تاريخ انتشار: 11 خرداد 1398 ساعت 21:47:02
اهل مذاکره‌ایم، اگر با احترام و در چارچوب مقررات بین‌المللی به کنار میز مذاکره بنشینند، نه اینکه فرمان مذاکره صادر کند

رئیس جمهور در دیدار ورزشکاران گفت: باید به هر چیزی که به تقویت امید، روحیه و اراده مردم بازمی‌گردد، تکیه کنیم . اگر در جنگ با آمریکا امیدوارانه بایستیم، پیروز می‌شویم، کما اینکه همه دلاوران در خط این مبارزه فداکاری بزرگی از خود نشان می دهند و انتظار داریم همه ورزشکاران باعث تقویت وحدت و اتحاد شوند و قهرمان فضیلت در بین ملت باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شامگاه شنبه در دیدار با ورزشکاران و قهرمانان ملی با تاکید بر اینکه معلولان ورزشکار غرور مضاعف ملی ایجاد می کنند و نماد پیروزی اراده هستند، از وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک خواست با همه توان به ندای قهرمانان پاسخ مثبت دهند.

به گزارش انتخاب، رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ورزشکاران علاوه بر افتخارآفرینی برای کشور، آفریننده نشاط، سرزندگی و غرور برای ملت هستند، تأکید کرد: ورزش یعنی از ماکو تا چابهار و از سرخس تا خرمشهر باید فریاد ملت و دست واحده باشد و از میدان ورزش صدای وحدت و اتحاد بلند شود.

 روحانی افزود: باید به هر چیزی که به تقویت امید، روحیه و اراده مردم بازمی‌گردد، تکیه کنیم . اگر در جنگ با آمریکا امیدوارانه بایستیم، پیروز می‌شویم، کما اینکه همه دلاوران در خط این مبارزه فداکاری بزرگی از خود نشان  می دهند و انتظار داریم همه ورزشکاران باعث تقویت وحدت و اتحاد شوند و  قهرمان فضیلت در بین ملت باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ورزش می تواند برای جوانان سلامت جسم و جان را به ارمغان بیاورد و در عین حال باید مراقب بود تا این میدان ورزش، میدان وحدت، اتحاد و یگانگی باشد، از همه مسئولین و قهرمانان درخواست کرد که اجازه ندهند در میدان مسابقات و مراکز ورزشی مسایل تفرقه‌افکنانه طرح شود.

روحانی با اشاره به اینکه همه ملت از موفقیت‌های ورزشکاران ما در میادین ورزشی خوشحال می‌شوند، گفت: ملت باید احساس کند که ایران در برابر یک کشور در حال مسابقه است و نه یک گروه، ‌تیم و جمع.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ورزش از لحاظ فرهنگی نیز برای ما افتخارآفرین است و در دو صحنه ورزشی، فرهنگ بسیار زیبای ایرانی و اسلامی به رخ جهانیان کشیده می‌شود، گفت: در اولین صحنه زمانی که بانوان ما با حجاب اسلامی فرهنگ ملت ایران اسلامی را نشان می دهند و جای دیگر زمانی است که ورزشکاران مسلمان در هنگام اذان مغرب و در میدان ورزش افطار می‌کنند.

 روحانی با اشاره به تلاش معلولان ورزشکار کشورمان ادامه داد: آنان می‌توانند با اراده و تمرین هر چیزی را خلق کنند و نه تنها برای خود و خانواده بلکه برای ملت افتخارآفرینی بکنند.

رئیس جمهور ادامه داد: ما در میدان بزرگ ایستادگی رقابت و تقابل در برابر دشمنان نیز با وحدت و یکپارچگی پیروز خواهیم شد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از ملت شریف ایران، تأکید کرد: ملت ایران برای ماه‌ها و روزها، ایام سختی را با ایستادگی در برابر دشمنان سپری کرد و دشمنان را قدم به قدم عقب راند.

 روحانی با بیان اینکه دشمنان از اردیبهشت سال گذشته که تحریم‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کردند و به تعبیر خودشان تا بالاترین فشار در طول تاریخ را بر ملت وارد کنند، گفت: دشمنان آرزوی واهی داشتند که ملت ایران را وادار به تسلیم کنند، اما تا امروز علیرغم سختی و مشکلات، مردم در برابر فریادهای دشمن با غرش قهرمانانه مقاومت کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: دشمنی که تا سال گذشته اعلام می‌کرد هدفم از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران است امروز به صراحت اعلام می‌کند کاری با نظام ندارد. دشمنی که تا چند ماه قبل ادعا می‌کرد بزرگترین قدرت نظامی جهان است و اگر اراده کند نیروهای مسلح ایران را می‌تواند در هم بشکند، امروز اعلام می‌کند که قصد جنگ ندارد و چند ماه پیش خلیج فارس، جولانگاه ناوهای آنها بود اما امروز از ناوگان آنها خبری نیست و تا 300 و 400 مایلی دورتر در آب‌های بین‌المللی لنگر انداخته‌اند.

 روحانی با تأکید بر اینکه در طول این مدت نشان دادیم در برابر قدرت‌های زورگو و زیاده‌خواه، تسلیم نمی‌شویم، تأکید کرد: ما اهل منطق و مذاکره‌ایم . اگر با احترام  کامل و در چارچوب مقررات بین‌المللی به کنار میز مذاکره بنشیند و نه اینکه فرمان مذاکره صادر کند. در ان صورت ما تابع نخواهیم بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه کارآفرینان و فعالان اقتصادی علیرغم پیچیدگی‌های یکسال اخیر به خوبی تلاش کردند، گفت: صادرات غیرنفتی نسبت به سال گذشته بهتر شده است و شرایط کشاورزی نیز علیرغم مشکلات ابتدای سال و بروز سیلاب‌ها از سال قبل بهتر است.

 روحانی با اشاره به اینکه همه کشاورزان، صنعتگران و مهندسان در همه زمینه ها حرکت درخشانی داشتند، تأکید کرد: اگر مقاومت ملت باشد حتماً پیروز میدان و این صحنه خواهیم بود و البته سختی‌ها و مشکلاتی نیز برای مردم وجود داشته است.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت با همه توان در کنار مردم است و خاضعانه از مردم می‌خواهم که متحد و در کنار هم و در برابر توطئه‌های دشمن ایستادگی کنند.

 روحانی در ابتدای سخنان خود از تمام ورزشکاران و قهرمانان ملی که برای کشور و ملت غرور، افتخار و نشاط آفریدند، قدردانی کرد.

وزیر ورزش و جوانان نیز در این مراسم با اشاره به افتخارات و مدال‌آوری‌ها و قهرمانی‌های ورزشکاران کشورمان در عرصه‌های مختلف ورزشی در سال 97، گفت: ورزشکاران کشور برای دریافت سهمیه‌های المپیک و پارالمپیک 2020 سال سختی را پیش رو دارند و وزارت ورزش و جوانان همه تلاش خود را برای حضور پرشور و مقتدرانه ورزشکاران کشورمان در این رقابت‌ها بکار خواهد گرفت.

آقای مسعود سلطانی‌فر افزود: در سال 97 بیش از 700 پروژه ورزشی در سطح کشور به بهره‌برداری رسیده و زمینه‌های مشارکت بخش خصوصی در عرصه‌های مربوط به اقتصاد ورزش فراهم شده است. همچنین اقدامات قابل توجهی در زمینه رسیدگی به امور جوانان و تسهیل شرایط ازدواج و اشتغال آنان انجام شده است.

"رضا صالحی امیری" رئیس کمیته ملی المپیک ایران نیز در این مراسم ضمن ارایه گزارشی از روند اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها برای اعتلای ورزش قهرمانی کشور در عرصه بین‌الملل، گفت: ورزش ایران امروز در اوج انسجام، همدلی و همگرایی بوده و ارکان ورزش کشور اعم از وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون‌های ورزشی و رسانه‌ها در مسیر توسعه ملی برای ایجاد غرور، نشاط و غیرت در ملت ایران تلاش می‌کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: دولت علیرغم مشکلات فراوان و تحریم‌های ظالمانه دشمنان تلاش‌های بسیاری در راستای رفع مشکلات ورزشکاران و حمایت از آنان در مسیر افتخارآفرینی بین‌المللی داشته و خواهد داشت.

همچنین در این مراسم پیش از سخنان رئیس جمهور، خانم الناز دارابیان قهرمان رشته دومیدانی، پرتاب دیسک پارالمپیک و حسن یزدانی قهرمان کشتی آزاد کشور به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پیرامون موضوعات گوناگون مرتبط با اعتلای ورزش قهرمانی کشور پرداختند.

توجه به مشکلات پیش روی ورزشکاران معلول و پارالمپیکی و تسهیل شرایط برای درخشش بیشتر قهرمانان در عرصه‌های بین‌المللی، تأمین شرایط اشتغال ورزشکاران و قهرمانان و استخدام آنها با توجه به قوانین موجود، پرداخت به موقع جوایز قهرمانان و مدال‌آوران در مدت کوتاهی پس از افتخارآفرینی، توجه به تأمین هزینه‌های اعزام ورزشکاران و تیم‌های مختلف ورزشی به عرصه‌های بین‌المللی، حضور جامعه ورزش در کنار ملت ایران در سختی‌ها و مشکلات از جمله سیل و زلزله و تلاش همه جانبه ورزشکاران و قهرمانان در مسیر اعتلا و برافراشته شدن پرچم کشور از جمله مواردی بود که در این نشست از سوی این ورزشکاران به آنها اشاره شد.

  تعداد بازديدها: 1307
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83473
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.