تاريخ انتشار: 04 تير 1398 ساعت 22:51:49
ابعاد فرمان اجرایی جدید تحریم

گفتم: حجت الاسلام دکتر روحانی در سخنان امروز در مورد صدور فرمان اجرایی تحریم رهبری توسط رییس جمهور آمریکا اظهار کرد اموال رهبری را می‌خواهند تصرف کنند؟ اموال رهبری یک حسینیه و یک خانه ساده است.
گفت: معتقدم از دلایل مهم و کلیدی عدم موفقیت در دستیابی به اهداف اعلامی دفاع مقدس و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در دهه شصت اطلاع رسانی ناقص یا غلط به مردم  بود شرایطی که باعث گردید بخش بزرگی از جامعه طی هشت سال هرگز جنگ کشور را مسئله خود ندانند و به آن اهتمام نداشته باشند.
*اتفاقی که با همان مدیریت غلط متاسفانه در مورد اعزام نیروهای مسلح کشور به سوریه و عراق عینا تکرار و به مظلومیت مضاعف رزمندگان و شهدای مدافع عمق استراتژیک ایران که به مدافع حرم معرفی و حتی نابخردانه توسط صدا و سیما متهم به علاقمند جنگیدن شدند انجامید.

گفتم: یعنی اطلاع رسانی در مورد تحریم ها علی الخصوص فرمان رییس جمهور آمریکا مبنی بر اعمال تحریم های اجرایی جدید ناقص و حتی می تواند گمراه کننده باشد.
گفت: متاسفانه مانند بسیاری از موارد مشابه صدا و سیما ، خبرگزاری های رسمی و حتی مجازی خبری غیر دولتی صرفا به انعکاس چند تکه خود انتخابی و همراه با تحلیل یا تعبیر از متن بیانیه تحریم ابلاغی بسنده کردند.
*اطلاع رسانی ناقص و شاید غلط که حتما می تواند به اشتباه برآورد عمومی منجر گردد علی الظاهر هیچ دست اندرکار ریز و درشت حوزه اطلاع رسانی قائل به حق دانستن مردم از اتفاقات بیرونی موثر در سرنوشت داخلی نیستند.

گفتم: رسانه ها نوشتند که براساس طرح اجرایی جدید ابلاغی رییس جمهور آمریکا از این پس رهبری نیز در محدوده تحریم قرار می گیرند رییس جمهور روحانی نیز امروز ضمن تاکید بر همین معنا اظهار کرد اموال و دارایی رهبری در یک خانه ساده و حسینیه خلاصه می شود چه چیزی را می خواهید خارج از کشور مسدود و تصرف کنید.
گفت: اینکه باید طرح عملیات روانی تخریبی دشمن را حداقلی و ناکارآمد کرد حتما اقدام درستی است اما مشروط به اینکه ناخواسته به باورمان تبدیل نگردد باور پذیری غلط یا نوعی خود سانسوری که حتما می تواند به دلیل برآورد اشتباه خطرناک و پر هزینه باشد.
گفتم: براساس فرمان اجرایی جدید تحریم علیه رهبری و هشت نفر از فرماندهان عالی رتبه نظامی اعلام شد یعنی علاوه بر فرمایش رییس جمهور وقوع چه اتفاقی را محتمل می دانید؟
گفت: براساس ترجمه متن انتشار یافته در برخی رسانه های فارسی زبان اروپایی این فرمان علاوه بر مقام معظم رهبری و دفتر ایشان شامل فعالیت و دارایی های پنج گروه نیز خواهد شد.
*اموال و دارایی های منصوبین رهبر یا دفتر رهبری در مجموعه های داخل و خارج از کشور
*سلسله مراتب منصوبین رهبری یا دفتر رهبری در مجموعه های وابسته
*حامیان و مرتبطین افرادی که دارایی ها یا سهم اش در دارایی‌‌هایی بر اساس این بخش مسدود شده است.
*[مجموعه‌ای] که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تحت تملک یا کنترل هریک از اشخاصی باشد یا به نمایندگی از آنهایی اقدام کرده باشد که دارایی‌هایشان یا سهمشان در دارایی‌هایی بر اساس این بخش مسدود شده باشد.
*عضو هیأت مدیره یا یکی از مدیران ارشد دفتر هرکدام از افرادی که دارایی‌ یا سهمش در دارایی‌‌هایی بر اساس این بخش مسدود شده است.

گفتم: یعنی تحریم های جدید تمام مدیران شاغل در مراکز تابع دفتر رهبری را شامل خواهد شد.
گفت: وزیر خزانه داری آمریکا پس از ابلاغ فرمان جدید تحریم توسط رییس جمهور آمریکا اظهار داشت که با فرمان جدید ده ها میلیارد از دارایی های خارجی ایران قابل فریز می باشد.
گفتم: ادعای وزیر خزانه داری امریکا می تواند در مورد حجم دارایی های خارجی ایران قابل اتکا باشد؟
گفت: حجم دارایی های مراکز تابع رهبری بدلیل تنوع و گستردگی از وقفیات آستان قدس رضوی تا مراکز دانشگاه آزاد اسلامی و جامعه المصطفی یا از ده ها مرکز اسلامی تا اموال بنیاد پهلوی در اختیار بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی و ... به سادگی برای مراجع داخلی برخلاف سهولت دسترسی سیستم شهرداری و مالیاتی یا پلیس کشورهای میزبان قابل برآورد نیست.
گفتم: امیدوارم انکار مالکیت ما بر دارائی های خارجی مراکزی از این دست به سهولت دست اندازی خزانه داری آمریکا برای فریز یا تصرف اموال و دارائی های کشورمان نیانجامد.
گفت: آقاجون ضروری است تمامی مقامات و مراکز مسئول علی الخصوص مسئولین عالی مراکز تابع دفتر رهبری با همکاری سایر دستگاه های ذی ربط سه قوه با جدیت فراوان نسبت به شناسایی دقیق و راه یابی شیوه های فوری و جامع صیانتی اقدام کنند.

  تعداد بازديدها: 5356
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83649
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.