تاريخ انتشار: 16 ارديبهشت 1398 ساعت 23:26:35
دام شیطانی ترامپ ، نتانیاهو و سلمان

گفتم: آقاجون ترامپ روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعلام خواهد کرد.
گفت: آمریکای ترامپ همانطور که در تبلیغات انتخاباتی اعلام کرده است و برخلاف برخی برداشت های داخلی که هر اقدام را آخرین مرحله و بی ارزش و بی اثر می پندارند به مرور در صدد تکمیل حلقه های تحریمی پر فشار علیه کشورمات است.
گفتم: اما بخشی از مسئولین تحریم های آمریکایی را بی اثر و بخشی از مسئولین کم اثر می دانند، بگذریم از مسئولینی که اقدامی در حد پوچ و هیچ تعریف می کنند و البته همزمان از مردم می خواهند به جایگزینی اشکنه و امثالهم برای ادامه زندگی بعنوان عمل صالح اقدام کنند.
گفت: اینکه کشورها یکایک برای اخذ تمدید معافیت از تحریم در معامله محدود با کشورمان ناچار از مراجعه و مذاکره با آمریکا هستند یا تمامی ابعاد اقتصادی ایران از شلغم تا خودرو و از بنزین تا پوشک نوزادان یا از پیاز تا سکه و دلار همچنان از قابلیت بسیار بالایی برای بحران سازی و ایجاد آشفتگی اقتصادی و روانی در جامعه برخوردارند، جای تردید نیست هر چند برخی همچنان به انکار مشغول و همه چیز را به کفایتی و ناتوانی مدیران کشور نسبت دهند.
گفتم: طی ماه ها و با شدت بیشتر روزهای اخیر الفاظی و البته اقداماتی محدود اما عملی در اعلام و نمایش آمادگی برای ورود به منازعه نظامی پر رنگ دیده می شود چنانکه در برابر اعلام افزایش حجم تحریم های جدید از سوی رییس جنهور ترامپ شاهدیم که رییس جمهور روحانی هم از کاهش عمل به تعهدات برجامی از سوی ایران سخن می گوید.
گفت: ایکاش رییس جمهور روحانی می توانست مانند سال گذشته در برابر عوامل پر فشار داخلی و خارجی تاب آورده، در دام بازی با قاعده گروه رییس جمهور ترامپ گرفتار نمی شد.
گفتم: یعنی با رجز خوانی متقابل خواسته یا ناخواسته در شرایط بازی در زمین و با قواعد مورد نظر رییس جمهور ترامپ گرفتار خواهیم شد.
گفت: رییس جمهور ترامپ با شناخت واقعیت روانی مقامات ایران دقیقا قدم به قدم و مرحله به مرحله در صدد جایگزین سازی قواعد بازی مبتنی بر توانمندی نظامی و اقتصادی طرفین منازعه با قاعده سیاسی و دیپلماتیک موفق ایران تحت عنوان برجام در مبادله جهانی می باشد.
گفتم: در مبادله سیاسی ، صنعتی و اقتصادی برجام هم امریکا را طرف گفتگو و مبادله داشتیم و ناچار از دستیابی به تفاهم بودیم.
گفت: در برجام با شش کشور قدرتمند جهان به نمایندگی از اتحادیه اروپایی و سازمان ملل بودیم که موفق شدیم گردنکشی و ترک تازی آمریکا را در قالب قطعنامه ۲۲۳۱ و سند فنی ، سیاسی و اقتصادی برجام مهار و در سطح اثرگذاری سایر اعضا قرار دهیم، نکته کلیدی که خواب رییس جمهور ترامپ، نخست وزیر نتانیاهو و ملک سلمان را آشفته کرد و زمینه تولید و صدور آب سنگین، پسماندها، کیک زرد و تولید و نصب سانتریفیوژهای نسل شش را فراهم کرد تحریم ها برداشته شد که ترامپ طی دو سال گذشته در صدد بازگرداندن همانها است و آمریکا را آشکارا در برابر ۱+۴ و قطعنامه شورای امنیت قرار داد.
گفتم: اگر بنابر اصرار بخشی از حاکمیت کشورمان خروج از برجام را بپذیریم با چه شرایطی مواجه خواهیم شد؟
گفت: خروج از برجام یعنی پذیرش شکست و بازگشت به زمین بازی که مثلث شوم و شیطانی ترامپ، نتانیاهو و سلمان برای مردم ایران تدارک دیده اند یعنی عبور از امتیازات بین المللی که در سایه هوشمندی ایران در برجام حاصل شده است.
گفتم: برای مقابله با استقرار ناو هواپیمابر ابراهام لینکن در خلیج فارس چه باید کرد؟
گفت: آقاجون نزدیک به سه دهه است که مرکز فرماندهی ناوگان پنجم آمریکا در بحرین مستقر می باشد و در سال هایی حداقل سه ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس مستقر بوده است که به منزله تهدید و خطر برای کشور ما نبوده و نیست.
*آمریکا در روزهای پس از یازده سپتامبر که شوروی متلاشی و روسیه نیز در ضعیف ترین شرایط قرار داشت علی رغم اشغال بدون مخالفت، دو کشور افغانستان و عراق در دو سوی ایران و اصرار کشورهای جنوبی خلیج فارس و حضور بسیار پر قدرت در خلیج فارس و البته ناچیز بودن توان نظامی ایران نسبت به داشته های امروز از اراده و امکان تهاجم و درگیری با کشورمان برخوردار نبود.
*باید مقامات و مردم کشورمان هوشیار بوده و ناخواسته و با تحریک برخی مقامات آمریکایی و عناصر خود شیفته داخلی و عوامل منطقه و اسرائیل به دام بازی با قواعد آمریکا گرفتار نشویم.
*اینکه برخی عناصر داخلی بجای تاکید بر گرفتار کردن آمریکا در مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل به دلیل تخطی از قطعنامه ۲۲۳۱ در تلاش هستند مجددا ایران در برابر و موضوع کنترل ۱+۵ تعریف شود جای شگفتی و تامل است.
*باید مثلث شوم و شیطانی ترامپ، نتانیاهو و ملک سلمان را ناچار از تحمل استمرار برجام و مشاهده موفقیت های جهانی ایران کنیم.

  تعداد بازديدها: 3130
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83220
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.