تاريخ انتشار: 10 ارديبهشت 1398 ساعت 00:34:18
شریعت سهله و سمحه

گفتم: آقاجون حجت الاسلام سید علی قاضی‌ عسکر نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت در خصوص برگزاری حج به چند نکته اشاره کردند که در میان انبوه اخبار روزهای گذشته دیده نشد.
- مشکلی با وزارت حج عربستان نداریم.
- رویکرد عربستان در این چند سال عوض شده و خیلی از شیوه های سخت‌گیرانه خود را تغییر داده است.
- هیچ نگرانی برای برگزاری حج معنوی وجود ندارد.
- مردم اسلام را شریعت سهله سمحه بدانند و از مسلمانی خود لذت ببرند.
گفت: دکتر مهاجرانی وزیر ارشاد اسبق بدلیل دعوت به تساهل و تسامح حکومت در برخورد با جریانات فکری و سیاسی کشورمان به شدت تحت فشار قرار گرفته و ناچار از کنارگیری شد.
گفتم: دکتر مهاجرانی مگر به کشور دیگری پناهنده نشد؟
گفت: پس از استعفا و کنارگیری از وزارت با شکایت ابتدایی خانمی مطلقه مبنی بر درخواست ثبت ازدواج موقت و دریافت نفقه به طور غیر معمول و فوری دستگیر ، زندانی و به شدت مورد هجوم رسانه قرار گرفت بطوری که پس از آزادی کشورش را ترک و سالهاست در عین دفاع مستمر از انقلاب اسلامی و ایران کشور دیگری را برای زندگی انتخاب کرده است، از خانم مطلقه نیز دیگری هیچ خبری نشد.
گفتم: علی رغم اینکه نماینده رهبری در امور حج و زیارت به صراحت بر برگزاری حج معنوی (غیر سیاسی) و تاسی به سهله و سمحه در برخورد با اقدامات حکومت وهابی قاتل حجاج و در شرف جنگ با کشورمان تاکید می کند، چرا مانند مهاجرانی که صرفا به تساهل و تسامح حکومت با هم وطنان متفاوت دعوت کرد مورد تعرض اهل سیاست ، جریانات فکری و صاحبان رسانه و تریبون رسمی قرار نمی گیرد؟
گفت: این روزها از تریبون های رسمی و نماز جمعه یکی از اهداف عالی ظهور منجی (عج) را مقدمه زوال و نابودی حاکمیت عربستان نام می برند و همزمان قاضی عسکر بعنوان نماینده دیگر رهبری حجاج کشورمان را با تاکید بر همراهی عربستان به لذت بردن از حج معنوی دعوت و ترغیب می کند بی آنکه طرفین دیدگاه مقابل را به جمود و افراط گرایی یا دین گریزی و همراهی با دشمن وهابی متهم کنند یعنی که خودی بودن مهمترین رکن حقانیت تلقی می شود چنانکه مقام معظم رهبری قبلا به خصلت قبیله گرایی سیاسی یاد و مذمت فرمودند.
گفتم: اما نکته مورد اشاره نماینده رهبری در امور حج و زیارت قابل تامل است یعنی که حتی در شرایط احتمال بروز جنگ فی مابین دو کشور می توان همزمان در زمینه های مختلف به توافق و همکاریهای بزرگ و مشترکی نیز دست یافت.
گفت: آقاجون تغییر حج سیاسی مبتنی بر مراسم گسترده اعلام برائت به حج معنوی مبتنی بر اسلام سهله و سمحه می تواند به پذیرش شروط حکام وهابی عربستان یا انتخاب واقع بینانه و مبتنی بر اصول عزت ، حکمت و مصلحت حکومت باشد.
انتخابی که حتما می تواند با قید تمامی محدودیتها و مقدورات بعنوان الگوی رفتاری حکومت در تمامی زوایای سیاست خارجی کشور باز تولید گردد.

  تعداد بازديدها: 2976
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83176
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.