانک‌های خارجی با شبکه بانکی ما به موضوع fatf مربوط نیست و ناشی از ترس بانک‌های خارجی از تحریم‌های ظالمانه بانکی است.
گفت: آقاجون هیچ احدی مدعی ارتباط مشکلات بانکی موجود با FATF نیست بلکه مکرر تاکید می شود که در صورت عدم عضویت ایران در کنوانسیون های چهار جانبه حتی در صورت لغو تحریمهای یکجانبه آمریکا مجددا بعنوان تنها کشور غیر عضو که قائل به شفافیت مبارزه با پولشویی و تامین مالی جرائم سازمان یافته نیست توسط کشورهای متعهد (تمام کشورهای جهان) ایزوله و بلوکه خواهد شد.

  تعداد بازديدها: 3830
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83661
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.