تاريخ انتشار: 20 ارديبهشت 1398 ساعت 21:07:22
اراده ملت

گفتم: آقاجون وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا اظهار کرد پاسخ ایالات متحده و شریکان و متحدان ما روشن است.
*دنبال جنگ نیستیم اما سابقه چهل ساله ایران در کشتن سربازان آمریکایی ، حمله به تأسیسات آمریکا و گروگان‌گرفتن آمریکایی‌ها دائماً این را به ما گوشزد می‌کند که باید از خودمان دفاع کنیم.
*رژیم مستقر در تهران باید این را درک کند که هر گونه حمله به آمریکا از سوی آنها یا نائبان‌شان با هر هویتی که باشند با پاسخی فوری و قاطع مواجه خواهد شد.
*ایران نباید خویشتنداری ما تا بدینجا را اشتباهاً به سست‌عزمی ما تعبیر کند.
*گزینه ارجح ایران تا به امروز توسل به خشونت بوده و ما از کسانی در تهران که راه آینده نویدبخش برای ایران را در تنش‌زدایی می‌بینند می‌خواهیم رفتار رژیم را اصلاح کنند.
*همان‌طور که رئیس‌جمهور ترامپ دیروز گفت او چشم‌ به‌راه روزی است که برای رسیدن به توافق با مسئولان ایران دیدار کرده و در جهت برخوردار کردن ایران از آینده‌ای که شایسته آن است گام بردارد.
گفت: شاید نکته کلیدی در سخنان رییس جمهور ایالات متحده آمریکا و بیانیه رسمی وزارت خارجه تاکید بر جبهه آمریکا ، شرکا و متحدین در برابر ستیزه جویی ایران باشد، وضعیتی که با درایت و هوشمندی دیپلماتیک کشورمان طی سالهای گذشته و با برجام به مفهوم جدید سازمان ملل ، ۴+۱ و اراده جهانی همراه با ایران و بدون آمریکا تبدیل شده بود.
گفتم: اما همانطور که مکررا از سوی مقام معظم رهبری و سایر سطوح مدیریت کشور بیان گردید سازمان ملل، ۴+۱، اراده جهانی برای همراهی با حقوق ایرانی مندرج در برجام نتوانستند از دیوار بلند آمریکا عبور کنند.
گفت: مقامات روسیه ، چین ، اروپا و بسیاری از کشورها و دولتها نیز مکرر ضمن اذعان به ضرورت تحقق حقوق ایران تاکید کردند که تا کنون و علی رغم طراحی شیوه های مختلف توان و ظرفیت لازم برای عبور از دیوار آمریکا را نداشتند اما بعنوان اولین تجربه جهانی در تلاش برای دستیابی به راهکاری ممکن و قابل حصول برای تحقق حقوق مندرج در برجام هستند.
گفتم: چرا همه کشورهای  مذکور به اتفاق هم قادر به دور زدن آمریکا نیستند؟
گفت: آمریکا از بزرگترین و قدرتمندترین اقتصاد جهان برخوردار است ۲۵٪ اقتصاد جهانی در اختیار آمریکا شامل تولید تکنولوژی ، شبکه جهانی ، شبکه بانکی و صنعت بیمه ، شبکه بورس جهانی ، مدیریت گردش سرمایه ، بزرگترین تراز تجاری با تک تک کشورها و بلوکهای اقتصادی تا بزرگترین و پیشرفته ترین ماشین جنگی جهان و بزرگترین پایگاه تولید دانش برخوردار است ( ۹۵ دانشگاه از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در آمریکا است) مواردی که به شکل گیری چنین شرایط پر لایه و پیچیده منجر شده است.
گفتم: با توجه درک واقعیت های شرایط صنعتی ، علمی ، فرهنگی ، اقتصادی ، نظامی و ... کشورمان مهمترین مولفه قدرت ایران در رویارویی با ایالات متحده آمریکا چیست؟
گفت: مردم مهمترین و شاید تنها مولفه قابل دسترس و تجربه شده ایران در هماورد طلبی و رویارویی با ایالات متحده آمریکا حتی در برخورداری از بهترین شرایط همراهی متحدین و شرکای آمریکا است.
گفتم: آیا مردم ایران همانطور که انقلاب اسلامی را برای سرنگونی حاکمیت دست نشانده آمریکا ایجاد و به پیروزی رساندند همچنانکه حماسه هشت سال دفاع مقدس را رقم زدند و مشقات و تنگناهای تحمیلی بسیاری را طی سه دهه گذشته صبوری کردند هنوز آماده پایداری و یک صدایی در برابر گردنکشی آشکار آمریکایی هستند؟
گفت: آقاجون این سوالی است که تنها مردم به معنای همه مردم محق و قادر به پاسخگویی هستند البته مشروط به اینکه مردم بعنوان تنها صاحبان واقعی کشور در چنین مواردی مورد سوال قرار گرفته باشند.
گفتم: حتما به همین منظور امروز پس از برگزاری مراسم نماز جمعه راهپیمایی علیه اقدام آمریکا و حمایت از فرمایشات رییس جمهور انجام شد.
گفت: راهپیمایی پس از برگزاری نماز جمعه یعنی تکرار شعار بلندگوی مراسم توسط نمازگزاران عزیزی که در مسیر بازگشت به خانه به سمت وسیله نقلیه در حال حرکت هستند که حتما ضمن ارزشمندی نمی تواند نمایانگر و نمایش دهنده حضور و خروش مردم به معنای اراده ملی باشد.
گفتم: برای ایجاد جریان و خیزش ملی مقابله با باج خواهی و یارکشی جدید ایالات متحده آمریکا چه باید کرد؟
گفت: آقاجون همپوشانی تمایل و خواست ملی (مردم) و اهداف ملی (حکومت) به اراده ملی منجر می گردد شرایطی که بدون افزایش آگاهی و احساس اثرگذاری همه مردم ممکن نیست لذا ضروری است ضمن پرهیز از هر اقدام نسنجیده که به تحقق خواست آمریکا مبنی بر ایجاد مجدد اتحاد ضد ایرانی منجر گردد باید شرایطی فراهم کرد تا همه مردم از احساس مشارکت در قدرت تصمیم گیری برخوردار و همچون مقاطع افتخار و غرور امیز گذشته و البته خود خواسته ، همه مردم به نمایش اتحاد و خروش ملی اقدام کنند.

  تعداد بازديدها: 3062
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83256
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.