تاريخ انتشار: 13 ارديبهشت 1398 ساعت 22:02:28
گردوغبار در پلدختر وحشتناکتر از سیل شده / سلامت مردم به ویژه کودکان در خطر است

امام جمعه پلدختر گفت: اکنون گرد و غباری که در پلدختر در فضا بلند می‌شود وحشتناک تر از سیل است و بهداشت و سلامت مردم به ویژه کودکان را به خطر می‌اندازد که تنها چاره آن پاکسازی کامل جداول ،کانال‌ها و خیابانها است.

به گزارش فارس حجت الاسلام‌والامسلمین سید محسن موسوی در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: آسیب دیدگی جدی مردم پل‌دختر از سیل حرف شخص نیست بلکه حرف همه مردم سیل زده است که به سختی زندگی می‌کنند و لذا از وزیر کشور می‌خواهیم در سازندگی شهر و روستاهای این شهرستان تسریع کند.

وی افزود: چنانچه دیواره ساحلی پلدختر بازسازی و ترمیم نشود با یک بارش۵۰میلیمتری سیل مجدد میهمان ناخوانده مردم پلدختر خواهد بود و برای این کار تنها ۶ ماه فرصت باقیست.

امام جمعه پلدختر گفت: کسانی که در شهر پلدختر منازل آنها در حاشیه دیواره ساحلی رودخانه کشکان بوده حدود ساخت خانه برای آنها مشخص شده و مجوز ساخت گرفته‌اند اما به جهت بلاتکلیفی و تخریب دیواره ساحلی و ترس از سیل مجدد از آغاز عملیات ساخت مردد هستند که برای آرامش آنها لازم است این دیواره هر چه سریعتر سامان گیرد.

موسوی با تقدیر از عملکرد بنیاد مسکن اصفهان در پلدختر، خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن اصفهان اعلام کرد هفته آینده باجه پاسخگویی به سوالات در این مکان جهت رفع مشکلات، ابهامات و اعتراضات راه اندازی می‌شود.

وی افزود: اعضای شورای شهر پلدختر، شهردار و شهرداری در حد توان خود برای پاکسازی شهر سیل زده پلدختر تلاش کردند اما پاکسازی کامل این شهر سیل زده تنها در توان یک شهرداری یا دو شهرداری نمی‌گنجد.

امام جمعه پلدختر گفت: برای پاکسازی کامل مبلمان شهری شهر سیل زده پلدختر دست استمداد به سوی شهرداری‌های کلانشهرها دراز می‌کنیم که بیایند و به صورت تخصصی در کار پاکسازی شهر پلدختر کمک‌کنند.

وی یادآور شد: امروز گرد و غباری که در پلدختر در فضا بلند می‌شود وحشتناک تر از سیل است و بهداشت و سلامت مردم به ویژه کودکان را به خطر می‌اندازد که تنها چاره آن پاکسازی کامل جداول ،کانال‌ها و خیابانها است.

موسوی با تقدیر از مسوولانی که کارساخت پل‌های ارتباطی را آغاز کردند، گفت: پل بابازید به عنوان پل حیاتی و شریانی است که رونق تولید و اشتغال را در پلدختر ایجاد کرده و شاه راهی است که ارتباط غرب کشور را به بنادر جنوب برقرار می‌کند که اکنون درجریان وقوع سیل قطع شده است.

وی افزود: بازسازی پل بابازدید از عهده راهداری استان لرستان خارج است و باید یک اقدام ملی در این رابطه صورت گیرد.

وی افزود: برخی رانندگان کرایه تاکسی را چند برابر کرده‌اند اما این آشفتگی دلیل نمی‌شود دستگاه‌های نظارتی از نظارت دست بردارند بلکه از مسوولان از جمله دادستان می‌خواهیم که به شخصه به این قضیه ورود پیدا کنند.

موسوی بر اندیشیدن تدابیری به صورت عاجل در رابطه با آشفتگی بازار پلدختر تاکید کرد و گفت: اکنون اجاره منزل در پلدختر چندین برابر شده و این موضوع بدعتی ناصواب است که اگر در شهر اتفاق بیفتد این قیمت‌ها روال عادی می‌گیرد و در آینده دیگر از تریبون نماز جمعه و از دست مسوولان کاری ساخته نیست.

  تعداد بازديدها: 1483
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83198
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.