تاريخ انتشار: 20 فروردين 1398 ساعت 21:14:38
آمریکای ترامپ، «آمریکای بی نقاب» است

تحریم ها و تصمیم اخیر ، قطعه ای دیگر از پازل نظم مافیایی مد نظر آمریکای بی نقاب است

بسمه تعالی

تصمیم اخیر دولت آمریکا در قرار دادن صدها هزار ایرانی در لیست گروه های تروریستی قطعه ی دیگر از پازلی است که چهره امپریالیستی سیاست خارجی آمریکا را آشکارتر می سازد.

مغایرت با عرف و حقوق بین الملل، بی ثبات سازی، یک جانبه گرایی، افراط و ظلم شاخصه اصلی سیاست خارجی آمریکا در دوران اخیر است. آمریکا همیشه این گونه بوده است. اما آمریکای ترامپ، عریان شده و نقاب از چهره برداشته است. سیاست «آمریکای بی نقاب » را می توان در خروج یک جانبه ازپیمان محیط زیست، خروج از برجام، خروج از پیمان اتمی با روسیه نیز مشاهده کرد. به رسمیت شناختن قدس اشغالی به پایتختی اسرائیل، حمایت از تجاوز به یمن و  قلمداد کردن جولان اشغالی به عنوان بخشی از اسرائیل و اینک تروریستی اعلام کردن نیروهای مسلح رسمی ایران نیز ادامه همان رویکرد است. آمریکای بی نقاب که حامی درجه اول نژاد پرستی و جنایات و اشغالگری اسرائیل است و از محکومیت سیاه ترین دیکتاتوری های منطقه و آمران کودک کشی یمنی ها و قطعه قطعه کردن خاشقچی طفره رفته   و در اقدامی ضد بشری همه راه های کمک به سیل زدگان مظلوم ایران را مسدود کرده، در آخرین پرده، سپاه پاسداران یعنی یک ارتش رسمی با صدها هزار ایرانی را یکسره تروریست می نامد تا معلوم باشد که برای این آمریکا، هیچ مرزی جز سلطه  به رسمیت شناخته نمی شود. 

با آن که بسیاری از حکام منطقه، در طی چند دهه عوامل سیاست های مخرب آمریکا بوده اند، اما به نظر می رسد «آمریکای بی نقاب»، با مثلث شرور ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان  در اندیشه سیطره ی  نظمی ظالمانه تر با ماهیتی مافیایی تر بر منطقه برآمده اند، که پیامدهای ویرانگری برای ملت ها و کشورهای مستقل منطقه دارد. لذا، نباید  به بهانه هیچ تفاوت نظرداخلی از اهداف شوم ، بی ثبات کننده و ضد توسعه ای آن حتی برای لحظه ای غافل شد. 

در قبال تصمیم سرتاپا نادرست اخیر ترامپ نیز ضروری است، رویکردی ملی، خلاقانه، منطقی و جامع و مبتنی بر حکمت و عزت و  دوراندیشی اتخاذ کرد و همه اهرم های سیاسی و حقوقی و دیپلماتیک را در مجامع بین المللی و جهانی به کار بست تا قبح این رویکرد را آشکار و تاثیر آن را منتفی و یا به حداقل رساند. آمریکا بزرگترین مرکز پمپاژ ظلم و تباهی جهان است اما قدرت مطلق جهان نیست و ان شاء الله روزی افول خواهد کرد و تا آن روز با عقلانیت و استواری و تکیه بر توان و ظرفیت های ملی و دیپلماسی خلاقانه با جهانی که مایل نیست در سیطره آمریکا باشد، به یاری خداوند می توان از شر ظلم آن در امان بود. البته در این مسیر آنچه قدرت مستمر و تزلزل ناپذیر می آفریند، پایبندی بی استثنا به مردمسالاری واقعی،  قانون و کارآمدی کلیت نظام و همه نهادهای برآمده از آن است. 

  ایرانیان مستقل وشریف نیز به ماهیت تحریم های ظالمانه و این گونه اقدامات آمریکای بی نقاب که سیاست خارجی اش در حد تجارت شخصی و قمار بر سر انتخابات صهیونیست ها تنزل کرده است،  واقفند  و می دانند تا چه اندازه هم برای صلح و ثبات منطقه و هم برای حق حاکمیت کشور و هم حتی برای توسعه مردمسالاری در داخل ایران  پی آمدهای منفی خواهد داشت، لذا با هر گرایش سیاسی و هر جا که باشند به  رغم تفاوت نظر داخلی که در جای خود محترم است و باید به آن پرداخته شود ، این گونه تصمیمات مداخله  گر خارجی را قویا محکوم کرده و به سهم خود در افشای ماهیت دروغ و متناقض  آن خواهند کوشید. 

والسلام 

ابوالفضل فاتح

سه شنبه 20 فروردین 1398

مصادف با ولادت امام حسین (ع)

  تعداد بازديدها: 1158
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83026
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.